Den store Petrochromis tråden (side 2)

* Litt off topic, men håper det er greit!

I følge fiskebasen skal en ha 200 cm og 720 liter på de fleste Petrochromis artene.

Men hva er minimum størrelse for dere som har Petroer?
Jeg har ingen erfaring med Petro, men ønsker med tiden å skaffe meg en gruppe.
jeg har sett petroer som er grise store da mener jeg store jævler.
under 530 ville jeg ikke gått. saffen har i 530 literen. men så kommer det ann på hvor hissige de er¨nå er jo ikke de vi har kjent for å være snille heller da. ups og vi får vist noen som er kjent for og vær enda sintere....... i mai.. 720 er ok størelse. simoer må du for all del ikke ha i en 530 liter de er så sinte at du skulle bare vist.... lærte meg en liten lekse med de.men petroene roer de ned. de krever mye mat ser jeg, blir en utfordring dette. men det er gøy.
Og snakker om at man må overdimensjonerer filtrene i troffe kar? Større griser en petro skal du lete lenge etter hehehe... Men så mater man mye mer og det er stoore fisk. Blir litt griseri da..
dere våken enda og ja....
Erik jobber. Eg ser på fisk
ser at fx5 pumpen blir "full" litt oftere no kan det virke som da. så må bytte de øverste paddene litt oftere no sikkert når det er store fisker i karet...
tviler ikke. Blir nok litt oftere vannbytter her og. MEN : steinene og modulene var helt tilgrodd etter at frontosaen bodde i karet (hqi belysning i tillegg).
Nå er ALT rensket. Og modulene har aldri vert så lyse.
Så nå har vi skrudd opp lystiden med noen timer
hvor mye hqi tid kjører dere da?
Dere da? Fornøyd med hqi?
Ser det at så mye som petroene rensker opp her så er det bare å kjøre på med lys
new pics
[External Image]
[External Image]
more pics (blitt engelsk idag visst...)
[External Image]
[External Image]
[External Image]
tar visst ikke slutt dette her..
Machrognatus..
[External Image]

[External Image]

[External Image]
hvor ofte fôrer dere andre petroene deres? De virker jo like sulten hele døgnet...
blir 3-4 ganger for dagen. er jo konstant sultne hehe går mest i spirulina og litt tetra pro da.. snart tom for den no.... og litt rekemix da i ny og ne... har ingen faste rutiner med rekemixen. liker og være litt forsiktig med den.
her kommer noen mai bilder håper flere med petroer bidrar med bilder også hint hint Roger..
har tre stk yellow moshi. 2 knallgule og en som er mer brun..
Hva heter Petroen som er på bilde nr. 2 i innlegg 38?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap