Kaldt vann til vannbytter (side 2)

Truls Lund
Hei Startet opp 70 litern igjen og hadde vært så lettvindt å bruke hageslangen utenfor vinduet til vannbytter. Og det er kaldtvann. Tåler disse fiskene kaldtvann 30% vannbytter? - Ancistrus (Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´) - Guppy (Poecilia reticulata) - Sverddrager (Xiphophorus hellerii) - Molly, Black Molly (Poecilia sphenops) - Palettciklide (Pelvicachromis pulcher) - Sebrabotia (Botia striata) - Endlers levendeføder (Poecilia wingei) Takker for info:)


Kjøp en kobling til springen på badet. :p Så kan du regulere temperaturen.
Da bør han være 100% sikker at varmtvannstanken er ren..
Ronny-André
Da bør han være 100% sikker at varmtvannstanken er ren..


Eller så kan du jo teste springvannet før og etter.. :p
Da må du isåfall teste springvannet mot varmtvannstanken sitt vann. Varmtvannstanken tar imot mye dritt som går gjennom rørene, og blir liggende på bunnen. Dette kan det bli alger/slam av.
Vannet er fyllt av tungmetaller... Jeg selv har aldri hatt fiskedød av å bruke vann fra varmtvannstanken, men nå som jeg går over til malawi - så skal jeg være helt sikker på at jeg ikke gjør noe dumt.
Ta tester og analyser vannet... men først kan du gjøre det enkleste:
fyll en kopp med det varmeste vannet du får ut av springen, sett den i kjøleskapet - og smak på den sammenlignet med kaldtvannet fra springen, så kjenner du forskjell.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Odland
Reklame for plussmedlemskap