Rokker - vet akvarister egentlig hvor farlige de er? (side 2)

Takk for et bekreftende og informativt innlegg Svein.

For min del er jeg smittet av den farligste sykdommen ang. rokker. Nemlig avhengigheten...
Gleder meg til akvahuset er ferdig, slik at jeg har plass til enda flere arter.
Jeg må bare gi min applaus til et knallbra, saklig og godt vitenskaplig fundamentert svar SAF!
Vidar-Alexander
filathor: Hvilken rokke ble du stukket av? Og hvordan så hånden din ut?

det var en liten rokke, ikke store saken, husker ikke navnet på arten, men den var liten grå,oval i formen som ellers rokker å skater har. hånden min hovnet opp og fikk pølsefingre, men det svalnet ned igjen, etter noen timer, nå må jeg vel presisere at dyret var lite ikke større en en hånden min.og stikket var vel mere et risp enn et skikklig stikk,.
men må si at det sved ganske heftig...og "stikket" var ikke dypt i det hele tatt så vidt det var blod der.. men likevel hovnet det ganske mye opp,. dyret ble i allefal levert tilbake til butikken..
Bare for å pirke, men ferskvannsrokker, potamotrygon er runde, ikke ovale, utenom halen.
Rokke
Vidar-Alexander
Bare for å pirke, men ferskvannsrokker, potamotrygon er runde, ikke ovale, utenom halen.

pirke pirk... hehheheh joda enig der, men vill vel ikke si de er helt runde heller akkurat,..

Rokke
her er et bilde av den jeg hadde,men jeg husker ikke hva den heter..
med tanke på starten på denne tråden så har nå Tam Alna laget ett eget lukket karr på 450 liter til fremtidige rokker.....
Hm, 450 liter var ikke rare greiene da...

filathor: Det der er ingen Potamotrygon hvertfall, så vidt jeg kan se.

De er nemlig runde.

Den du har bilde av er antakelig en Himantura art.
Og er fra Asia.
Rokke
akkurat en slik en,. hehe, men stikke kan den,.. uansett flott flott fisk..
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap