Forskjell på svarte og røde mygglarver? (side 2)

Det varierer nok etter hvor allergisk man er. Jeg kan ikke skifte vann på et akvarie hvor det er foret med rød mygg den siste uka, uten å reagere.
Og jeg regner meg ikke blant de hysteriske. Det er det eneste jeg vet om som jeg er allergisk mot.. Bortsett fra alkohol, som gir meg hodepine
Jeg bruker bare røde mygglarver. Jeg ble lei av å håve ut og slamsuge ut hvite mygglarver. Det var det ingen som ville ha, bare guppyene rørte dem såvidt.
Svarte mygglarver er jo bare støv og rusk, det blir fryktelig mye bøss. Det er også bare såvidt fiskene vil ha det. Også der må jeg slamsuge ut tiloversbleven mat.

Så, her går det kun røde myggis, og jeg bruker minst et par pakker i uka.

Jeg er ikke allergisk mot noe som helst, unntatt en viss type pencillin (men det er jo lett å unngå, hehe), men jeg tar likevel forholdsregler når jeg skal fôre med røde myggis.

Jeg rører aldri mygglarvene direkte med fingrene.
Jeg gjør det på denne måten:
Jeg brekker opp de rutene jeg skal ha, mens fôret ligger inni plastpakningen. Så åpner jeg den og plukker dem ut med en lang, hvit [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=1240&HKatID=]plastpinsett[/URL] og legger dem i en plastkopp som jeg bruker til fôring. Denne koppen tar jeg så med meg til akvarierommet, og tar en rute myggis med pinsetten. Holder denne litt under vannflaten og vifter den litt frem og tilbake i vannet så den tiner opp fort. Resten av klumpen slipper jeg når den begynner å synke av seg selv. Da daler den ned til bunnen og blir der slukt av Coryene

Fôring med røde mygg gjør jeg ETTER at jeg er ferdig med vedlikehold og vannbytter i et kar. Jeg fôrer ikke med røde mygg rett før jeg skal oppi et kar med fingre og hender.

Dette er en veldig grei rutine, og jeg slipper å komme i direkte kontakt med fôret. Anbefaler i grunnen alle å ta forholdsregler som dette. Det er ingen grunn til å drive og fikle med røde mygglarver med bare hendene.

Inaktiv bruker
til di som vil fange røde myglarve så vil jeg ambefele og ta opp både piner og røter ut av innsjøer.for der pleier det å vere røde myglarver i røtene som er døe og har logget i vann over vinteren.for det har jeg ful erfaring med
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap