Advarsel ang igler på snegler (side 2)

Donald
[QUOTE=mona o]Vi får virkelig ikke håpe at noen igler rakk å hoppe av og finne seg noen nye ofre, den korte tiden dine nye snegler var i akvariet

Har de vært i kar med andre snegler da?
Ja i to min så jeg rakk å ta bilder før jeg oppdaget at de var infisert. Så røska jeg de ut av karet med en gang. Tror ingen slapp ut nei for de trekker seg inn i snegla når det skjer noe.
Heidi Ingdal
[QUOTE=Donald][QUOTE=mona o]Vi får virkelig ikke håpe at noen igler rakk å hoppe av og finne seg noen nye ofre, den korte tiden dine nye snegler var i akvariet

Ja i to min så jeg rakk å ta bilder før jeg oppdaget at de var infisert. Så røska jeg de ut av karet med en gang. Tror ingen slapp ut nei for de trekker seg inn i snegla når det skjer noe.

Tenkt skrekkscenario : En av iglene rakk å slippe egg. Uff får håpe dette går bra Heidi, og håper virkelig at du får erstatning for ubehaget.

Mvh Per
blondviking
[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Donald][QUOTE=mona o]Vi får virkelig ikke håpe at noen igler rakk å hoppe av og finne seg noen nye ofre, den korte tiden dine nye snegler var i akvariet

Tenkt skrekkscenario : En av iglene rakk å slippe egg. Uff får håpe dette går bra Heidi, og håper virkelig at du får erstatning for ubehaget.

Mvh Per
Jeg tror ikke de slipper ut egg for de tror jeg de legger inni snegla for det var fult av tynne bittesmå igler inni snegla så jeg tror de klekkes og vokser seg store inni snegla. De forlater vistnok ikke vertsdyret så tror ikke de har sluppet løs i karet. Karet var gjort klart til å huse disse sullene sammen med mine gullbarrer så det var ingen andre snegler oppi der enn noen gamle gule pensjonister som nyter pensjonisttilværelsen med piker vin og sang.....
Men det vil vise seg om gullbarrene får det .....ja og mine nye trapdoor går oppi der så må følge med ekstra fremover .
Krysser fingre og tær for deg

Mvh Per
blondviking
Krysser fingre og tær for deg Mvh Per

evig takknemlig Per..
Å fysj farsken altså, dette var da forferdelig ille, ga meg gåsehud! Stakkars snegler!
Har samme erfaring som Heidi.

Kjøpt orange suller som var iglefrie.
Samtidig mottok jeg 20 gule, der alle hadde igler.
60-70 stk er plukket av disse.
5 stk døde etter saltbehandlingen.
Jeg glemte å si at rundt døra altså mellom døra og huden til snegla kan det sitte mange igler. Det gjorde det til meg. Det er vanskelig å få øye på de der også pga at døra er mørk og det er iglene også. Det var de som forsvant først for de satt veldig gunstig til ang behandling. Det samme på baksiden der døra slutter og halsen begynner kan de gjemme seg. Det samme under halsen der munnen begynner.
Tenkte å teste "ståa" litt, da jeg så at Sulawesisneglene fremdeles stod på lista over tilgjengelige dyr hos Imazo i helga.

Bestilte 2 stk "gul" og 2 stk "guld".
Nå torsdag kom leveringen fra Imazo, og den var UTEN suller.

Kan det være at de har stoppet utsendelsen av de nevnte varenumrene etter at Heidi tok affære?

I så fall er det positivt. Og også nok en "fjær" i hatten til Heidi
Kyllingen
Tenkte å teste "ståa" litt, da jeg så at Sulawesisneglene fremdeles stod på lista over tilgjengelige dyr hos Imazo i helga. Bestilte 2 stk "gul" og 2 stk "guld". Nå torsdag kom leveringen fra Imazo, og den var UTEN suller. Kan det være at de har stoppet utsendelsen av de nevnte varenumrene etter at Heidi tok affære? I så fall er det positivt. Og også nok en "fjær" i hatten til Heidi ;-)

Ja tror nok det for jeg sendte de en mail og han på dyrebutikken har ringt de og da sa de at de hadde fått mail fra meg som de ville svare på og at de ikke ville sende ut suller foreløpig. Så de må nok skjerpe dette med karantene rutinene sine tenker jeg. Det er i alle fall viktig at hvis noen får tak i suller med igler i, så si ifra med en gang....Dette er jo dyr som kommer fra en annen verdensdel og det er ikke alt man har lyst til å ha i et akvarium. Så det er viktig at de overholder karantene tiden selv på snegler.
Har ikke fått noen mail fra de enda, men når jeg får skal dere få høre hva de sier. )
Kyllingen.. hvor fant du den lista over tilgjengelige dyr hen?
Jeg trodde imazoo var grossist.
I innboksen på mailprogrammet mitt. Får tilsendt de aktuelle listene fra min zoobutikk med jevne mellomrom.

Du har helt rett i at imazo er en grossist.
Hei Heidi,var det av den typen du fikk av meg,eller som vi oppdaga når jeg var der. ser ingen sånne igler i mitt akvarie lengre,men nå har jeg kun epler der.

jeg kjøpte planter der også.
Det var ikke slike jeg fikk fra deg nei..de jeg hadde gikk på spesielt suller.
Great fleas have little fleas
upon their backs to bite 'em,
And little fleas have lesser fleas,
and so ad infinitum.

(The Siphonaptera)
Tilfeldig bekjentskap
© Mattias Allroth
Reklame for plussmedlemskap