Gravid guppy? (side 2)

ok,får håpe fisken kommer seg,og gratulerer viss du får yngel da
Yngel :o
Fant 2 yngel! men så ble den ene spist. :/ Nå har jeg bare 1 og den sitter inni en plante jeg har. Har tatt min tykkeste guppy i fødekassen min. Vet ikke hvem som er moren nå. Den andre gravide guppyen min er litt tynnere nå + den har ikke så stor svart flekk. Den som er i fødekassen er tykk og stor flekk. Hun er moren tror jeg fordi hun var i planten og gjemte seg. Håper min ene yngel klarer seg
Gratulerer med din første yngel,håper du får flere!
Det er gøy ikke sant?
Har 4 i føde kassen. 2 er i tipptopp form, 1 er veldig slapp og den siste er .. død ;/

Og det var bare ca 7 som kom til. Noen er spist og tror det er 1 som er ute i akvariumet og gjemmer seg i plantene Først fødde hun en i fødekassen så spiste hun den fordi den kom opp. Så fødde hun en til så tok jeg hun ut fordi jeg ville at iallefall at en skal overleve. Og da hun fødde i akvariumet etterpå tok jeg de opp : )

De vil ikke spise noe. Jeg knuste flakene til bittesmå biter og gidde det til de. Eller må de ha yngelmat?
Hei, og gratulerer så mye med yngel!
Jeg opplevde og at mine yngel ikke spiste med ei gang. Bare pass på at det er rent og pent hos de, og fór de lite og ofte. Mine er blitt så store at de skal flytte hjemmenfra nå, så det skal bli morro!
Etter min erfaring går det helt fint med vanlig tørr-fór!
Takk

Den ene yngelen holder på å dø av at det er noe hvitt på den. Veldig stor greie. Vet ikke hva det er.

Tror nok de 2 som er i topp form overlever. Bra de er i fødekassen da
Det var en som var ute i akvariumet og svømte. Tror den ble spist eller så er den i en plante og gjemmer seg.


Oi ! Ser en i en plante
Hvis den ene har noe hvitt på seg tror jeg du bør ta den bort fra de andre, i tilfelle det er noe som kan smitte!
Er den deformert i fasongen?
En av mine 'brakk ryggen' og fikk da en 'hvit klump' på ryggen. Denne tok jeg da ut, og lot den sovne inn i fryseren min...
Vel .. Det hvite kom bort og den døde Vil ha flere yngel enn bare 2! :S Har 2 i fødekassen og kanskje en som lever i planten
Grattis med yngel !
Fikk yngel i dag jeg og !
Men jeg fikk 10 , syns det var rart du fikk så veldig lite ;S !
Vet ikke om jeg har fådd flere , tror di ble spist ..
Har du mye planter i karet? Hvis du har det er jeg bombesikker på at der gjemmer seg endel der!
De er jo så bitte-små at det kan være vanskelig å se alle
Vent et par uker til, så ser du sikkert at flere overlevde enn de du tror!
Ja , jeg såg bare 3 først , men så plutselig rørte jeg litt i plantene og jeg så mange !
Uff ;/ Min ene yngel i fødekassen er alltid under der de ynglene skal være. Den andre er på toppen der moren skal være så den får mat når jeg gir. Hva skal jeg gjøre? Går det å ta bort den risten imellom? Hvordan skal jeg få bort de småflakene som har havnet i bunnen på fødekassen?

Hvor lenge kan de leve uten å spise?
Kjempe-bra! Regnet jo med at de ville spise etterhvert, men det er jo ikke så morro å sitte og vente...
Kos deg!
De har begynt å få farge

Jeg har et spørsmål. Det ser ut som begge er jente Hun ene jenteyngelen er UTROLIG tykk! Ser ut som hun skal ha yngel liksom.. Er det normalt? Hun andre jenteyngelen er tynnere
Yngel igjen ! :o
Jeg fant 3 små yngel når jeg våknet og skulle mate fiskene
Har fanget de og tatt de sammen med mine 2 andre yngel som er litt større. Jeg synes de 3 var så store. Har hørt at jo mindre kull jo større blir dem. Eller har hun født de for noen dager siden så har de overlevd?
Tror det er andre hunnen min som var gravid denne gangen, for hun har blitt så tynn.

De 2 som er litt større er jeg bekymret for :/ Den ene har fått spiss finnehale :S Tror hun tar den sammen, eller at hun har mistet litt av halen (Finneråte?) Hun andre lå på bunnen nå nettopp, men når jeg tok av lyset våknet hun liksom til og svømte opp. Hun henger bittelitt med halen. :S
2 kullet
Nå har hun fått yngel igjen ! ; ) Klarte å fange 4

Jeg ser ingen flere så hun fikk de sikkert på natten
Jeg ser det lenger opp i tråden er anbefalt å heve temperaturen til guppyene.
Helt opp til 28°C til og med... Dette er etter mitt syn en dårlig idè. Guppyer sliter sterkt i varmen! Det er den fisken som minst av alle har likt sommervarmen hos meg noengang. Det falt fra flere i fjor sommer da vi hadde så langvarig hetebølge.

Ikke hev temperaturen på guppy! De føder når tiden er inne uansett, uten at man skal behøve og prøve å fremskynde det ved å plage dem med varme....
Guppy ville jeg hatt i maks 25°C. Mine hadde ingen varmekolbe i karet. Og de fødte mange titalls-yngel pr hunn....Godt over 50 på et kull! Det må være rekord, tror jeg :p
Jeg hadde bare blå guppy, og du ser en av de fødeklare hunnene mine på dette bildet.
Jeg vet det ble anbefalt, men skrudde den ikke opp på 28. Min temperatur lå på 26 den første gangen en av mine guppyer fikk yngel. Nå er det så varmt ute så temperaturen er litt høy. Jeg har god vannbevegelse i overflaten om det hjelper mot varme (?) Har noen ganger tatt opp lokket og sett om det hjelper mot varmen. Ingen av mine har dødd av varmen iallefall.

Veldig fin hunne det der mona ; ) Hun var veldig tykk. Mine er litt tynnere når de får unger og får bare opp til 10 yngel.

Nå blir jeg redd for at det blir innavl hvis ungene får unger sammen
God vannbevegelse hjelper iallefall mot oksygentap på grunn av varme.

Guppyer er plaget med innavl, så noen problemer som følge av dette vil du nok se en gang i blandt. Er du redd for at ditt oppdrett skal føre til innavl, kan du ta å bytte en god del av fisken med guppyer som ikke er i slekt med dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap