Skal kjøpe med et ca 300l kar. trenger tips. (side 2)

Nå kan det hende at jeg blir å kjøpe enda større akvarie.
Hvis jeg får dama med på å ommøblere litt =)
Men går ikke rio til større enn 400L og vision til 450L.
Det jeg er litt redd for er når jeg leser om de forskjellige juwel akvariene så innbiller jeg meg at det er samme pumpe i alle karene?
Går det ann? Det er vel ikke samme pumpa i rio 240 og i rio 400 ??

Og kan dere være så snill å gi meg en link til den Biltemasanden dere snakker om?
Og hva brukes den egentlig til?

Kanskje dere har noen linker til andre møbelakvarier også?

pumpa i rio240 er en 600l/t og i rio 300 og 400 er det en 1000l/t og det samme i vision 450.
Blåsesand brukes bla. til rengjøring av rust fra stål. Som jeg nevnte tidligere så bare gå inn på Biltema.no og søk på blåsesand der står det allt om den men vet ikke om den er egnet til akvarie lenger
Den nye blåsesanda til biltema er ikke brukbar, men de har kommet med en annen type sand som for så vidt jeg vet er den samme som den gamle blåsesanda, og den er brukbar. Artikkelnumrene til de som kan brukes er 17-5422 for fin type eller 17-54-25 for grov type. Det står på posen at den kan brukes til akvarium
Bra dem har fått tilbake den gamle da, er jo populær, fant den ikke på nettsiden dems
Den heter bare sand, og ligger ut på siden om du søker=)
der var den ja, litt annen farve på denne i forhold til den gamle, ser lysere ut
Jeg har både den gamle og denne nye, og jeg ser ingen forskjell
Maretard
Den nye blåsesanda til biltema er ikke brukbar, men de har kommet med en annen type sand som for så vidt jeg vet er den samme som den gamle blåsesanda, og den er brukbar. Artikkelnumrene til de som kan brukes er 17-5422 for fin type eller 17-54-25 for grov type. Det står på posen at den kan brukes til akvarium


Ja nå fant jeg den. =)
Hvordan str anbefaler dere?
Klarte ikke helt å se forskjell på de artikkelnumrene?
Så det er helt trykt å bruke denne sanden da?

Har dere noen andre triks og tips når man skal starte opp et nytt akvarie?
Legger dere isopor i bunnen, under sanden?

Dere som har discus, Hvor ofte tar dere vannskifte når dere har så stort akvarie?
Og hvordan stoffer har dere oppi?
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap