- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Ble jeg lurt (side 2)
Ble jeg lurt (side 2)
Postet 12.12.09 kl 16:57
Ja, en møkkafisk :p
Da jeg var liten hadde jeg et akvarie med en KinesiskA. Den torturerte fiskene mine, og fikk navnet "Satanfisken" før den ble levert tilbake til butikken...
(Bare en liten historie fra meg )
(Bare en liten historie fra meg )
Postet 12.12.09 kl 17:05
Postet 12.12.09 kl 17:09
Postet 12.12.09 kl 17:20
Postet 13.12.09 kl 17:10
UlvsterKinesisk algespiser er den største drittfisken som finnes, de klikker før eller senere. Når de i tillegg er nesten umulig å fange så blir det virkelig morsomt... Det er den enste fisken jeg virkelig ønsker dit peppern gror.
Nøyaktig det samme som jeg syns om dem!
Det er den eneste fisken jeg noensinne har kost meg over å avlive... grrr!
De spiste mye alger i starten, men så fikk de en ond plan... kjøtt! De la seg på lur under trerota i karet, og hver gang en av barbene kom tuslende forbi, suste de forferdelige kineserne frem og sugde seg fast på kroppssiden dens. Noen kjappe rasp med sugemunnen og så slapp de taket. Barbene fikk runde store blodige sår på kroppen.
Jeg innrømmer det gjerne: jeg tok kål på de to kinesiske algespiserne jeg hadde som nybegynner med stort velbehag! Jeg hater den fisken!
Postet 13.12.09 kl 18:19
Endret: 13.12.09 kl 18:19
mona o[QUOTE=Ulvster]Kinesisk algespiser er den største drittfisken som finnes, de klikker før eller senere. Når de i tillegg er nesten umulig å fange så blir det virkelig morsomt... Det er den enste fisken jeg virkelig ønsker dit peppern gror.
Nøyaktig det samme som jeg syns om dem!
Det er den eneste fisken jeg noensinne har kost meg over å avlive... grrr!
De spiste mye alger i starten, men så fikk de en ond plan... kjøtt! De la seg på lur under trerota i karet, og hver gang en av barbene kom tuslende forbi, suste de forferdelige kineserne frem og sugde seg fast på kroppssiden dens. Noen kjappe rasp med sugemunnen og så slapp de taket. Barbene fikk runde store blodige sår på kroppen.
Amen! Og nå suger den posthornsneglene mine ut av skallet sitt! Så snart jeg får inn noe annet som kan gnage litt alger så ryker den kinseren på dør. Er det noen som har lyst å stelle noen flotte røde posthornsnegler over jula kanskje? *håpefull*
Postet 13.12.09 kl 23:34
Det som er synd, er jo at de selges, små, søte og gule. Og folk tror det er en kurant algespiser a la vanlig ancistrus.
Holdt på å kjøpe en selv, helt til jeg dro hjem og leste at de blir nesten 30 cm og trenger et akvarium på nærmere 400 liter.
Når jeg spurte i butikken lød svaret: Vi selger dem til alle type kar, vi.
Holdt på å kjøpe en selv, helt til jeg dro hjem og leste at de blir nesten 30 cm og trenger et akvarium på nærmere 400 liter.
Når jeg spurte i butikken lød svaret: Vi selger dem til alle type kar, vi.
Postet 14.12.09 kl 01:02
Vel, en god ting kan sies om Kinesiske algespisere, de er utrolig flinke algespisere. Det er rent, helt rent. Ser nyvasket ut over alt.
Men jeg skal heller styre mer for å holde det algefritt på andre måter og få den lille smådjevelen ut av mit akvarium. Nå som den knasker snegler har den helt sluttet å vaske glasset også
Men jeg skal heller styre mer for å holde det algefritt på andre måter og få den lille smådjevelen ut av mit akvarium. Nå som den knasker snegler har den helt sluttet å vaske glasset også
Postet 14.12.09 kl 02:29
Postet 15.12.09 kl 15:06
He du
ja dete r noen jegler tok live am mine oskarer på 20 cm og den var bare 15 den het eter det helvetse fisken xD
og røuk tilbare til dyrebutiken men dem er gode algeeterexD
og røuk tilbare til dyrebutiken men dem er gode algeeterexD
Postet 18.12.09 kl 15:08
Postet 20.12.09 kl 12:19
Postet 22.12.09 kl 17:02
Postet 22.12.09 kl 19:14