Oppsett av sortvannskar med eikeløv og naturlig tiurtorv fra plantasjen (side 2)

Inaktiv bruker
GK
Det var jo veldig skittent...


ja men skel det ikke vere skitent når man har hat i torven i bjynelsen :p
Inaktiv bruker
Humunukuapuaa
Ut fra bildet går det i hvertfall en lufteslange til karet, og det skulle ikke forundre meg om det er til et luftdrevet skumfilter/hjørneboks/vattfilter. Da blir det svært lite sirkulasjon og mudderet blir stort sett liggende.



ja der har du ret Humunukuapuaa det er en luftdevent svampfilter fra Bouy og di er yngelsikre å =
Inaktiv bruker
Mvjnz
Det blir bra det, torven kan alltids legges i en slik nettingpose og puttes i filteret, men litt av poenget var kanskje at den skal være i selve karet? Personlig tror jeg ikke jeg ville hatt et så tjukt lag med sand, da må du hvertfall være flink å røre i den for å forhindre gassbobler, men hvis du rører i den med jevne mellomrom vil jo alt virvles opp... Blir interessant å se hva du finner på:)


ja det skal vere torv i dete karet for å eterlingne jor som det ofte fines i bekene apistograma bor i =;-D

ja jeg skal ha oppi sandsnegler etter vert som torven synker til buns =

ja det blir det sikert =
Du kan prøve å strø bittelitt fin sand for å få det til å legge seg, men først når torven er bløt og er i stand til å synke.

Jeg har selv gjort noe lignende da jeg skulle plante ris i en plastakanne med vann og blomsterjord. Jeg brukte en minfilter/powerhead som jeg måtte rense hver tredje time fordi den var gått tett, og til slutt la jeg litt (for grov) grus på toppen for å få det til å ligge. Så det kan hende at du er i ferd med tette svampfileteret, mens du kanskje kunne hatt nytte av litt ekstra mekanisk filtrering nå i oppstarten for å ta unna det verste bøsset.
Inaktiv bruker
ja men det er ment at mudere skal vere bosdet får foret til apistogrammaene =
Jepp, så vent og se, men vær obs på at filteret kan blir tett.
Inaktiv bruker
ja det vet jeg =
Inaktiv bruker
Martina
Dette ser utrolig spennende ut David! Jeg gleder meg til å se hvordan dette blir. Skal det være noe filter i dette karet? Jeg er helt ny i dette gamet og et slikt kar som du lager har jeg aldri sett el hørt om en gang :-)


tusen takk martina =

ps.det er svert få personer her i norge som driver med sån inrednig av akvarium så det er kansj derfer det står så litte om det =
Veldig spennende dette prosjektet ditt , jeg skal følle med
Inaktiv bruker
gøy at du liker det Martina
Torv
Hvor mye betalte du for torven?
Inaktiv bruker
jeg kjøpt torven i 110 litersseker og jeg betalte 70 kr eller mer på plantasjen =
Oki, skal dekke en bakgrund med torv, så pris er kjekt å vite.
Inaktiv bruker
ja det er biligt jeg kjøpte min sek på grun av at jeg har en tarantella så jeg vile vere litt grei måt tarantelaen min så jeg kjøpte torv til den =
Inaktiv bruker
et nyt bilde fra vordan det ser ut i dag

sån ser det ut nå :p

[External Image]
Prøv å ta et bilde uten blitz, da blir det ikke så mye gjenspeiling i glasset

hvis det blir lang lukkertid så bare sett det på et stativ eller noe sånt.
Inaktiv bruker
vist jeg ikke bruker blits så går det ikke an å se va jeg har tat bilde av :p
hm... okey, men kan du ikke prøve å ta bilde sånn litt på skrå i fra siden?
Da unngår du gjenspeilingen ifra blitzen.
sånn her

[External Image]
Inaktiv bruker
hei ger jeg er fremdeles ikke fåt meg helt eter omgangssjuka så er det så rart at bildene mine ikke er så bra enda
Inaktiv bruker
noen nye bilder

sån ser det ut nå ja det er ganske fint etter min mening da :p

[External Image]

[External Image]

[External Image]

ps. nå er det bare fiskene og gulerotgreset som mangler så nå gleder jeg meg til det blir ferdigt :p
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap