Storauksjon i Oslo, lørdag 10 oktober! (side 2)

Skulle ønske eg bodde i Oslo.. Da skulle eg kjøpt endel l-maller og kule reker og spesielle moser.
HansM: Det er ikke laget noen oversikt over hva som kommer i morgen,men noen har skrevet hva de tenker på å ta med i tråden her og på det andre stedet.

Benedikte : hyggelig å høre at du ønsker medlemskap. Loddtrekkingen blir ikke sist på dagen. hoved premiene vil bli trekt ca. 1700.

Vi regner med 7-800 objekter ,og håpet er å være ferdige ca. 1900.
Tommy Tran
Skulle ønske eg bodde i Oslo.. :) Da skulle eg kjøpt endel l-maller og kule reker og spesielle moser.

Du kan planlegge en tur til neste storauksjon da veit du; den blir enda større!
30 januar er den, forøvrig. Én av tingene som skiller auksjonen i Oslo fra mange andre er at vi alltid har de på lørdager (og ikke søndager som andre). Da går man glipp av en shoppe-dag, men det er mye bedre for dere som trenger å reise et stykke for å komme hjem. Alternativt er det mange som overnatter i Oslo til neste dag før de drar hjem utpå søndagen. I tillegg så har man søndagen til å studere de nyinnkjøpte fiskene og sjekke at alt har gått bra.

Så du får planlegge en Oslo-weekend i januar da veit du, så kan du gjøre litt ut av turen i tillegg til at du får med deg landets største akvariefiskauksjon...
Da var auksjonen over og jeg kom hjem med 3 stk L260, samt 2 stk L066. I tillegg noen røtter og huler:P

Blei en flott auksjon.
Tom K
Da var auksjonen over og jeg kom hjem med 3 stk L260, samt 2 stk L066. I tillegg noen røtter og huler:P Blei en flott auksjon.

Så det var du som var så heldig å få med deg de flotte mallene? Var en flott auksjon, kom med en del hjem vi også. Hadde håpet på mer l-maller og c-maller, men det var gøy å være på auksjon for første gang
Jepp de var flotte, men små og skjøre så må passe godt på dem

Skulle hatt med 2 stk L066 til også, men hu jeg satt ved siden av stakk av med de to hehe.
Honnør til O.A.K. for en (som vanlig) solid utført auksjon.
Masse objekter for de aller fleste. Selgers marked første halvdel og tildels kjøpers marked siste halvdel. Alle fornøyd!!
Vil takke alle oppmøtte for en fabelaktiv dag.

En spesiell STOR TAKK til Ole og Elisabeth for en flott gave til klubben (kjønnsmoden L-046) til inntekt for klubben.

Alle "funksjonærene" gjør en godhjertet innsatts,supert! Takk alle sammen.
Kan noen gi en kort fortelling/historie eller dele erfaringer angående gårsdagens storauksjon.. Hørte Ivar fra akvariereker.no ga bort noen kule premier til utlodningen.
Skal komme i januar. Skal booke fly.. Tar da med endel reker og l-malle yngel.
Tommy Tran
Kan noen gi en kort fortelling/historie eller dele erfaringer angående gårsdagens storauksjon.. Hørte Ivar fra akvariereker.no ga bort noen kule premier til utlodningen. Skal komme i januar. Skal booke fly.. :) Tar da med endel reker og l-malle yngel.

Selv synes vi det var lite forskjellige L- og C-maller. Det var veldig mye som gikk igjen i denne kategorien. Masse kirsebærreker, men bortsett fra det var det bare en pose med sakura, gule reker og blå reker, så det hadde vært gøy med noe litt mer spennende ved neste auksjon innenfor rekekategorien også så det er bare å ta med, Tommy Bortsett fra det var det en del forskjellig VF levendefødere, og en hel haug med ciklider. Mye likt i plantekategorien også.

Hvilke l-maller og reker tenkte du å ta med?
Personlig synes jeg det var bra spredning innen de forskjellige kategoriene, i forhold til tidligere, da det har vært overrepresentert med med feks L144 og malawi. Man kunne gjøre noen skikkelige l-mallekupp på slutten, helt ned i 100 kr stk. Noe for enhver smak.
Eg tenkte å ta med blåe tigerreker,sakura reker,kirsebærreker,black bee reker,red bee reker.
Og l-maller skal eg ta med l-181 yngel og l-144

Tar også med moser som flammemose,spikymose,juletremose,ferskvannstang

Kommer neste gang!

Tommy Tran
Eg tenkte å ta med blåe tigerreker,sakura reker,kirsebærreker,black bee reker,red bee reker. Og l-maller skal eg ta med l-181 yngel og l-144 Tar også med moser som flammemose,spikymose,juletremose,ferskvannstang Kommer neste gang!

Så bra! Vil tro du får bra omsetning på de spennende rekeartene du nevner, er ikke altfor mye av det i omløp her. L-maller er alltid populært så de er det bare å pakke. Du kommer antakelig på fredag ettermiddag? Om det er flere tilreisende som kommer på fredag og er interessert kunne vi jo arrangert en liten tur innom noen av Oslos akvariebutikker; kanskje avsluttet med en liten kald en på kvelden? Ta i så fall kontakt så skal vi se hva vi får til.

Fra Ivar (Akvariereker.no) fikk vi noen fine miniakvarium med lys, rekefor og mineralstein til utlodning. Det var virkelig flotte premier!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap