Eheim pro. ii 2128 termofilter spesial vs ehiem 2080 (side 2)

Da skjønte eg det, Geir
Inaktiv bruker
Hullet på bakveggen min sitter midt på veggen, Dvs. 36cm høyt. Vil det da si at jeg ikke kan ha noen pumper i det skapet? Skapet er lagd av hardplast (tror jeg), så det blir nok vanskelig å lage et nytt hull lenger oppe.
Det går fint å bore i plast, spørsmålet er om det blir pent. Jeg ville kjøpt mindre filter.
Inaktiv bruker
Hullet vil jo være bak avariet, og dermed ikke synelig. Men kan dette skape svakheter i bordet? En pumpe som kun er 36cm høy, er jo ikke mye til pumpe i et så stort akvarium. Spesielt dersom det skal gå discus der...
Filteret trenger ikke være 36cm høy, bare du slipper å bende slangene så ekstremt som med 2080. Men hvis hullet ikke kommer til å synes, er det jo bare å bore =). Dette hullet vil ikke ha noe å si på bæringen. Hvis det kun er i sideplaten?

Evnt. kan du jo bruke Eheim 2229 / 2329 som har en bra biologisk nedbrytning.
Så lenge du setter filteret så nært døren som mulig samt at du ikke går for de aller største filtrene er ikke dette noe problem. Ved å gjøre dette så blir det mindre bøy på slangene og du unngår problemer. Med borremaskin og hulltaker spiller det ingen rolle om det er tre eller plast. Mine skap er borret både i bakvegg og i innvendig sidevegg.

Eheim 2229 er et intervallfilter og jeg vil ikke anbefale disse filtrene med mindre det er erfarne akvarister som skal håndtere de. Skal lite til for at intervalldelen går i stå og da er det minimal gjennomstrømming i det filteret.

Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap