Hva er galt med juvelcikliden min??? (side 2)

Vidar-Alexander
Først av alt... Er du 100% sikker på at begge legger egg? Hannen gjør akkurat det samme som hunen, men han stryker melke over de eggene som hunnen har lagt. Kan ofte se ut som begge legger egg, men det er slik hannen befrukter eggene. Men det kan skje at to hunner leker, men da blir det ingen avkom. Da har du hatt tre hunner, og de har jaget den siste hunnen.

Jeg har en vidoe av det. Du vet mye bedre en meg. Kan du ikke ta en litten titt?

<embed src="http://www.youtube.com/v/8ikBeQGjQ-A&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Det er nok to hunner som legger egg.
Blir nok ingen yngel der i gården...

Det er forresten snakk om Hemichromis Bimaculatus.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1724

Du bør nok skaffe deg en hann.
aww, virkelig? Og jeg som ønsket meg små fiske babyer Dette er så frustrernde. Han jeg fikk dem av sat det var en han og en hun.
vel, jeg tror jeg må nokk bare vente å se.

Du har ikke et bedre bilde av den tredje da? Kansje vi kan se hvilket kjønn det er.

Som sagt var det litt vanskelig å se på videoen, men det så virkelig ut som to hunner, men det er ikke 100% sikkert. De klekker etter ca 3-4 døgn, om de er befruktet.

Blir eggene hvitere er de ubefruktet/døde.
Okey, skal ta noen bra bilder nå.
Så hvis de ikke blir hvite så er de befruktet
AquaGirl
Her er noen bilder

Ser disse egene befruktet ut? eller er de hvite?
Ser ut som du har bare hunner.
Eggene ser normale ut nå. Du må vente et døgn eller to, for å se om de er befruktet.
Vidar-Alexander
Ser ut som du har bare hunner. Eggene ser normale ut nå. Du må vente et døgn eller to, for å se om de er befruktet.

Okey, skal følge med på eggene :P
takk for all den hjelpen
Hei!
Nå har det gått to døgn og eggene er helt fine, men nå er det foreldrene som som spiser eggene. Skal dette skje??

Nå vet jeg ikke akkurat hvordan det er med juvelciklider, men mange Ciklider flytter egg i munnen, og da ser det naturlig nok ut som de blir spist, så det kan bare være en flytting.
Okey, så de flytter bare eggene ti et anne sted! Men er det normalt at også andre ciklider hjelper med flyttingen? Fordi det ser ut som om den lille juvelcikliden som ble jaget i begynelsen spiser også eggene.
Nei nei, de spiser nok eggene.
Få/ingen chiclider som legger egg på denne måten flytter eggene.
Men de flytter yngelen når de klekkes. Dette er det KUN foreldrene som gjør.
At alle spiser, tyder nok på at det ikke er noen hann i karet.
Det er litt vanskelig å se kjønns forskjel på dyrebutikken. Og arbiderne der hvet ikke bedre
Burde ikke være venskelig. Hunne har "rund" avslutning bak på ryggfinnen, mens hannen har spiss.
Mhm
det er sant ikke vanskeligt i det heletat
Jeg vet ikke. Jeg synes det er vanskelig. De svømmer rundt så fort og oftest så har de ikke finnene utvided.
Tilfeldig bekjentskap
© Michael Legnér
Reklame for plussmedlemskap