- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Planter som ikke posthornene tar? (side 2)
Planter som ikke posthornene tar? (side 2)
Postet 05.08.09 kl 14:01
Unnskyld, men jeg må le litt...
MarianneljJammen, det vil jeg jo ikke...! :P
hadde akkurat samme problem som deg,overtok et akvarie med dungevis av disse posthornsneglene, + at jeg hadde fått noen i forkant og de har rensket 3 akvarier for planter,så nå har jeg dukket i 14 dager i akvariene, kjørt haugvis avgårde til fiskebutikken!
Nå synes jeg de er både dekorative og facinerende å se på, men de har slitt alvårlig på tålmodigheten min, til tross for at jeg har foret de med allslags lekkerbiskener, de stjal maten rett ut av munnen på coryene mine og det gjorde meg forbannet.Men... jeg maktet ikke å sende alle fra meg, så nå er de i eksil i en 60 liter alene, til jeg får tenkt meg om. Planter har de nok ikke men eter på "kilovis" av agurk og malletabletter for uka har jeg inntrykk av!
Men faktisk, mosen hos coryene har de aldri spist av, d og mosepinnene har de latt være i fred, men egg mat osv har de rensket for,synes på toppen at det blir mye "gørr" i vannet etter de hvordan nå d kan ha seg, men d henger nå alltid lange "slemser" etter de som henger seg fast over alt.
Men mose og mosepinner er veldig dekorative, og vokser villig- men jeg skjønner hva du mener med å ha planter, fisk trives med litt "skog" og jeg tror de trenger d + at det er pent
Postet 14.08.09 kl 03:23
Det der høres fryktelig kjent ut!
Javamose og moseballer er det eneste som er av planter oppi der nå, det tar de ikke. Skulle gjerne ha noe annet oppi der og, planter må til syns nå jeg.. Nå har jeg bestilt meg Pista, blir spennende å se om de tar de og. Jeg holder ikke pusten, for å si det sånn....
Jeg prøvde for moro skyld å hive oppi en bit med gulrot, bare for å sjekke. Det var poppis! De brukte litt tid på å skjønne at det var mat, men når de først skjønte det, da var det snadder. De brukte og litt lengre tid på å gomle den i seg. Vet ikke helt hvor sunt det er for de, men de syns nå det var godt
Javamose og moseballer er det eneste som er av planter oppi der nå, det tar de ikke. Skulle gjerne ha noe annet oppi der og, planter må til syns nå jeg.. Nå har jeg bestilt meg Pista, blir spennende å se om de tar de og. Jeg holder ikke pusten, for å si det sånn....
Jeg prøvde for moro skyld å hive oppi en bit med gulrot, bare for å sjekke. Det var poppis! De brukte litt tid på å skjønne at det var mat, men når de først skjønte det, da var det snadder. De brukte og litt lengre tid på å gomle den i seg. Vet ikke helt hvor sunt det er for de, men de syns nå det var godt
Postet 14.08.09 kl 10:35
Er det marisa eplen du mener når du sier posthorn eller er det de små som ikke blir større enn 2-3 cm? Marisaen spiser planter men ikke de små fargerike sorten. Hvis det er marisa eplen du har, lys med mørke striper så prøv den med kinakål. Jeg ville laget et kar med kunstige planter og masse fine steiner. Jeg har gjort det med mine marisaer og kjempe epler for de går i samme kar. Når jeg putter oppi kinakål så setter jeg en liten plante oppi også bare for å se hvem som hvelger hva og kjempene velger planten mens marisaene velger kinakålen. Kjempene er desidert verst på planter. Marisaene er en snegle jeg absolutt vil ha for den er så fin og morsom å se på. Så å innrede med kunstige planter var et lett valg for meg. )
Postet 14.08.09 kl 12:03
Heidi IngdalEr det marisa eplen du mener når du sier posthorn eller er det de små som ikke blir større enn 2-3 cm? Marisaen spiser planter men ikke de små fargerike sorten. Hvis det er marisa eplen du har, lys med mørke striper så prøv den med kinakål. Jeg ville laget et kar med kunstige planter og masse fine steiner. Jeg har gjort det med mine marisaer og kjempe epler for de går i samme kar. Når jeg putter oppi kinakål så setter jeg en liten plante oppi også bare for å se hvem som hvelger hva og kjempene velger planten mens marisaene velger kinakålen. Kjempene er desidert verst på planter. Marisaene er en snegle jeg absolutt vil ha for den er så fin og morsom å se på. Så å innrede med kunstige planter var et lett valg for meg. :-))
Det er Marisaen jeg mener Har de andre små og, men i et annet kar med planter!
Og jeg får vel bare krype til korset og kjøpe plastplanter, selvom det egentlig strider i mot min religion :P
Takk for tipset om kinakål! Er jo greit å ha noe å veksle i
Postet 14.08.09 kl 16:57
Mariannelj[QUOTE=Heidi Ingdal]Er det marisa eplen du mener når du sier posthorn eller er det de små som ikke blir større enn 2-3 cm? Marisaen spiser planter men ikke de små fargerike sorten. Hvis det er marisa eplen du har, lys med mørke striper så prøv den med kinakål. Jeg ville laget et kar med kunstige planter og masse fine steiner. Jeg har gjort det med mine marisaer og kjempe epler for de går i samme kar. Når jeg putter oppi kinakål så setter jeg en liten plante oppi også bare for å se hvem som hvelger hva og kjempene velger planten mens marisaene velger kinakålen. Kjempene er desidert verst på planter. Marisaene er en snegle jeg absolutt vil ha for den er så fin og morsom å se på. Så å innrede med kunstige planter var et lett valg for meg. :-))
Det er Marisaen jeg mener Har de andre små og, men i et annet kar med planter!
Og jeg får vel bare krype til korset og kjøpe plastplanter, selvom det egentlig strider i mot min religion :P
Takk for tipset om kinakål! Er jo greit å ha noe å veksle i
Gammel tråd, og jeg fant ikke denne før jeg laget en ny en.. Men vil bare si at her spiser de ikke "egeria densa" .. Vasspest, den lovlige utgaven, ..
Men av en eller annen grunn vil de ikke vokse i oppsettet mitt. De blir bare dekket av alger, og hverken dør eller vokser.. Men de blir ikke på noen måte spist.. (Selv om jeg ble fortalt at de skulle spise det, og fikk det sendt med SOM MAT!)
Postet 09.11.11 kl 16:28