Noen som vet hva slags planter dette er? :- ) (side 2)

som sagt:

se på dette bildet av en Nesaea pedicellata

og dette søket: Her

jeg er 100%sikker på at det er en Nesaea pedicellata.
Andrine:
Jeg har hatt den grønne varianten, og den ble litt rosa i toppene når de hadde vokst seg nærmere lyset. Den grønne kan altså få litt rosaskjær den også, men mangler de hvite bladnervene.

Knut:
N. pedicellata skal visstnok ha et svakt oransjeskjær i sine blad og brunoransje stilk. Den har også smalere blad enn H. polysperma. Men det kan selvsagt være at bildene du la ut ikke viser detaljene godt nok, og at det er riktig likevel. Men disse plantepinnene med navn som stikkes ned i potten til salgs-planter, er ikke akkurat sikkert som banken Faller de ut av potta så stikkes de ofte bare vilkårlig tilbake i en eller annen potte som står i nærheten. Enten av kunder eller av personalet i butikken.

Det vanskeliggjør også identifiseringen når planters vekstmåte kan forandre seg så veldig utifra vekstforholdene de står. Lys og næringsmengde er slike ting.
Okey, da er det nok hygrophila polysperma :- )
Tusen takk for hjelpen, setter stor pris på det !
Enda en ny plante som må indentifiseres
Hei igjen :- )
Hehe, kjøpte en ny plante idag og glemte å spørre hva den het. Det var heller ikke med en sånn lapp, såå da må jeg spørre her ;- )
Har sjekket litt her først, og fant en som kanskje kan være min plante;
Cryptocoryne parva
Kan det være denne?
Jeg synes egentlig det der så mer ut som en stueplante. Stod bladene rett opp og er ganske stive over vann?
Ja, de gjør egentlig det :o Ikke si at det er en stueplante, åååh.. Hvorfor selger de det egentlig i butikkene ???
Den siste planten du tror er en Cryptocoryne er en Ophiogon japonicus, eller populært kalt Ciklidegress.
Terrarieplante forresten....
Uff da.. Jaja, tusen takk for hjelpen da! :- )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap