Min innkjøringsmetode - si din mening (: (side 2)

gutt16
hvem er TS?


trådstarter
Inaktiv bruker
åja, tusen hjertelig takk men dette er egentlig basiskunnskap, jeg er nybegynner i akvaristikken, men jeg har alltid elsket fisker, jeg synes de er spennende skapninger, å når jeg endelig får ha egne fisker, så leser jeg meg opp veldig mye. jeg har brukt flere måneders bruk av bøker og internett, jeg har lest og lest å nå er det vel lite basiskunnskap jeg ikke har lest om men dette her med innkjøring handler jo mest om å enten drepe fisken, ellr gjøre den lykkelig. må innrømme at jeg er sliten av å vente på bakteriene, men heller vente lenge enn å kjøpe fisker for tidlig å ha dem i 3 uker, før de dør ut. så tusen takk, setter jeg pris på!
Flott at du tar dette så alvorlig, nettopp derfor blir dette en morsom hobby!
Ikke mange som er så målbevisste og tålmodige og setter seg grundig inn i den informasjonen som finnes før man starter. Også jeg er imponert.
Jeg har nettopp gjennomført fiskeløs innkjøring. Kjøpte raskt planter og tok ikke bort brune og råtnende deler (som det blir en del av i begynnelsen da planten får litt "sjokk"). Funket bra hos meg. Begynte å få litt blågrønnalger, så hadde litt høy puls noen dager. Platy og guppy åt det opp første dagen. Går over til mer avansert fisk når karet har stått en stund. Slår på lys etter jobb (mellom kl. 1600-1700). Dekker karet på dagtid da det står ugunstig til forran to svært store vinduer med sol inn. Ingen alger.

Inaktiv bruker
hvor lenge brukte du på innkjøring? jeg velger vel egentlig å vente lenger enn jeg trenger, for til sammen venter jeg vel i 5 uker, men vil helst være på den trygge siden selv om jeg begynner å bli temmelig utålmodig! men det er verdt ventinga, for jeg har alltid vært innteressert i fisker. helt fra jeg var barn gikk jeg alltid på stranden mens de andre bada. istedenfor dette lette jeg etter fisk og krabber
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap