Foring med mark?? (side 2)

Kim Andre Martinsen
3-4 reker og 3-4 mark har gått ned i dag :-) Virker som det er stor snadder dette :-)

Det er iallefall mer naturlig føde enn det tørre på boks vi ofte gir fiskene våre. Det må være himmelrike for fisk som er vant til tørrfôr og kjedelige greier som flakfôr, å plutselig få servert saftige, feite meitemark

Ikke bli overrasket om fiskene dine kvitterer for den gode maten med økt leksvillighet og egglegging
jeg har en værål jeg pleier å gi meitemark jeg finner ute. Jeg bare skyller den litt
Hvordan er det med guppy og meitemark da?
Plussmedlem
Lovmessig sett er det ingen problemer med å fóre med levende meitemark. Den er ikke underlagt lovverket. Noe annet ville vært merkelig også, spør du meg.
Plussmedlem
ål
Hvordan er det med guppy og meitemark da?

Vil tro guppyer eter meitemark ja.
Jeg gir sommerfuglciklidene mine mark med jevne mellomrom, og det er det beste de vet Det blir en del egglegging utav det også.Mer enn når jeg forer med nnen mat
Meitmark
mark er snaddermat, mine kobbertetraer klarte å snike til seg de fleste da jeg foret med meitemark. har ikke foret så ofte med mark, men når jeg har gjort det går de ned på høykant. jeg delte de ikke opp det klarte de selv disse mini pirayaene....
Mine Abbor har mark som standarfôr, har ikke noe problem med det. bare graver mark og hiver det rett opp til dem, de skiller ut jorda selv
Viktor
Vil tro guppyer eter meitemark ja.

Men vil tro det er best å partere litt da...tenk munnfuller
Plussmedlem
EgilU
[QUOTE=Viktor]Vil tro guppyer eter meitemark ja.

Men vil tro det er best å partere litt da...tenk munnfuller

Ja, helt klart. Små munner, om enn glupske.
Trond Stegarud
noen som har gitt dette til gullfisk før? tenker da gullfisk som går ute i dam:)

døm digger det, også inne i karret om vinteren, frys ned og hakk i passe biter
det med å la marken gå seg ren, tull, er jo næring det marken bærsjer, skyll å gi, om fisken er stor nok til å spsie hele mark, Huetagjeddene er helt ville etter døm, selvom døm har sunket til bunn

Mvh Per
Mark(makk)
-putt makken i mose/torv.etter noen dager er den rein og fast i fisken.
pass på at det erlufting på boksn og ikke for varmt.
-makk kan fanges og lagres i f.eks ei bøtte.litt stein i bunn,jord,litt planterester,ikke for vått,ikke frost,ikke for tørt,=kjellern.
-de kan fores med ei skje kulturmelk,eiskje potetmos i ny og ne e.l
-men vil nok klare seg vinteren over,visst ikke fiskene spiser de.t
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap