Palettciklide (side 2)

Nei, egentlig ikke. De kom i gang før jeg følte meg ferdig, hehe.
Har plantet plantene slik at yngelen kunne gjemme seg imellom dem. Bak plantene er det ca 5-6 cm til glassgjørnet av akvariumet. Imellom der er det en hjemmelaget filteringspumpe og varmekolbe. Der trives palettene kjempegodt! Imot min planlegging.. Ellers har jeg stablet steinheller oppover vannet. De er ofte der også. Der er det vel 3-6 skjulesteder.
Det er dog bygd slik at de ikke klarer å skjule seg fra -meg-
Ok, høres bra ut. Du burde kanskje vurdere å putte inn en kokosnøtt hule eller en blomsterpotte. Lykke til videre, og hold meg oppdatert

Mvh Stian
Finner ikke kokosnøtter i butikkene!
Blomsterpotte har du tipset meg om før, og jeg begynte å lete hjemme med en gang. fant ikke noe jeg syntes passet. Skal lete videre etter noe liknende hule-prosjekt
Mente du at du ikke kan finne dem i akvarie butikker eller hverdagsbutikker?
De kan isåfall lages selv.
Mente dagligvare butiker :P
Hei
Har palettciklide yngel nå.Disse ordner seg selv.Hunnen passet egga inne i kososnøtta men når yngelen kom ut...deler ho og han på å passe di små.
Har 26 grader i vannet.
Mygglarver et er lurt og tine opp brikka før en har det i akvariet.
Eg lar brikka tine i ei skje før eg legger oppi litt og litt slik eg ser det blir spist opp etterhvert.
Har bilder på min side av palettene med yngelen.
Lykke til
Ronny-André
Mente dagligvare butiker :P
Ok
Ser grit ut, men det er en ting jeg stusser på: Hvorfor har du ikke sand? Eller fin rådasand eller noe lignende? Paletter foretrekker det har jeg lest her på forumet. Da er det større sjangs for at de trives. Men det er flere som har klart oppdrett på dem med grus.
Er klar over det. men det var det eneste jeg hadde..
Hei.
Palletten foretrekker sand fordi de filtrerer sanden i munnen etter organismer, og hunnen lukker hulen ved å fylle sand i åpningen, slik at det er bare hun som kommer inn og ut.
Personlig bruker jeg moderat med lys i mitt kar og jeg bytter vann så lite som mulig. I hvertfall ikke mens hunnen er i hulen. PH er med på å bestemme kjønn på yngel. husker ikke hvilken vei, men er vannet for surt blir det mange av det ene kjønnet og motsatt hvis vannet ikke er surt nok.
Husk at du har bare to fisk i et kar,så belastningen er minimal,altså ikke behov for mange vannbytter heller.Mat heller noe moderat også slik at ynglen lærer av sine foreldre å sile sand/plukke fra grus.Har du matet for mye en dag så la heller vær med å mate den neste. La yngelen gå sammen med foreldrene til de begynner å vise tendenser til aggresjon eller ny lek.
Lykke til.
OK. IDAG FIKK MINE PALETTER YNGEL IGJEN DDD

Det er utrolig morsomt. GLED DEG

Her er min ¨oppskrift¨:

Temp: ca. 25 grader
Ukentlig vannbytte
Variert for
Gjemmesteder (mine la eggene i en kokkosnøtthule)
Tålmodighet

Mvh Stian
Takk for nyttig informasjon, JAG!

Gratulerer, Stian!
Hvor mye vann bytter du - og hvilken PH verdi har du?
JAG, jeg har en annen tråd om hvilke ciklider jeg kan ha i et 250liters akvarium - og det ser negativt ut. Jeg ser at du har en flott blanding i ditt 220 liters akvarium! Hvordan går det med disse fiskene? Vil gjerne vite mer om akkurat det!
Takk
Jeg bytter ca. 20 % av vannet en gang i uka. PHen min er nøytral eller rundt 7,25

Mvh Stian
Stianmannen
Takk :D Jeg bytter ca. 20 % av vannet en gang i uka. PHen min er nøytral eller rundt 7,25 ;) Mvh Stian

Ok. høres ganske greit ut. Jeg har selv 6.8-7.2.. Måler PH med dråper, syns det er vanskelig å se nøyaktig hva PH'en er.. må få skaffet meg noe annet, men det duger intill videre..

Forresten, jeg syns palettene begynner å virke litt ensome. De er ikke så mye sammen lengre. Gjør ikke så mye utav seg. De er rett og slett litt kjedelige å se på. Noen som vet hva dette kan tyde på ? Tenkte kanskje de ville våknet mer opp med 1 par til paletter, men har ikke flyttet dem over pga. jeg ville de skulle være alene..

Trenger tips!
Jeg kjøpte en ancistrus for ca. en uke siden. Og nå har jeg fått yngel. Kanskje det har noe med det å gjøre. Tror kanskje det hjelper dem med instinktene eller noe. Er ikke sikker.
Hvis du bare tapper fra toppen hver gang du bytter vann i akvariet så får du ikke med deg all dritten som ligger i bunnen. Det blir en skikkelig nitrittbombe, og det er jo litt kjedelig hvis du skulle ha høyt nitritt nivå, for det går først og fremst ut over yngelen.. :-/

Har du ikke en slange hvor du kan bruke hevertprinsippet? Så kan du "støvsuge" bunnen.

Palettene mine har fåt yngel igjen, de er 40-50 stykker, så palettmamma har det fryktelig travelt!

Ang det med at de har roet seg ned "kjedelige å se på". Så blir mine veldig rolige når de har lekt ferdig, så kanskje det er et tegn på at oppgaven er gjort og eggene klargjører seg i magen.
ok. skjønner.. får bare begynne å støvsuge en gang i uken da, hehe.

tror ikke de har fått gjort noe enda.. hun er enda veldig tykk. de er også mye fra hverandre..
de er nesten aldri fremme i karet. bare skjuler seg.
Oioioi.. Hannen graver og det ser ut til at hun har et helt forferdelig epelepsianfall.. Hun ser så sprengklar ut, at... Er nesten som jeg kan se et lite "hull" i buken hennes, vet ikke om det har vært tydelig før.

Kommer noe til å skje allerede i natt, kanskje ?
Tilfeldig bekjentskap
© Jon Bruce
Reklame for plussmedlemskap