Flakfor til pansermaller? (side 2)

gutt16
hvor lenge holder egentlig sånne brett hvis man bruker dem ca 2 ganger i uka? og hvor mye bør jeg bruke til 10 neontetra å 5 pansermaller?


Da holder nok en pakke i månedsvis.
Prøv med en rute mygglarver pr måltid til det antallet fisk.

Ikke bruk fingrene til å håndtere mygglarvene. Knekk av en rute mens det ligger inne i plastpakningen sin, og ta ut en rute med en pinsett. Legg pakken tilbake i fryseren med en gang, den må aldri tine! Da blir det giftig om man fryser det igjen.

Hold ruten med de frosne mygglarvene under vannflaten med pinsetten, og der løser den seg fort opp og tiner i det varme vannet.

Fiskene dine kommer til å gå helt bananas!
Inaktiv bruker
problemet er at neontetraene vil ta all maten fra corydorasene, og hva er problemet ved å ta mygglarvene med henda?
Plussmedlem
gutt16
..., og hva er problemet ved å ta mygglarvene med henda?:-)

Du kan utvikle allergiske reaksjoner p.g.a. røde mygglarver.
Problemet er diskutert i flere tråder på AF. Her er en tråd.
mona har sikkert bedre svar på det du spurte om her på slutten.

men jeg kan jo si noe iallefall, ikke ta de med henda, flere som reagerer på de, allergifremkallende. Så er vel for å slippe evt utslett sikkert selvom jeg pleier ta de med henda.

Gir du en rute blir det endel når den tiner så noe detter ned til bunnlaget skal du se. hvis ikke prøv når lyset er slukket


" ser lommis var ute før meg her, hehe"
Inaktiv bruker
finnes det noe mat jeg kan skaffe hjemme til neontetra? jeg har prøvd å mate dem med en liten agurkbit om kvelden, de pleier å spise av den i noen minutter, så svømmer de bort?
de er vel ikke så glad i grønt, som agurk.

sto dette i fiskebasen om neontetra.

"Spiser alt smått standardfór. I vill tilstand lever den av små insekter og rester som sitter fast i algene (såkalt "aufwuchs"). I et akvarium spiser den som sagt alt smått flakfor, mygglarver og insekter den blir servert. "

Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap