Heeelt fersk.. skal kjøpe akvariet idag.. tips? (side 2)

okei.. da håper jeg at jeg får kjøpt sanden idag! Så kansje jeg kan få fyllt det opp!

så skal jeg bare la det stå.. måle litt innimellom bare for å se..
Kommer nok til å henge MYE her framover ja..

Husker vagt vced forrige gang at vi slet masse med alger.. Hvor stort lysrør må jeg ha til en 150 liter??
Anne Marie K
Hei! Jeg ville først hatt i sanda, så fylt i en del vann (gjerne med strålen på en talerken slik att ikke vannet virvler opp så mye sand), deretter plantet før resten av vannet fylles i (det er lettere å plante når karet ikke er helt fylt opp med vann). Sett så igang filterpumpen og vent i ca 4 uker, mål gjerne vannet for nitritt en gang i mellom i denne perioden. [B]Du kan også jevnlig tilsette litt fiskemat for å gi bakteriene i pumpa litt å jobbe med[/B]. Etter innkjøringsperioden er over og nitrittverdien er 0, kan du skifte vann ett par ganger (30 % x 2 feks) før du forsiktig innfører fisk. Du trenger altså ikke skifte vann i innkjøringsperioden, men like før fiskene kommer :)


Lurt tips det med sanden, og det samme med maten, men... Ikke gi filteret "mat" for å la det jobbe før det har gått en uke eller to fordi tildlig når du setter det opp, så er dette helt unødvendig. Dette fordi at det er ingen filterbakterier der enda

Jeg ville alikevel skiftet litt vann gjennom innkjøringsperioden for å bli kvitt nitratet.

Hvor stort lysrør avhenger av lengde. Det burde være med/stå på lysrørene som følger med, eller armaturet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap