Discus krangel (side 2)

Jonny
tror jeg såg fiskene dine i ett annet kar der nede:) Fine fisker :) så jeg har blitt feilinnformert ang fiske navn også....nei og nei dette lover ikke bra for den nye avdelingen i åsane!! :P hehehe. Men akkurat navnene på fiskene er jeg heldig vis ikke så nøyen på. hadde vert kjekt å vite hva type den mørke er, ser den har de samme mønsterene som de to andre.

Samme nåe jeg handlet i Åsane. Norges største dyrebutikk, men en del feilinformasjon. Solgte fisk til oss som kommer til å bli alt for store til karet og fisk som må være i stim solgte de single uten å opplyse om dette. Jaja satser på at det går seg til.
Vipsen
[QUOTE=Bente-Bent] så sant så sant. :( Men de kan fint fungere som fisk i kar. Men ikke som avlsfisk. Men det er synd de selger slike som ikke har fått den oppmerksomhet de trenger som liten. :(

Dårlig oppvekst er jo ikke arvelig, så avkom kan fremdeles bli fine om de er født og oppvokst under riktige forhold.
Fungerer de som "fisk i karet" når de mobber innbyrdes og har vanskelig tilgang til mat?

Nei er ikke arvelig nei det med øynene, men det med at kroppen ikke er helt rund i formen er arvelig.. Ville ikke brukt sånn fisk i avl uansett jeg da. Men det var ikke det vi diskuterte her.. Fiskene er jo helt greie til selskap. Og det er jo Selskap det er snakk om her.

Og jeg skrev KAN fungere som fisk i kar. Jeg la meg ikke oppi om de gjorde det. for det kan jeg ikke svare på siden jeg ikke har sett fiskene der de er nå.
for å si det sånn så passer det meg jo egentlig bra att de ikke blir store, har jo ikke all verdens plass men dyre nok var dem jo, men hvilken pris som er rett har jeg ikke peiling på . det viktigste for meg er at fiskene tar seg fint ut i selskapsakvaret og trives der!

Diskus er en dyr fisk, men noen steder er de dyrere en andre, Føler ikke midtun zoo er de dyreste, det at du har fått noen "dårlige"eksemplar med tanke på øynene er nk tilfeldig, for jeg har kjøpt mye bra fisk der..

Jeg har sett diskus fra kr 295 og opp til 1500 i butikk. fra st 10 til 18 cm ca.

Min erfaring er at midtun ikke er så veldig dyre. Men n har jeg ikke stt på prisen i åsane.. (kan vel ikke være forskjell på om fisken blir kjøpt i fana eller åsane i samme butikk??)
vi betalte 398 i åsane, men jeg synes ikke det var så gale!? Tror prisene er de samme siden det er samme butikk ja! Kommer hvertfall til å fortsette å handle der! Har vert innom sikkert 6 ganger etter de åpnet :P Er noe med å ha godt og stort utvalg !
var vist 498 de kostet....noe feil med kalkulatoren min her....kremt..kremt...:P
hehe lett for nei midtun zoo er ganske rimelige. mye rimeligere enn mange andre. og de har mye bra og noe ikke fult så bra, men sånn finner man vl alle steder.. tror jeg skal snike meg en tur ut dit jeg og, bare for å kikke.. eller... hehe...
hehe....det er ikke mulig å bare "kikke"!! hver gang jeg er innom en sånn butikk så kommer jeg ut med noe nytt :P Må ta deg en tur innom! det er mye fisk der nå, men fortsatt noen reoler med kar som ikke er fisk i sist jeg var inne. Men kan faktisk ikke huske om de har saltvannsfisk der nå!? de har vel en stor reol med det i fana? Butikken er hvertfall STOOR!
Jonny
hehe....det er ikke mulig å bare "kikke"!! hver gang jeg er innom en sånn butikk så kommer jeg ut med noe nytt :P Må ta deg en tur innom! det er mye fisk der nå, men fortsatt noen reoler med kar som ikke er fisk i sist jeg var inne. Men kan faktisk ikke huske om de har saltvannsfisk der nå!? de har vel en stor reol med det i fana? Butikken er hvertfall STOOR! :)

De reklamerer med å være norges største dyrebutikk.
Var innom i går og handlet div, selv om jeg bare skulle levere tilbake noe ble det plutselig en tusenlapp som ble lagt igjen. Hehe

Fortsatt i byggefasen med akvariene, men de skal fikse det i løpet av neste uke sa han jeg snakket med. Kommer bedre merking og mere fisk.

Blir spennende når jeg kommer hjem fra ferie.

Sentrum zoo synes jeg fortsatt er trvieligst og best da.
har bare vert innom sentrum zoo en gang, var en del spennende fisk og reker der, kjøpte 6 røde glassrekere der skulle bare inn og titte litt...hehe..

Ja gleder meg til alt blir ferdig i åsane. blir nok bra der da!
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap