- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Identifikasjon av månedens fisk hos tropehagen (side 2)
Identifikasjon av månedens fisk hos tropehagen (side 2)
Denne blir også kalt SAE.
Det er den mest effektive algespiseren. Dessuten blir den sjelden aggresiv som "Kinesisk algespiser" og "Flying fox" kan bli.
SAE i fiskebasen
Det er den mest effektive algespiseren. Dessuten blir den sjelden aggresiv som "Kinesisk algespiser" og "Flying fox" kan bli.
SAE i fiskebasen
Postet 03.06.09 kl 19:11
Endret: 03.06.09 kl 19:24
Sae
Mulig at den går for å være den mest effektive, men de jeg har er ikke spesielt effektive lenger hvert fall. De var det da de var små, men etterhvert som de har vokst har de bare blitt latere og latere
Postet 03.06.09 kl 19:22
Postet 03.06.09 kl 19:30
Endret: 03.06.09 kl 19:32
Postet 03.06.09 kl 19:36
Postet 03.06.09 kl 19:39
Postet 03.06.09 kl 19:45
Postet 04.06.09 kl 17:15
Postet 04.06.09 kl 19:35
Postet 04.06.09 kl 19:39
Da blir det ikke til at jeg kjøper av disse. leste den kunne være agressiv også og suge seg fast til andre fisker og drepe dem.
Synes det er dumt at man selger slikt, og ikke opplyser hva dem heter , hvor stor plass de trenger !!!! og hvordan de er mot andre fisker.
At det er "små og livlige" sier ikke meg mye, når fisken blir et stort beist, som terroriserer andre fisker.
Synes det er dumt at man selger slikt, og ikke opplyser hva dem heter , hvor stor plass de trenger !!!! og hvordan de er mot andre fisker.
At det er "små og livlige" sier ikke meg mye, når fisken blir et stort beist, som terroriserer andre fisker.
Postet 04.06.09 kl 19:46
Betal heller noen kr. mer for en ekte SAE.
Ved innkjøp er det lett å ta feil. Du bør derfor undersøke det som står på forumet, før du kjøper.
les her !
Ved innkjøp er det lett å ta feil. Du bør derfor undersøke det som står på forumet, før du kjøper.
les her !
Postet 04.06.09 kl 20:05
Endret: 04.06.09 kl 20:19
Postet 04.06.09 kl 20:26
Postet 04.06.09 kl 21:16
Ikke alene
Du er ikke alene om å få feil informasjon om hvilken fisk du kjøper. Har skjedd meg flere ganger dessverre. Kjøpt flere fisk som butikken sier ikke blir så store f.eks, men som har blitt så store at jeg har måtte gi de bort... Kjedelig, men man lærer så lenge man lever
Lykke til med kjøp av algespisere sessan
Lykke til med kjøp av algespisere sessan
Postet 04.06.09 kl 21:16
Takk for det
har foresten to såkalte ansistruser , som faktisk viste seg å vere plecoer, og blir store. de er nydelige nå, med brune og hvite prikkmønster, største ca 10-11 cm, men jeg gruer meg til de blir digre :-/ Ikke tar de alger heller, de spiser plantene, og koser seg med agurken til sneglene hehe, så algespiser , tja .....
har foresten to såkalte ansistruser , som faktisk viste seg å vere plecoer, og blir store. de er nydelige nå, med brune og hvite prikkmønster, største ca 10-11 cm, men jeg gruer meg til de blir digre :-/ Ikke tar de alger heller, de spiser plantene, og koser seg med agurken til sneglene hehe, så algespiser , tja .....
Postet 04.06.09 kl 21:21
Var forresten innom en butikk i dag, hvor jeg fant noen veldig fine Cory. Men fant ingen pris og ikke noe navn på de, så spurte hva det var. Og da fikk jeg beskjed om at det var noen "flerfargede maller"!! Visste ikke at det var en egen art jeg... Men gadd ikke si noe heller (var jo helt tydelig en type cory), fant hvertfall ut at jeg ikke skal handle der...
Postet 04.06.09 kl 21:33
Sporer kanskje av litt nå men et begrep som der er ofte brukt er "miks" ...pansermallemix, gurami miks, plattymiks, tetramiks osv osv .... de behøver man jo ikke lærer navn, og gjerne si feil navn - det er jo bare tilfeldig miks, og opp til kjøper og evt kunne navn på den enkelte. Og så er det jo sååååå lett da og bare peke ..." jeg vil ha sånn og sånn og sånn , hva heter de?" , nei det er ........ miks får man da til svar ! hehehe*ler oppgitt*
Postet 04.06.09 kl 21:54
Postet 05.06.09 kl 20:49
Endret: 05.06.09 kl 20:57