Forslag på hva slags fisk i akvariet mitt (side 2)

jeg skal på en dyrebutikk i morgen så det går fint å kjøpe der. Jeg og ei venninne skal kanskje betale halparten hver
:=)
Hos malwiene mine har jeg en ekstremt pen Korallsand de elsker den og graver krafitg:P
får jeg kjøpt den på vanlige dyreputikker?
:p
det skal være mulig men den er vedlig dyr:P men den er vært alle pengene synnes jeg da:=) men jeg kjøpte den på Dahls dyrerike i moss:P
nå har jeg kjøpt biltema sand

den er svart, de hadde ikke noe annet

er veldig fornøyd med sanden, og kuhliiene koser seg mue mer nå
Sara Beate
nå har jeg kjøpt biltema sand den er svart, de hadde ikke noe annet er veldig fornøyd med sanden, og kuhliiene koser seg mue mer nå:)


Var sanden du kjøpte på Biltema svart? Dette hørtes veldig rart ut, så her ville jeg sjekka om du faktisk har handla inn sand. For Biltema sanden som fungerer er ikke sort, men lys.

Jeg håper du ikke kjøpte "sand" på plastdunker, for dette er ikke sand men aluminiums silikat og vil ta knekken på det du har av fisk.
det var rart

det var ikke jeg som kjøpte sanden men en venninne som har det i akvariumet oxo.


det er sant at flere fisker har dødd, men det er fordi vannet er blitt nittritt forgiftet.


Den sanden som kan brukes til akvariet er merket. Det skal stå spesifikt på posen.


-Tim
Og den sanden er ikke svart, men lys. Så enten er dette ikek Biltema sand hu veninna de har, ellers er det noe muffins.
skalhøre med henne, men det kan jo være de har annerledes sand på den biltema butikken her enn på de andre..... ho kjøpte den på sørlands parken. hvist du har hørt om den da....
Akvarium for fiskenes skyld, ikke våres.

Vis den svarte sanden er kjøpt på biltema så ville jeg vært veldig veldig skeptisk til å ha den i akvariumet. vis posen da ikke var spesifikt merket med at den kunne brukes i akvarium
Selger ikke svart sand på Biltema. Du har antageligvis fått aluminiumsilikat og det er ikke lurt å ha på tanken.....
kanskje det er derfor fiskene mine dør


skal høre med henne
det sto på pakka at det var blåsesand
Sara Beate:

Har du også svart sand som er kjøpt på Biltema?

Biltema har ikke svart sand som er trygg for akvarier, uansett hvor i landet den er kjøpt.

De som har svart sand fra Biltema i akvariet sitt, må tømme karet og ta vekk sanda. Hva som må gjøres videre aner jeg ikke, siden jeg ikke vet noe mer om denne svarte sanda enn at den ikke kan brukes i akvarium.
ElinH
Sara Beate: Har du også svart sand som er kjøpt på Biltema? Biltema har [I]ikke[/I] svart sand som er trygg for akvarier, uansett hvor i landet den er kjøpt. De som har svart sand fra Biltema i akvariet sitt, må tømme karet og ta vekk sanda. Hva som må gjøres videre aner jeg ikke, siden jeg ikke vet noe mer om denne svarte sanda enn at den ikke kan brukes i akvarium.
¨



men jeg har ikke noe je kan bytte til
Da er det om nødvendig bedre at de ikke har noe sand/bunnlag i det hele tatt frem til du får skaffet riktig sand.

Denne svarte sanda er farlig for fisk, og må tas ut så fort som mulig...
ok

men det står at det er blåsesand

hva er det?

skjønner ikke at den er farlig
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap