Anbefal din beste Stephen King bok! :-) (side 2)

Kanskje ingen grøsser, men ikke noen kosebok akkurat heller
Håper jeg glemmer den snart så jeg kan lese den igjen
Det høres ut som det er The Long Walk, skrevet av Stephen King men under navnet Richard Bachman.
Er den ja, så på Key Phrases på linken din, kjente igjen "thid warning" og Ray Garraty.
Anbefales
mona o
Jeg liker å lese engelske bøker. Det holder engelsken vedlike, både leseforståelse og skriveferdighetene i språket. Nå fikk jeg plutselig lyst til å lese en spennende, grøssende Steven King bok igjen, og har sittet et par timer og lest anmeldelser og bladd gjennom utvalget av [URLBLOCK1]. Jeg har selvfølgelig lest en del av ham før, men det begynner å bli noen år siden siste bok tror jeg. Jeg har lest f.eks. "Pet Sematary", "Needful Things" og klassikere som "Carry" og "The Shining" (Ondskapens hotell). Men nå må jeg lese et par Steven King bøker igjen og utvalget er stort etter hans mange år som forfatter. Noen spesiell bok du vil anbefale av Steven King? En eller to som var spesielt grøssende, levende fortalt og spennende? PS! Serien som heter "The Dark Tower" skal jeg ta for meg senere, men ikke akkurat nå, for den er på syv bøker ser det ut til :-)

Stephen king er jeg også stor fan av å har lest en del av hans.
De jeg kan anbefale på stående fot er;

Richard Bachman (Også kjent som Stephen King) med The Running Man.
Stephen King med Christine.
Stephen King's Children of the Corn.
Stephen King's Rose Red (Anbefales på det dypeste).
Stephen King's Dreamcatcher
Stephen King's Hearts in Atlantis
Stephen King's Misery
Og selfølgelig The green mile (Ikke akkurat skummel, men verdt og lese).

Det er jo mange flere men ikke som jeg kommer på nå desverre.

Men er du ute etter en God engelsk horror forfatter burde du prøve Dean Koontz
Skywalker
Denne boken heter Spillet på Norsk. Litt usikker på tittelen på Engelsk. Er Stephen King som har skrevet boken ja, men han har gitt den ut under et annet navn (Richard Bechman) da den ikke er noen grøsser. Boken er også en av mine favoritter og det var den som virkelig fikk øynene mine opp for Stephen King.

Jeg tror nok det er "Flykt for livet" du tenker på med orginal tittelen "The Running Man" Veldig spennende bok.
NorthHawk
[QUOTE=Skywalker]Denne boken heter Spillet på Norsk. Litt usikker på tittelen på Engelsk. Er Stephen King som har skrevet boken ja, men han har gitt den ut under et annet navn (Richard Bechman) da den ikke er noen grøsser. Boken er også en av mine favoritter og det var den som virkelig fikk øynene mine opp for Stephen King.

Jeg tror nok det er "Flykt for livet" du tenker på med orginal tittelen "The Running Man" Veldig spennende bok.

Nja, sitter med boken i hendene nå. Spillet med undertittelen Den lange marsjen =The long walk. ikke the game som jeg skrev tidligere i tråden.

Skywalker
[QUOTE=NorthHawk][QUOTE=Skywalker]Denne boken heter Spillet på Norsk. Litt usikker på tittelen på Engelsk. Er Stephen King som har skrevet boken ja, men han har gitt den ut under et annet navn (Richard Bechman) da den ikke er noen grøsser. Boken er også en av mine favoritter og det var den som virkelig fikk øynene mine opp for Stephen King.

Nja, sitter med boken i hendene nå. Spillet med undertittelen Den lange marsjen =The long walk. ikke the game som jeg skrev tidligere i tråden.

Aha. Daså daså.. hehe! Den har jeg ikke lest faktisk, kanskje den burde skrives opp?
Som jeg har sett at andre har skrevet før, så bør du virkelig lese Insomnia! Tykk bok, men det er verdt det. Satt igjen med en blandet følelse når jeg hadde lest den. Litt sånn "den var sykt bra, men grøss så ekkel" =P
Man blir nesten litt sliten selv av å lese om han stakkaren som ikke får sove.. =P
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap