Hvilken type snegle? (side 2)

mine sneiler får kinakål ca hver annen dag, men nå de siste ukene vil de ikke ha kinakål, Før skrelte de av alt som var grønt å lot "atilken" ligge igjen.
Men er det ikke rart de ikke vil ha noe mat lengre?

Bente-Bent
mine sneiler får kinakål ca hver annen dag, men nå de siste ukene vil de ikke ha kinakål, Før skrelte de av alt som var grønt å lot "atilken" ligge igjen. Men er det ikke rart de ikke vil ha noe mat lengre?

Er det kjempe epler du har? Det var rart ja for de spiser jo konstant hvis de har tilgang til mat. Mulig de har en hvileperiode, ligger de stille på en plass eller er de aktive som før.? Mulig at de har spist seg lei på kinakål og spiser noe annet som alger istedet?
Heidi Ingdal
[QUOTE=Bente-Bent]mine sneiler får kinakål ca hver annen dag, men nå de siste ukene vil de ikke ha kinakål, Før skrelte de av alt som var grønt å lot "atilken" ligge igjen. Men er det ikke rart de ikke vil ha noe mat lengre?

Er det kjempe epler du har? Det var rart ja for de spiser jo konstant hvis de har tilgang til mat. Mulig de har en hvileperiode, ligger de stille på en plass eller er de aktive som før.? Mulig at de har spist seg lei på kinakål og spiser noe annet som alger istedet?

Var kjempe epler først, men har jo helt forelsket meg i sneiler jeg da

Kjempe eplene klater bare på ruten å legger egg oppe ved dekkglasset, men ja de er litt roligere en de var før.

Så har jeg fått meg en gjeng lilla epler. De var helt vill før, men så var de på en liten ferie i ett overgrodd kar, og 2 uker etter at de kom tilbake i diskus karet så nermest eksploderte voksingen på de, man kan se hvor mye de har vokst, for det går en stripe over skallet så er det kommet nytt skal ut fra stripen liksom. og på det meste på de største er den fra stripen til enden der med hodet blit 3 cm større. Syntes det var mye jeg.. har ikke hatt disse lilla så lenge.. to gule epler 3 blå og 2 grønne med lilla striper. alle de er egnetlig roligere en før og det ligger stort sett altid noen å flyter rundt. Men de lever for når jeg pirker litt i foten trekker de den til seg. Ellers har jeg 2 tiger og 2 sebra snegl og 7 humlehorn snegl, men humlehornene er pitte små. Merkelig så fort de humlene sklir over ruten... Og noen sandsnegler. Gir de litt agurk og men de vil ikke ha det heller. kanskje jeg skal prøve med kokt gullerot??
vanlige epler spiser ikke så mye kinakål for de har ikke så sterke tenner til å klare det. Så de må du fore med noe mykere enn kinakål.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap