Scalarer puster litt fortere og tyngere!! (side 2)

Håper det går bra med fiskene dine
ElinH
Håper det går bra med fiskene dine :-)

Ikke helt......... ennå.
Jeg byttet 60% vann idag Kl.11.20-12.00
Men nå puster de så vitt litt saktere.
Alle fiskene puster fort og litt tungt, men det er bare Scalarene og Sommerfuglciklidene som åpner munnen når de puster, men jeg skulle ut å fiske idag, så jeg fikk IKKE KJØPT DRÅPETESTER!!!
Da skifter du litt vann å også får sikkerhets skyld.

-Tim
Nå puster ALLE fiskene mer en noen gang før!!!!
Hva gjør jeg!?
Dety eneste som jeg kan gjøre er jo å bytte mye vann.
Jeg skal bytte 60% vann nå snart, så senere i dag så skal jeg bytte 30% vann.
Det hjelper jo ingenting å skrive innlegg etter innlegg her.
Det nytter jo ikke sitte her og skrive "Hva gjør jeg" flere dager på rad!
Du har fått råd om hva du bør gjøre! Kan du ikke se å få kjøpt disse vanntestene snart???

Vanntester vil gi svar på om det er vannet som er problemet.
Jeg har netopp byttet 70% vann etterfulgt av et 30% vannbytte
Jeg skal slutte å skrive så mye/eller i det helt tatt til jeg har fått meg nitritt test.
Selvsagt kan du skrive - det var ikke vondt ment fra min side, men svar på spørsmålet "Hva gjør jeg?" har du jo fått hver dag i tre dager nå Derfor er det liksom ingen vits å spørre igjen, det samme spørsmålet, når du har fått svar flere ganger allerede

Er det lurt å fòret så mye som vanlig med tanken på nitritten?
Nei, fôre gjør du ikke nå. Fiskene klarer seg fint en stund. Er dte nitritt du faktisk har, så vil fôring bare gjøre det verre. Du burde virkelig få deg den dråpetesten snart
Nå er det 9 timer siden jeg byttet vann, og nå er det IKKE mye munnen åpner seg på Scalarene
På de andre fiskene puster de nesten normalt igjen og munnen rører seg ikke på de andre fiskene untatt bittelitt på Scalaene og Sommerfuglciklidene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap