Menneske mat til fisk (side 2)

Plussmedlem
Det jeg har lest er at GULE, tørkede erter er de mest næringsholdige. Og det var hele poenget. Hvis det er tryggere med frosne eller ferske, go for it. Fisken bryr seg lite.
Hvordan kan tørkede være mer næringsrike enn ferske/frosne?


-Tim
Plussmedlem
GULE erter er mer næringsholdige enn GRØNNE erter. Kikerter og gule erter er nesten like i næringsinnhold. Erter er ikke bare erter, liksom... :P Gule og grønne erter kan krysses, men er genetisk forskjellige i at gulfargen er dominant over den grønne. Tydeligvis også næringsinnholdet.
jeg kuttet en liten skive av en agurk og delte den i to, og guppyene mine spiste av den.....
Fiskene kan få agurk, erter, gulerot, spinat, salat, squash..... Noen som vet om mer??
-Salten er fin å putte noen sek i fryseren, for da blir den myk og fin.
-Agurk liker de fleste best den myke innsiden, så kanskje best å dele på langs.
-Gulerot innbiller jeg meg er best å koke slik at den blir myk, men noen maller synes sikkert det er deilig med hard flate de kan raspe på. Denne ble brukt før i tiden som fargeforsterker.
-Squash bruker man på samme måte som agurk.
-Erter er jo diskutert en god del før i tråden.
-Spinat vet jeg ikke hvordan man tilbereder, eller om man bare hiver den nedi fersk.

Noen som vet no mer, gullfisker og koi har jo gjennom tidene fått brød, men hvor bra det er vet jeg jo ikke.
Discus blir jo gjerne foret på oksehjerte.
Man kan oxo gi fiskene sine reker, det setter de pris på.
Det kan jo gå, i regnskogen når den blir oversvømmet er det jo fisker som spiser frukt og nøtter som faller fra trærne, men det er jo snakk om ganske store beist.
De andre spiser mest insekter og slikt som blir fanget i vannet.
Her er en tråd som handler om hvordan man kan lage for selv, både for kjøttetere, altetende og planteetende
Maretard
[URLBLOCK1] som handler om hvordan man kan lage for selv, både for kjøttetere, altetende og planteetende


Jeg har lagd mange forskjellige bladinger selv jeg, som jeg bruker til Lørdagsgodt til demmmmm!
Når man gir reke til fisker? kan man da gi vanlig kokt reke eller må de være rå?
Du kan jo kjøpe en boks med reker i lake!
Så er det bare fòre!




PS:Skyll rekene før du fòrer.
Virkelig? Reker i lake? Fungerer de i vann også?
Noen bekreftelse for dette? Hadde vært kult å dele maten min med fiskene når jeg digger i meg reker og majones
Det går nok bra. Vil annta at man bør skylle av laken først.


-Tim
Plussmedlem
Reker er det mange fisk som spiser.
Men jeg synes du kan spandere på skikkelige reker. Trenger ikke være ferske Frosne går utmerket. Og med disse følger det gjerne med rogn også. Meget populært hos meg.

Reker i lake smaker ikke spesielt godt.
jeg prøvde med reke i laken for leden dag og det var absolutt ikkje noe populært blandt mine fisker, de var ikkje interressert i det hele tatt, bare kampfisken som var bortpå å nappet litt ellers ingenting. Så jeg ska prøve med skikkelige reker en dag med masse rogn..
Men, jeg har hørt at avokado ikke er bra? noen som kjenner til dette?

Og ang. det mona sa om corydoras: Jeg har 12 aneus, som kan finne på å ribbe en agurkbit på noen timer... men av og til vil de ikke ha den. da spiser ancistrusene den sakte men sikkert.
Tilfeldig bekjentskap
© christian teksnes
Reklame for plussmedlemskap