Trenger hjelp fort!! før kl 20 i kveld. (side 2)

Å beholde dem er ikke noe alternativ - 300l er for lite for JD - de blir store og navnet Jack Dempsey har de fått fra en bokser som var kjent for sin hissighet.....

Blå Acara er en mye roligere og "enklere" art - penere også, men det er jo smak og behag
Behold paret middlertidig, og skaff deg et større kar. Oscaren trenger også mye større plass.

Men strengt tatt, det er ikke din feil at butikken ikke har peiling. De må jo hvite hva de selger.
Så om du får pengene igjen, så er det jo ikke ditt problem lenger.
Og du har faktisk ikke plass til disse.

Når det er sagt, så er IKKE Jack Dempsy så hissig som folk vil ha det til. Men de trenger plass. I for små kar, vil det bli bråk, men dette gjelder de fleste chiclider. Jeg har selv hatt JD mange ganger, og i stort nok kar, så er dette noen fantastisk flotte fisker. Mye mer personlighet, finere farger o.l. enn Blå acara. Men de trenger som sagt plass.
mrs knutsen
[QUOTE=Vidar-Alexander]Ohoi.... Dette er ikke blå chiclide/blå acara. Dette er Jack dempsey. [URLBLOCK1] Den på siste bildet er 99% sikkert en hunn. Den på første og andre bildet er garantert en hann. Den tredje er også antakelig hann, men ikke godt å se på slike bilder. Fiskene må tas bilde av i vann, så man kan studere finner osv. Uansett, dette er noe helt annet en Blå acara, og kan ikke samenlignes på noen måte. Disse blir mye større, og trenger mye mer plass. De har også mye mer temperament. Butikken kan ikke ha disse sammen med Piraya i et 400 liter, da må butikken seriøst skjerpe seg...

hjelp hva gjør jeg nå? butikken slepper dem sammen med pirayanene i kveld hvis ikke jeg har dem?

alternativ 1: sende alle tilbake til butikken sammen med pirayaene.

alterativ 2: beholde dem.

alternativ 3: sende de to hannene tibake til butikken og beholde en hun og en hann. men hunnen var litt fæl til og svømme etter oscaren. men hun bet den ikke eller noe. bare jaget den.

andre forslag?

jeg har jo en hunn og en hann i akvariet nå. de sloss ikke så mye men av og til hvorfor gjør dem det egentlig? tåler oscaren disse fiskene?
Hunn og hann måler styrke for å danne par. Og dette er helt naturlig.
Hannen vil oftest jage hunnen en del, så hun må ha noen gjemmesteder. Dette er generell oppførsel hos de aller fleste amerikanske chiclider.
Oscar passer fint sammen med JD, men ikke i så lite kar.
Nr 1 hann.
Nr 2 hann.
Nr 3 Kansje en hunn. (hann bak)

Du må ikke flytte de frem og tilbake fra karet, det stresser dem så de kan dø.
Vidar-Alexander
Nr 1 hann. Nr 2 hann. Nr 3 Kansje en hunn. (hann bak) Du må ikke flytte de frem og tilbake fra karet, det stresser dem så de kan dø.

nei. beholder dem alle 4 i karet nå. de kunne ikke komme og hente dem alikevel men hvordan er det med denne typen fisk.. er det hunnen som velger partner eller er det hannen som gjør det?
mrs knutsen
[QUOTE=Vidar-Alexander]Nr 1 hann. Nr 2 hann. Nr 3 Kansje en hunn. (hann bak) Du må ikke flytte de frem og tilbake fra karet, det stresser dem så de kan dø.

nei. beholder dem alle 4 i karet nå. de kunne ikke komme og hente dem alikevel men hvordan er det med denne typen fisk.. er det hunnen som velger partner eller er det hannen som gjør det? for jeg har da 3 hanner og en hun.
Nå legger hunnen egg..
men hvordan finner jeg ut hvem som er faren til eggene,hun jager jo vekk alt av fisk.
Jeg ville levert tilbake alle sammen. For det første må du holde ph veldig stabil for at disse skal passe sammen med dem du har. For det andre er også sebraciklide kjent for å være en hissig art. Jeg tror rett og slett ikke denne kombinasjonen fisk vil gå i lengden.
Før du trenger å tenke på egg og farskapsaker, så må de danne par. Og det kommer IKKE til å skje i din 300 liter.
4 JD, 1 Oscar og sebrachilider trenger MYYYYE mer enn 300 liter.

Du er nødt til å kvitte deg med noen, om ikke i kveld, så snarest mulig. Du kan ikke ha denne samensetningen i dette karet. Det ender med død fisk.

Det er hannen som er dominant og "sjekker opp" hunnen. Men skulle dette skje i ditt kar, vil den antakelig drepe de andre to JD'ene først. Den kan også ta Oscar og Sebrachiclidene.

Du er herved advart.
Rolig og i orden igjen og takk alle sammen :)
Vidar-Alexander
Før du trenger å tenke på egg og farskapsaker, så må de danne par. Og det kommer IKKE til å skje i din 300 liter. 4 JD, 1 Oscar og sebrachilider trenger MYYYYE mer enn 300 liter. Du er nødt til å kvitte deg med noen, om ikke i kveld, så snarest mulig. Du kan ikke ha denne samensetningen i dette karet. Det ender med død fisk. Det er hannen som er dominant og "sjekker opp" hunnen. Men skulle dette skje i ditt kar, vil den antakelig drepe de andre to JD'ene først. Den kan også ta Oscar og Sebrachiclidene. Du er herved advart. ;)

Hei.. ble kvitt to hannene og sitter igjen med et par nå. de bor i ei hule og legger egg.. De plager ingen og akvariet virker rolig og greit igjen.
Alle virker som har det bra.
Men skal anskaffe meg ett større akvarium!

Tusen takk alle sammen for gode råd og hjelp. spesielt Vidar-Alexander

Bare hyggelig å hjelpe.
Har de lagt egg allerede?
Hunnen på bildet var god og rund, men det var da voldsomt så fort de gikk.
Da haster det hvertfall med større kar, de er enda hissigere når de skal passe på de små.

Lykke til videre.
Oy
det gikk fort ja da hater det :P
Tilfeldig bekjentskap
© Regin Kvittem
Reklame for plussmedlemskap