Annettes corydoras (side 2)

Dæ. Må si jeg er imponert.
Har du noen arter i samme kar?
Hva er favorittene da?
Skal etter ferien prøve å finne en art til 45 literen vår med grov biltemasand.
Hadde vært kjekt med en art som er lette å få i lek.
De fleste corydorasene jeg har går i rene artskar, det er nok best hvis man ønsker lek. Men Aurofrenatusen som la egg i kveld, går sammen med orange laser..

Det er så mange fine corydoras! - vanskelig å ha en favoritt, men Adolfoien er vakker, green laser er ubeskrivelig (ønsker meg den), Sterbaien var den første corydorasen jeg fikk og jeg syns fremdeles den er en av de vakreste. CW022 er en skjønn liten cory, likeså CW32.
Vi har noen store aeneus fra Bolivia, synes de også er fine.

Alltid gøy å sette opp et nytt akvarium En 45L er et fint lekskar ,men skal du ha store,fullvoksne cory ville jeg nok hatt litt større kar Jeg har noen 54-litere med ca 12-14 voksne cory, og jeg synes det er liten plass. Til en 45L, ville jeg nok valgt en corydoras som ikke blir så stor.
Det var litt av en sikle-liste du hadde, det der Orange Laser, C65 og hele pakka

Jeg gjetter vilt, men tipper du har handlet litt fisk med Birger ? Det ser ut til å være "typiske" arter fra han på lista, hehe
Jeg har forresten noen få Loretoensis her som kunne trenge å komme i en større stim. Hvis du skal disse veier en gang, så kan du få kjøpt dem billig. Men hysj! Det er ikke lov med kjøp-salg-avtaler osv på forumet Akkurat nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med dem. De er bare 5 stk. og det er litt risky å blande dem med andre arter når de er så få, så derfor deler de kar med en skokk L144 yngel.
Hei,Mona Vi har ikke fått noe fisk av Birger, men han har fått en god del fisk av oss
Min samboer liker å reise, og bli kjent med nye mennesker som driver med fisk- derfor har vi nå gode venner/kontakter i Tyskland, England og Danmark.

Jeg har 6 stk Loretoensis, så det hadde vært koselig med en tur til Ski
Jeg sender deg en mail,jeg.

Her er bilde av noen CW022-yngel. Jeg har ikke mistet noen ennå, men så er de jo ikke mange dagene gamle. Min erfaring er, at ved ca to ukers alder og fire ukers alder, så er yngelen ekstra sårbar? Har de overlevd så langt går det gjerne bra Yngelen får ny ren tank, med nytt rent vann en gang i døgnet.
Mine CW32 la noen få egg i går, for andre gang. Men bare ett eller to som er befruktet. De går i en 45L nå, i en reol - men jeg skal flytte de til en 54L. Da
føler jeg at jeg har mer kontroll. Lettere med vannbytter osv.

Legger ved bilde av eggene og en av de nydelige foreldrene
Hei Anette!
Endelig fant jeg tråden din ,her kommer jeg til å følge med!,spesielt artig å se bilder .Dette kan jeg lære mye av . Jeg får starte med noen enklere enn du driver med hi hi .kan nok hende det blir et kar til på meg ,men ikke så stort som Bjørn sier , han er litt små gal hi hi ,men bolle er vel litt lite .Takk for gode råd ang.de søte små
Hei,Siw! Så moro at du fant tråden! Det er gøy når noen følger med på det jeg gjør Tror ikke du trenger så mange flere råd fra meg angående yngelpleie, du har blitt ganske dreven,hi,hi CW022-yngel har du dreisen på, hvor gamle er de nå? Ca 4 måneder?
Og når det gjelder Bjørn og akvarier - han hadde nok tappesert stua vår med kar, hadde han fått lov!
Jeg tror nok det blir et kar til i stua di - med noen skikkelig lekre Adolfoi!
Hei igjen !Tror valget blir på adolfoien ,den er bare kjempefin ,får prøve å få tak i en gruppe , kan de i så fall gå sammen med sterbaien?

tåke
Mine CW32 la noen få egg i går, for andre gang. Men bare ett eller to som er befruktet. De går i en 45L nå, i en reol - men jeg skal flytte de til en 54L. Da føler jeg at jeg har mer kontroll. Lettere med vannbytter osv. Legger ved bilde av eggene og en av de nydelige foreldrene:)

Det er en flott art, ja Lykke til med eggene og yngelen.
Det er noe ekstra sjarmerende med disse småprikkete Corydoras-artene... de er bare så utrolig søte
Siw Maria
Hei igjen !Tror valget blir på adolfoien ,den er bare kjempefin ,får prøve å få tak i en gruppe , kan de i så fall gå sammen med sterbaien?
De kan fint gå med sterbaien, med tanke på vannverdier og temp
Men en voksen leksgruppe ville jeg nok hatt i et eget kar. Har lest at adolfoien er litt sky, den kan lett bli sistemann til matfatet.
Hvis du ønsker lek og egg er det også lurt med eget kar,siden adolfoien legger få egg av gangen- og de kan fort bli spist av andre sultne cory
Vi har jo noen adolfoi-ungfisk sammen med andre coryarter i en oppveksttank, og det går kjempefint

Les artiklene til Mona O. om corydoras her på akvaforum- kjempefine
mona o
[QUOTE=tåke]Mine CW32 la noen få egg i går, for andre gang. Men bare ett eller to som er befruktet. De går i en 45L nå, i en reol - men jeg skal flytte de til en 54L. Da føler jeg at jeg har mer kontroll. Lettere med vannbytter osv. Legger ved bilde av eggene og en av de nydelige foreldrene:)

Det er en flott art, ja Lykke til med eggene og yngelen.
Det er noe ekstra sjarmerende med disse småprikkete Corydoras-artene... de er bare så utrolig søte Ja, de er vakre! Jeg begynner å få sansen for disse små corydorasartene Når det gjelder cw32 - det er en knøttliten hanne, som hele tiden prøver seg på den største hunnen. Han fyker rundt og ser så frustrert ut. Jeg vil,jeg vil-men får det ikke til!
Stakkars liten

Da skal jeg flytte rundt på litt fisk. Det er det værste jeg gjør,så får bare hoppe i det
Hei Anette ! Kom plutselig på at CW22 bør ha ganske høy temperatur, de er jo samboer med Red Bee rekene som ikke skal ha så varmt vann ,HJELP det er så mye å ta hensyn til .!! hva gjør jeg nå ??
Siw Maria
Hei Anette ! Kom plutselig på at CW22 bør ha ganske høy temperatur, de er jo samboer med Red Bee rekene som ikke skal ha så varmt vann ,HJELP det er så mye å ta hensyn til .!! hva gjør jeg nå ??
CW022 skal ha det ganske kaldt, gjerne under 24 grader, så de skal gå fint sammen med rekene
Hei!

Er det en tråd om cory så må jeg jo innom og hilse på

Gratulerer med småttiser på cw022 og cw032! Nydelig fisk begge to.

Det er bare å la bildene fortsette å komme, de er jo kjempebra, og det er alltid morsomt å følge med på utviklingen. Lykke til med småtassene!
Hei,Elin -tusen takk! Det var koselig at enda en av corydamene stakk innom tråden min! Følger med på både din og mona sin tråd Sitter og ser på cw022 nå- tror det blir egg i dag
Da er det bare å krysse fingrene og holde tempen lav
He,he- riktig -Den ligger på 23 grader nå.
Cw022-egg
Da ble det egg på cw022 i går De lekte hele dagen,fra grytidlig til sent på kveld. Det ble rundt 250 egg.
Her er litt bilder Cw022 la mesteparten av eggene sine på bladene til planten Hydrocotyle leucocephala. Kunn en gang dukket det opp egg på glasset. Det virket som om hannen aktivt var med på å finne ideelle steder å legge eggene. Han svømte ivrig rundt, pusset og ordnet, mens hunnen fulgte hakk i hel. Dette fikk de gjøre i ro og fred. De andre fiskene som ikke var med i leken ,holdt seg i andre enden a karet. Men straks eggene var lagt, begynte konkuransen om hvem som skulle bli nestemann til å befrukte eggene.

Bilde to. Her legges det flere egg. Hannen passer godt på.

Bilde tre. De stolte foreldrene, nydelige!
Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Andersen
Reklame for plussmedlemskap