Snegle drepe middel (side 2)

Jeg vil anbefale deg å kjøpe jegersnegle.Denne er effektiv til å utrydde pestsnegler. Denne er fin og formerer seg svært langsomt. Jeg hadde masse !! snegler, jeg kjøpte tre stykker og så plutselig var de borte.
Ang mona o sitt inlegg
Å så lettvindt å suge de ut på den måten. Tusen takk, det sku du sakt for lenge siden hehe smiler

Av for jeg bruker:

En skjelden gang frøsne røde mygglarver.
Astra Topical spirulina tablets. ( for bunn fisk/ maler)
Tetra Plecomin ( Grøn for tabl for bunnfisk/ maler)
JBL Novo Fect. ( Grønt for tabl for alle plante etende fisk)
Tetra Guppy flakfor.
Astra Tropical Spirulina flake for grønt for flak for.
Tetra Pro vegetable. Øker imunforsvaret flak for.
Astra Tropical flake for.

Her var alt jeg har for øyeblikket. Er det noe av dette som gjør at snegler bare plutselig kommer til akvariet eller...... ???
Men denne spiser jo da mine eplesnegler som skal komme å være i akvariet når pest sneglene er borte.

mags
Jeg vil anbefale deg å kjøpe jegersnegle.Denne er effektiv til å utrydde pestsnegler. Denne er fin og formerer seg svært langsomt. Jeg hadde masse !! snegler, jeg kjøpte tre stykker og så plutselig var de borte.
Hvordan gjør reint akvariet etter dette midlet i? Og uten å ta dette i dusjen for der er ikke plass.( uten å flytte akvariet.)

Hvor lenge må nå akvariet stå uten fisk og eplesnegler før de kan flytte trygt inn igjen?

Håper noen vet dette!

Takk for alle svar fort.
Chanell78
Men denne spiser jo da mine eplesnegler som skal komme å være i akvariet når pest sneglene er borte.

Ta ut Eplesneglene og sett inn jegersnegler... Da ordner det seg skal du se!
Jeg har alt brukt midlet og sneglene ligger død i grusen.

men hvor mye å lenge må jeg ha kun vann i akvariet for å få det fritt for middel?
Burde du egentlig ikke ha hatt en plan klar for dette FØR du dyttet den sneglegiften i akvariet?

Unnskyld at jeg spør, men....jeg skjønner egentlig ikke at du ikke klarer å tenke litt selv også og komme frem til en fornuftig fremgangsplan...? Nå må giften tynnes ut og fjernes, og flest mulig av sneglene som ligger døde fjernes (forurenser).

Du har vann i akvariet nå, ingen fisk, ikke sant? Da tar du og bytter 50% av vannet hver dag i minst en uke, og ved hvert vannbytte slamsuger du og forsøker å få ut mest mulig døde pestsnegler. Det er noe slikt jeg ville gjort. Det er mye pirkearbeid, men det er bare å brette opp ermene og rengjøre karet for flest mulig snegler.

Er det eSha sitt snegledrepermiddel du har brukt, så skryter de i bruksanvisningen av at det ikke er nødvendig med vannbytter etter at kuren er fullført. Det ville jeg ikke trodd på et øyeblikk. Vannbytter ville jeg gjort uansett i minst en uke.
Unnskyld at jeg spør, men....jeg skjønner egentlig ikke at du ikke klarer å tenke litt selv også og komme frem til en fornuftig fremgangsplan...?

Da må jeg unnskylde tilbake at jeg spør deg. Men er ikke dette forum til for å spøre når man lurer på noe, eller er dette kun til for eksperter som har hatt akvarium lengre en 1 år? Hvis man ikke kan spøre her i forum etter hjelp, bør det stå i reglene så man vet det. Du er faktisk en av de jeg har sett meg ut lenge som har god peiling på ting og deg jeg ikke har trodd skulle skrive slik når man spør om hjelp. Deg jeg har lenge sett opp til å prøve å bli like flink som har jeg ønsket.

Burde du egentlig ikke ha hatt en plan klar for dette FØR du dyttet den sneglegiften i akvariet?

Jeg har tenkt å tømme hele akvariret for vann, grus, pynt osv for så å koke grusen og pynten. Men vet ikke hvor mye det må kokes og hvor mye og ofte jeg må bytte vann for å få det fritt for middlet. Men jeg vet det midlet må tynnes ut å skifte vann, men hvor lenge?

Er det eSha sitt snegledrepermiddel du har brukt, så skryter de i bruksanvisningen av at det ikke er nødvendig med vannbytter etter at kuren er fullført. Det ville jeg ikke trodd på et øyeblikk. Vannbytter ville jeg gjort uansett i minst en uke.

Jeg ser ikke Esha noen plass på denne, men det står på et utenlandsk språk jeg ikke kan. Men middlet het: Gastropex. Nei man bør jo altid få bort midlet og ikke bare ha i snegler og fisk igjen. Sikkert noe lureri de skriver det der ja.

mona o
Burde du egentlig ikke ha hatt en plan klar for dette FØR du dyttet den sneglegiften i akvariet? Unnskyld at jeg spør, men....jeg skjønner egentlig ikke at du ikke klarer å tenke litt selv også og komme frem til en fornuftig fremgangsplan...? Nå må giften tynnes ut og fjernes, og flest mulig av sneglene som ligger døde [B]må [/B]fjernes (forurenser). Du har vann i akvariet nå, ingen fisk, ikke sant? Da tar du og bytter 50% av vannet hver dag i minst en uke, og ved hvert vannbytte slamsuger du og forsøker å få ut mest mulig døde pestsnegler. Det er noe slikt jeg ville gjort. Det er mye pirkearbeid, men det er bare å brette opp ermene og rengjøre karet for flest mulig snegler. Er det eSha sitt snegledrepermiddel du har brukt, så skryter de i bruksanvisningen av at det ikke er nødvendig med vannbytter etter at kuren er fullført. Det ville jeg ikke trodd på et øyeblikk. Vannbytter ville jeg gjort uansett i minst en uke.
Klart man kan spørre om ting! Det var ikke det jeg sa til deg....Problemet er at du fortsetter å spørre de samme tingene etter at du har fått svar! Du har fått svar fra flere om deres erfaringer med dette og hvordan de gikk frem.

Så jeg mener er nøyaktig hva jeg skrev her om dagen.

På et eller annet tidspunkt bør man forvente at den som spør har begynt å skjønne noe av alle svarene som blir gitt. Jeg synes det virker som du ikke tar til deg en del av det som blir svart.
Du spør om hver minste detalj rundt dette snegledrepermiddelet ditt, svar får du, men det virker ikke som du tenker lenger enn nesa di rekker.
For eksempel burde du jo stille deg selv spørsmålet da du stod der med Gastropex-flaska og hadde i akvariet; "HVA gjør jeg når kuren er ferdig - kanskje jeg skal vente til jeg vet det?"

Og du spør om igjen om ting som er besvart. Som dette spørsmålet ditt for eksempel:
Chanell78
Men jeg vet det midlet må tynnes ut å skifte vann, men hvor lenge?

Det svarte jeg faktisk på i mitt forrige innlegg........
Så er det rart at jeg undres; hvor mange ganger må en ting gjentas før du godtar et svar? Jeg er ihvertfall lei av å svare her nå, så det blir det siste jeg skriver i denne saken. Jeg mener ikke være slem, men jeg mener du må LESE ordentlig og tenke litt gjennom det, så du skjønner de svarene du får.

Og til sist; ja, Gastropex er Esha sitt snegledrepermiddel.

DA er det nok noe som jeg ikke så av det du skrev. Er snart gjort å overse noe som blir skrevet, uten at man vil overse det. Jo jeg tar selvsakt til meg det som blir skrevet. Men er det noe jeg ikke ser, så kan jeg ikke ta til meg det som jeg ikke ser.
Nå førsten så jeg dette svaret som stod sammen med mye annen tekst.

mona o
Da tar du og bytter 50% av vannet hver dag i minst en uke, og ved hvert vannbytte slamsuger du og forsøker å få ut mest mulig døde pestsnegler. Det er noe slikt jeg ville gjort. Det er mye pirkearbeid, men det er bare å brette opp ermene og rengjøre karet for flest mulig snegler. Vannbytter ville jeg gjort uansett i minst en uke.
Etter jeg har gjort dette som Mona sa så har jeg tenkt å koke grusen for å være mer sikkert at snegler er død.

Så da lurer jeg på:
vet noen hva som skjer med posthornsnegler/ pestsnegler/ sandsnegler og skallene den evt når man koker grusen ? de er nok med i grusen som kokes da

Chanell78
Nå førsten så jeg dette svaret som stod sammen med mye annen tekst. [QUOTE=mona o] Da tar du og bytter 50% av vannet hver dag i minst en uke, og ved hvert vannbytte slamsuger du og forsøker å få ut mest mulig døde pestsnegler. Det er noe slikt jeg ville gjort. Det er mye pirkearbeid, men det er bare å brette opp ermene og rengjøre karet for flest mulig snegler. Vannbytter ville jeg gjort uansett i minst en uke.
Inaktiv bruker
Sneglene dør om du koker sanden, men de blir ikke borte med mindre du plukker dem ut for hand.
Kjøp eller lån en værål De er kjempegode sneglespisere(ikke eplesnegler), pluss at de ikke plager andre fisk men liver opp et akvarium.

Har selv 3 stk, å skal gå til anskaffelse av en til. Blir aldri lei av å se de virre rundt i akvariet

Det fisk også andre snegleetere som feks. Praktbotia, men de blir veldig store, og jeg har inntrykk av at de ofte får prikksyke. Har nok selv ikke bra nok forhold for å holde dem.
Prøv praktbotia
Jeg har nettopp startet opp mitt 63 liters akvarium etter 1 års pause BTW. Å jeg hadde i fjor et skummelt stort problem med snegler (vet ikke hva sneglen heter). Og da gikk jeg i innkjøp av to stk Praktbotia, å sneglene var borte ganske fort så praktbotia vil jeg anbefale, men kanskje ikke i ett så lite akvarium som det jeg har da, men de funker.
Denna karen/frua her er også glad i snegler (vil heller ikke pådra deg problemet med størrelse, hvilket praktbotiaen etterhvert vil)
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap