Synspunkter og hjelp til fiskesammensetning i 330 liter (side 2)

larsh
[B]bly[/B]??? det skal ihvertfall ikke jeg ha nedi karet mitt:) da kan heller plantene bare flyte rundt:) kan heller feste den i en stein å grave ned den da...


er det som følger med alle planter du kjøper i butikk. Er ikke sikker på om det er bly, men det er et lett bøyelig metalisk stoff.
Tim
Det er ikke bly. -Tim


takk Tim. Jeg ble usikker der... Hehe.
For bly skader vel nervesystemet.

Espen
Nå har jeg akkurat hentet postpakke med følgende tester: ph (6.0-7.6 og 3.0-10.0), gh, kh, no2, no3 og nh4. Er jeg godt "covered" med tester da, eller mangler jeg noen?

Du har alt på stell nå.

Eneste du kanskje kunne ønsker dersom du har mye planter, er en jerntest, Fe.


-Tim
Jern ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Kjøper det også jeg; forferdelig frustrerende den dagen man trenger det og ikke har det. Takk for tipset!
Omicron
Nå har jeg akkurat hentet postpakke med følgende tester: ph (6.0-7.6 og 3.0-10.0), gh, kh, no2, no3 og nh4. Er jeg godt "covered" med tester da, eller mangler jeg noen? :)


ble det dyrt? Hvilket merke? Hvor handlet du?
Jeg handla på webzoo; det kom på rundt 700 kr, men over 800 med frakt. Testene er JBL dråpetester. Nå skal det sies at jeg ikke sjekka rundt på alle nettbutikkene for å finne det billigste, syns webzoo er greit og har godt utvalg. Dessuten bestilte jeg på onsdag og fikk pakken i dag; rimelig kjapt syns nå jeg.

Webzoo..
webzoo er veldig bra og har gode priser..! har handlet en del der selv..kjøpte juwel rock bakgrunnene mine der...veldig fornøyd med kundeservicen og leveringstiden der hvis dem har varene på lager
Fint å høre at også andre er fornøyd med webzoo; da kommer jeg til å bruke dem mer siden det ikke var en tilfeldighet at de ekspederte ordren så raskt nå.

I går var vi å hentet 430 liter`n, og i morgen skal den vatres opp og vaskes. Skal se om jeg går i gang med sanda også i morgen, men siden jeg trenger nytt "fyll" til Eheim 2217 pumpa så kan det hende jeg venter til mandag. Jeg har lite erfaring med utvendige pumper så det kan bli spennende. Har vært borti det en gang da jeg hadde 500 liters akvarium, og det endte med oversvømmelse (ikke en stor, men irriterende nok). Ser at det er fire(?) forskjellige lag i pumpa; skal ta ut å se hva det faktisk er i morgen. Tips om hva en bør ha av filtermateriale i slike pumper mottas med takk!

Jeg har målt vannet, og har litt sære vannverdier i krana. Derfor avslutter jeg denne tråden nå, og oppretter en ny under "Fisk"-kategorien. De fiskene jeg har tenkt på i denne tråden er uaktuelle dessverre.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap