Maxima's akvarieverden (side 2)

Jeg har to 60 litere hvor jeg har kampfisk og snegler. 1 hanne og 3 hoer i et og 1 hanne og en hoe i det andre. Coryer kan du også ha for det er kjempefint for sanda og dritten som samles.
Ah, ja det var et godt forslag.
Cory er også en selvfølge. :P Forslag til type Cory?
Venter inn endel kampfisker på tirsdag så da håper jeg det kommer noen fine.
Maxima
Ah, ja det var et godt forslag. :) Cory er også en selvfølge. :P Forslag til type Cory? Venter inn endel kampfisker på tirsdag så da håper jeg det kommer noen fine. :D

De jeg har må tåle vannverdiene jeg har pga sneglene. Jeg har vanlig aneneus, albino, panda, paleatus og trilineatus. Disse tåler ph på 7,5 og gh opp til 8.
Så har jeg lyst til å skaffe meg adolfi, pygme og green laser. De vil ha ph på 7,2 og gh 8 står det i basen så kan vel ha de med et nødskrik.
I kampfisk kara har jeg ph på 7-7,5 og gh rundt 6-8 pga kampfisk og sneglene.
Ja, green laser har jeg også kjempelyst på!!
Nå har jeg fått flyttet over snegler. Skal få tatt noen bilder i morgen.

Her er et bilde av et par Marisasnegler som går i endlersguppy karet mitt.
Maxima
Nå har jeg fått flyttet over snegler. Skal få tatt noen bilder i morgen. :) Her er et bilde av et par Marisasnegler som går i endlersguppy karet mitt. :)

De holder på å befolker karet ser jeg...he he Ikke noe privatliv der i gården ,,,,her legges privatlivets fred ut på akvaforum...hehe)
Hehe, ikke sant... Skjer ikke noe uten at ting dokumenteres her nei. :P
Maxima
Nå har jeg fått flyttet over snegler. Skal få tatt noen bilder i morgen. :) Her er et bilde av et par Marisasnegler som går i endlersguppy karet mitt. :)

er det sånn de parrer seg. oki.
En flott snegle som jeg tror jeg må kjøpe til sør amerikanske karet mitt.
Sandsnegler på ridetur..
Har omorganisert litt i karet, satt i flere planter osv, og noe av sanden er veldig finkornet så det er litt støvete akkurat nå, men bilder må man ta...
Derfor ser det litt jævlig ut på bildene her... :P

1. En søt liten sulle
2. Eple på tur
3. Et par av Coryene mine
Og her er et par bilder av en kjempe
Maxima
Har omorganisert litt i karet, satt i flere planter osv, og noe av sanden er veldig finkornet så det er litt støvete akkurat nå, men bilder må man ta... Derfor ser det litt jævlig ut på bildene her... :P 1. En søt liten sulle 2. Eple på tur 3. Et par av Coryene mine

Å Maxima ser du ikke at sullen din har en brun igle helt oppe ved skallet? Få den ut av karet med en gang.
Oi... Neeei, det så jeg ikke... Skal få den ut ja.

I dag har jeg fått masse nye snegler! + knallrøde, mørke blå og noen neonblå med delt hale guppyer. Nydelige. De forskjellige fargene har fårr hvert sitt kar.
Har også fått masse reker og nye planter.
Ja, også denne da. En L-046.
Maxima
Oi... Neeei, det så jeg ikke... Skal få den ut ja. I dag har jeg fått masse nye snegler! + knallrøde, mørke blå og noen neonblå med delt hale guppyer. Nydelige. De forskjellige fargene har fårr hvert sitt kar. Har også fått masse reker og nye planter. :D

Ja få høre hvilke snegler??? tar du inn fra imazo?
Tigersnegler, tornhjelmsnegler og suller.
Har sjekket alle sneglene for igler, også de jeg hadde i karet fra før, men det er kun den ene jeg finner igler på. Den ligger nå i et saltbad...

Har også fått 5 Corydoras sp. C-102
Hvordan får man egentlig sjekket en snegle for igler, når sneglen øyeblikkelig trekker seg inn i skallet sitt så fort man løfter på dem? Man greier jo ikke å se noe igler da?
mona o
Hvordan får man egentlig sjekket en snegle for igler, når sneglen øyeblikkelig trekker seg inn i skallet sitt så fort man løfter på dem? Man greier jo ikke å se noe igler da?

Sett de på høykant i sanda for da strekker de kroppen ut og da ser man om de har igler. Men man må være obs på at man trenger ikke oppdage iglene med en gang for de gjemmer seg i snegla til det blir rolige tider. Så de kan du først se etter flere dager når de våger å komme frem. Det er min erfaring så langt. Hvis man vil sjekke andre snegler så legg de på ryggen i sanda som jeg gjør når jeg skal sjekke kjønnet på de. Da løfter de opp kroppen og du får sett innunder skallet. Har aldri opplevd igler på andre en sullene. Så det lønner seg å ha sullene i karantene en måneds tid....det kommer jeg til å gjøre fremover...
Maxima
Tigersnegler, tornhjelmsnegler og suller. Har sjekket alle sneglene for igler, også de jeg hadde i karet fra før, men det er kun den ene jeg finner igler på. Den ligger nå i et saltbad... Har også fått 5 Corydoras sp. C-102

Hvordan ser de tornhjelmsneglene dine ut? Er de olivengrønne med blå munn osv? Har nemlig bestilt de på nytt for å se om jeg får de samme igjen....
Tilfeldig bekjentskap
© Ann Marit Handal
Reklame for plussmedlemskap