Hvilken snegle er det som plutselig har dukket opp i akvariet vårt? (side 2)

Black_Flys
Kjøpte 3 jegersnegler i dag som får gå litt alene i det nye karet som det ikke er noe fisk i enda. I hovedkaret fant jeg i dag en ny snegletype som jeg ikke kejnner igjen. Ser ut som et av urdyra fra dinosaurenes verden.

Nå som jeg har jeger snegler så savner jeg å ha pest snegler å mate dem med, så har du 2 kar hadde i hvert fall jeg tatt vare på noen i det ene.. :p (Veldig artig å se dem på glass ruta, pest snegla for full fart bortover, også jegern som bare toger over den, klemmer den mot ruta og suger den tom med den røde "interne" snabelen sin.

PS: Jeg gjorde som deg og kjøpte 3 stk.. Merket ikke noe til det, men så kjøpte jeg 2 til, og da dukket det også opp noen unger.. (Sansynligvis fra de første 3 jeg kjøpte.) Og dagen etter nesten så var det ikke en snegle igjen i karet. Bare jegere. Og jeg sleit veldig med pest sneglene før jeg kjøpte jegere, fordi de var så utolig (!) mange.
Blir mye skall til overs da.
Har tenkt å ha forskjellige snegler i forskjellige kar, kan ikke ha jeger snegler der jeg vil ha snegler for å rense grusen. Kanskje først når de blir for mange.

Hvor store har dine blitt? Mine er knøttsmå.
Black_Flys
Blir mye skall til overs da. Har tenkt å ha forskjellige snegler i forskjellige kar, kan ikke ha jeger snegler der jeg vil ha snegler for å rense grusen. Kanskje først når de blir for mange. Hvor store har dine blitt? Mine er knøttsmå.

Ungene? De vokser fortere enn det jeg hører andre folk si.. Men har ikke akkurat tall på det..

Jeg tror jeg ikke helt forstår spørsmålet.
Gomp
[QUOTE=Black_Flys]Blir mye skall til overs da. Har tenkt å ha forskjellige snegler i forskjellige kar, kan ikke ha jeger snegler der jeg vil ha snegler for å rense grusen. Kanskje først når de blir for mange. Hvor store har dine blitt? Mine er knøttsmå.

Ungene? De vokser fortere enn det jeg hører andre folk si.. Men har ikke akkurat tall på det..

Jeg tror jeg ikke helt forstår spørsmålet.

-spørsmålet var hvor store er jegersneglene dine?
-Synes de jeg har ser så små ut. Hvoran kan de kunne drepe ei snegle som er 5-10 ganger større?
-blir det ikke mye skall igjen i grusen etter sneglene som er fortært?
- De blir vel 2- 2,5 cm.. Hunnen blir visst større enn hannene..

Og størrelsen har ikke noe å si, de eter eplesnegler som er 3 ganger så store som dem..

- Skulle nesten tru det, men jeg har ikke sett ette eneste ett..
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap