- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Fra stor til liten! (side 2)
Fra stor til liten! (side 2)
Ja, vi pleier å gjøre det for det er vanskelig å få dem til vokse opp i ett kar med andre fisker. For å ha størt overlevelse er det best å ha coryer i artkar slik at de kan få holde på alene. Mona har skrevet en fin aartikkel om lek og egglegging hos corydoras her finner du artikkelen
Ok, skal lese den.
Og takk for all hjelpen
Bare hyggelig, lykke til videre
Ok, skal lese den.
Og takk for all hjelpen
Postet 28.09.09 kl 13:01
Endret: 28.09.09 kl 13:08
Joanna & Pål[QUOTE=AquaGirl][QUOTE=Joanna & Pål][QUOTE=AquaGirl][QUOTE=Joanna & Pål][QUOTE=AquaGirl][QUOTE=Joanna & Pål][QUOTE=AquaGirl][QUOTE=Joanna & Pål][QUOTE=AquaGirl][QUOTE=Joanna & Pål][QUOTE=AquaGirl] Og i dag fant jeg en gjennom siktig egg på glasset, med et slags levende ting som bevegde seg i den. Etter noen timer så var den borte! Har du noen annelse hva det kunne være?
For å kunne finne ut av hva det må jeg vite hvilke fisker du har i karet.
Jeg har 5 pansermallere, 6 blågurami, 3 skjørtetetra, 3 molly og 2 sugemallere!
Hvite små egg som blir lagt på glasset er ofte av corydoras, så det er nok pansermallene dine som har lagt egg. Dessverre har du mange glupse fisker i karet ditt, så det er nok de som har spist opp egget du så, og alle andre egg som blir lagt.
Aww virkelig! Nei, dette er så kjipt ass.
Kommer de til å legge flere eg andre steder? Fordi det var bare en 1 på et sted!
Hvis de først har begynt å legge egg vil de fortsette med det
Men er det sånn at de legger et egg på et sted av gangen?
De svømmer med ett og ett egg av gangen, og fester det ett sted i karet Ofte er det på glasset, hos oss fanges mange av eggene under flyteplantene i karet.
Fanger dere eggene?
Ja, vi pleier å gjøre det for det er vanskelig å få dem til vokse opp i ett kar med andre fisker. For å ha størt overlevelse er det best å ha coryer i artkar slik at de kan få holde på alene. Mona har skrevet en fin aartikkel om lek og egglegging hos corydoras her finner du artikkelen
Ok, skal lese den.
Og takk for all hjelpen
Og en ting jeg glemte å spørre! Spiser de sine egne egg opp`?
Og kan jeg kanskje ta og legge atte mine mallere i min reke kar? går det ann? Reken blir ikke spist opp?
Postet 28.09.09 kl 13:06
Endret: 28.09.09 kl 13:08
Postet 28.09.09 kl 13:08
Postet 28.09.09 kl 13:11
Postet 28.09.09 kl 13:15
Joanna & Pål[QUOTE=AquaGirl][QUOTE=Joanna & Pål]Og en ting jeg glemte å spørre! Spiser de sine egne egg opp`?
Nei, det har jeg ikke vært borti. Corydoras er snille som lam
Og kan jeg kanskje ta og legge atte mine mallere i min reke kar? går det ann? Reken blir ikke spist opp?
Fostår ikke helt hva du mener :-/
Det jeg sier er at kan jeg sette min pansermallere i min reke kar? Blir rekene spist opp? Eller kan reken spise opp eggene?
Postet 28.09.09 kl 13:21
Postet 28.09.09 kl 13:25
Postet 28.09.09 kl 13:28
Postet 28.09.09 kl 13:30
Postet 28.09.09 kl 13:35
Postet 28.09.09 kl 13:40
Postet 01.10.09 kl 20:03
Postet 01.10.09 kl 20:19
Postet 01.10.09 kl 20:50