Rødhette, lionhead gullfisk (side 2)

de har det, men er uansett ikke noen sunn fisk å ha burde holde seg unna sånt
Hvorfor mener du jeg bør holde meg unna gullfisken rødehettet?
Fordi
det er en type gullfisk som er tydelig plaget av hetta den har, har hatt av den typen og normal, tydelig at den har det vanskeligere kan være pent å se på men fisken har det ikk e bra
Og den runde kroppsfasongen og to haler vil jeg vel og si gir et visst handicap. Om du observerer en normal gullfisk og en slørhale side om side ser du at dette skaper unormal adferd i form av vraltende svømming.

Det er store delte meninger om gullfisk i gullfisk miljøet om det er dyreplageri med disse formene eller ikke. Tror ikke det er blitt foretatt noen vitenskapelige undersøkelser på emnet, så da blir det jo påstand mot påstand. Det er ikke akkurat som om man kan spørre fisken...

Har sett 30cm+ slørhaler som har ynglet og sett ut til å ha flott livskvalitet i store dammer, også har du jo vanlige gullfisk som dør etter kort tid pga. mislighold... Det er vel mye hvordan man behandler dyrene som har mye å si på trivsel tenker jeg... MED UNNTAK: Slørhaler med balong øyer, nesedusker, ryggmissdannelser og strutteskjell syntes jeg virkelig synd i

Personlig ville jeg valgt naturlig fisk da jeg har mer tro på at de har bedre immunsystem og større livsglede sammenlignet med oppdretts varianter. Også syntes jeg de er mye penere naturlig
Ble litt nysgjerrig... Er det denne fisken dere diskuterer?

Da må jeg bare få lov å si jeg holder en knapp på de vanlige, naturlige gullfiskene .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap