Hekta! (side 2)

Trond Stegarud
jeg satt opp en hemmelig 63liters i går. neddi kjellern, madammen er jo aldri neddi der. Står så fint der atte!


Hvis partneren ikke er like lidenskaplig inr. er jo dette en fin måte å "snike inn" litt vann i huset Jeg har satt opp ett etter ett akvarie i stua i løpet av noen uker, bråpyntet med planter osv. og når sambo har kommet hjem har jeg sagt "er det ikke fint"! Det har gått greit....Er litt usikker på hvor "smertegrensen" hans går, men tror han godtar det meste bare det ser ryddig ut Jeg får bruke den samme metoden når jeg får råd til det store jeg har planlagt i kjelleren
Trond Stegarud
jeg satt opp en hemmelig 63liters i går. neddi kjellern, madammen er jo aldri neddi der. Står så fint der atte!


Hehe. pass deg for at madammen plutselig kommer ned i kjellern eller hitt inn

Tror at har man først blitt bitt av litersyka, så er man hardt angrepet.
Det sier jeg av erfaring begynte med en liten 32L for 3 år sia, har nå en 285L, en 120L, en 110L, en 40L, en 26L og en 20L og en 5L sammen med fattern.
vil bare ha flere hele tiden men liten leilighet så må begrense nå må jeg få reol opp for å få opp begge 100L karene.
Stå på alle sammen.
Litersjuka kan bli smittsomt for parteren og. Eg har alltid vore interresert i dyr, spesielt vanndyr. Så etter eg og samboeren hadde budd sammen eitt år sa eg at eg ville ha opp gamle akvariet mitt 54L. Sidan det ikkje var så stort sa han ikkje imot.
Etter eit halvt år så begynte det å lekke litt i hjørnene, så vi bestemte oss for å få kjøpe eit nytt eit. Heldigvis så var vi enige om at større er bedre(fikk han til å lese litt om akvariet), så det måtte vera over 100L.
Til min store glede blei han litt interresert i akvarie og når vi fant eit akvariet på 200L på tilbud var det han som foreslo det.

Alt dette er berre fordi eg ville han skulle forstå kvifor eg ville ha eit større akvariet. Han har til og med gått med på at vi skal ha eit akvariet på over 1000L, men vi må vente til vi får eige hus først. Han er verdens beste kjæreste, ikkje berre støtter han meg han får til og med samme interessa som meg

Klarte å smiske litt så nå har vi eit 30L, som ikkje er satt opp endå(skal vera reker i) i tillegg til det på 200L som er lite bemanna for øyeblikket.
Må si du er heldig der som har en kjæreste som deler samme interresse som deg, samboeren min synes det er gøy med fisker hon og, men det er det liksom, hon e ikkje så interressert som meg, så hon gidder ikkje å sitte timer etter time og lese om fisker og akvarier o.l.
Hon synes egentlig at jeg er litt rar som gidder å bruke så mange timer på akvarier og fisker, men jeg er rett og slett blitt hekta.
Det er bare så utrolig gøy med akvarier og fisker, har bare lyst på mer og mer. Hon har også sagt at hon går med på å kjøpe ett over 1000L, men ikkje før vi fått oss hus. Og det blir nok ikkje helt endå, i og med at vi ikkje har bodd her i denne leiligheten i mer enn ett halvt år...
Og jeg får jo ikkje lov å gjøre gjesterommet her om til ett akvarie rom, har vel heller ikkje penger til å gjøre det heller så det er vel like greit.
Men flere akvarier ska det bli, sakte men sikkert
Nå har jeg vært å byttet ut mine to guramier til 4 maller og 1 kuhliål...
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap