Bakgrunn til sekskantet akvarium? (side 2)

Nå har jeg endelig laget min første bakgrunn... Jeg ble ganske fornøyd, men jeg tror nok jeg kommer til å gjøre noen forandringer etter en stund.... Jeg kjøpte vindusmaling og satte i gang med en svamprulle.

Jeg valgte å ta baksiden + noe av sideveggene. Litt usikker på det, men er nå slik foreløpig
Fikk visst med to av samme bilde. Her er akvariet sett fra siden.
Det ble slettes ikke dumt!

Som nevnt ville eg hatt bakgrunn på tre (hele) glass, men eg er generelt litt bakgrunnssær. Eg tenker at da vil fiskene føle seg tryggere, samtidig gjør det karet mer lukket/interessant.

Men det ble bra dette
Jeg har nok tenkt de tankene med at fiskene ikke blir forstyrret så mye, og at de vil føle seg tryggere. Mulig jeg maler resten av glassene ved en sinere anledning...

Gratulerer med flott ny bakgrunn
Jeg har et sekskantede akvarium, og først så hadde jeg tapet bakgrunn på utsiden på to av sidene. Da sto akvariet litt på skrå i forhold til sofaen, ikke med fronten rett imot. Med valisineria og luftbolbler ble det ganske greit resultat. Fikk gjemt ledninger ol. Men man ser seg lei på det, dybden ble noe tam og en får ikke "motlys"fra baksiden.

Så nå vil jeg sette inn bambusstenger, lavasten, kanskje liten mangroverot, høye slanke bakgrunnsplanter samt planter som kan festes på bambusen og stenene, feks javafern og anubias.
Noe bambus skal følge med inn i midten av akvariet, så da tenker jeg dybdeeffekten blir bra Skal også bruke fin biltema sand som kontrast mot de ru lavastenene.
høres utrolig spennende ut. Legg gjerne ut bilde når du er ferdig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap