Ophthalmotilapia boops "nkondwe" (side 2)

2 Boops som går å tygger om dagen, så faktisk ett øye gjennom "skinnet" under haka på boopsemadamen... Kuuuult ;D
Grattis!

Blir spennende å se hvor mange yngel det blir!
Jepp kan bli det, men bør de spytte yngelen i karet eller tas ut?

Er disse like sultne som troffene bare de ser noe som ser ut som mat? For isåfall er vel sjansen veldig liten for at det blir igjen noen.... ;(
Feather fins er min neste satsing. Jeg skal holde 2 kar av denne fantastisk og vakker fisk.
Åssen går det med orange Cap`n dine da CNC Blondi? Sleng ut noen bilder av de da.... ?
Heisann
Kikker på dem kvar dag, de vokser ganske fort synest eg,,,
Var ikke noe super store da eg fikk dem..
Nå er de mellom 6 til 8 cm allerede og man ser så vidt at det glinser i sølvfargen deres,,,
De har ikke fått noen av de fine fargene ennå..hehe

Men eg kan helt sikkert ta noen og legge ut,men de er litt fargeløse ennå,,hehe

Kult noen husket på meg inni dessen tøffe fiskene...

Mvh Annette
Her glemmer vi ingen , nesten litt rart at det ikke er flere som er aktive på tråden her hvis de sitter med en gruppe eller 3 av Ophthalmotilapia variantene...

Kunne vært morsomt å se bilder av diverse!
Hehe..stilig
Da løper eg ned å prøver å ta noen bilder med engang,,hihi...
De går faktisk i kun en 240 liter nå,og det går kjempefint,men det er bare voksekar,,,,
Skal prøve å ha dem i 400 liter når de blir litt større,nå går de sammen med noen malawi fryeri som er samme størrelse og også som vokser sammen med dem,,, De går kjempefint sammen akkurat nå,,men det er som eg sier,,hehe Akkurat nå går det fint,,hihi

Koss går det med boopsene dine som tygger?????
Eller er ferdige å tygge?
Det er jo kjempe spennende...

Mvh Annette
Spørs nok om det ikke bare under oppveksten at det går så greit, mine er hvertfall hissige som få.

Joa det går fint med de, tømte de 2 huene som tygde og det blei 19 stk. Men morningen etter var det bare 5 igjen, dumme meg som trodde att nettingen på yngelkassa var tingen! De som er igjen har vel straks bikket 2 cm nå..

Blir flyttet sammen med troffeyngel til ett 60 l kar på fredagen. Så da kan de vokse enda mer

Bilder
Her kommer noen bilder av glisene...
Men må bare spørre,noen som har tips til ett godt kamera å ta bilder av fisk med????
Sleit godt med å få noen ok bilder her...
hehe..
Ikke så verste bilder de der CNC. Vil du ha skikkelig bilde da må du nok skaffe deg et speilrefleks kamera og enda bedre med macro linsje.

Disse fiskene har en type farge som heter neonfarge. De slår den av og på etter humør. Det beste å la lyset skinner på skrå nedover og karet innredet med stående skiferflater for å lage skygge. Da ser du fargespillet deres.

Her får dere se Cabogo green gruppen min. De er fra 12-16 cm store. Til vanlig så er de like blekk som dine. Men når hannene driver med å grave i groppen sin så ser de slik ut. Men når de leker er farge enda sterkere.

[External Image]

[External Image]
Forgjeves
Etter 2 dager intens jobbing fikk han napp. Hun lar seg pent i den deilig sand dyne som han har lagt. Han svevet rundt henne og viste sin farge prakt. Han lovte ære og troskap mot henne og jaget alle andre hunner i nærheten. Dagen etter var hun tjukk. Men det gikk faktisk ikke lengre enn to dager var hun like lekkert som før. Hvor ble det av posen under hakka? Er hun en "bløffmaker"?
Hipp hipp hurra... Endelig... 2 hunner med skuff kanskje 3 på tredje dag. Det kommer til å bli mange Furcifer babies. Skal legge flere små hulestein inn i karet slik at fiskemødrerne kan bare spytte ut i karet. Cyathopharynx skal være flinke foreldrer så det er ingen farer med yngel.

På bildet er det "faren"som er først i rekke. Tyggende hunner er i øverste rad.

[External Image]
Du skal heller sette inn endel planter som går helt til overflaten.
Da kan ungene hjemme seg blandt plantene
Jeg tror nemmelig hunnene spytter ynglene i det øvre skikktet enn blandt stenene på bunnen.

Flotte fisker Badat))
Det stemmer det du skrev Roger. Feather fins mødrene spytter unge på vannoverflate og fortsetter å mate dem også der med slimspytten sin. Steinene er tenkt til dem når de er nede i karet.

Jeg orker ikke planter nå. Har du andre tips? Noen flyttende planter kanskje?
Tilfeldig bekjentskap
© Janka Skogstad
Reklame for plussmedlemskap