Off topic (side 2)

Shiramor og Pål Laumann - dere snakker mine ord! ..
Jeg er helt enig i det dere skriver - og jeg prøver å hjelpe andre med den "metoden", når jeg ikke kan bedre - og tydeligvis "ingen" andre heller kan det. Da har jeg svart med eksempler som "Kan ikke så mye med [fiskeart], men vil tro du har for mye PH, og kanskje bør senkes - men! ikke gjør noe før du har fått forsikret deg - les gjerne: [link]" etc..
Skal ikke forsvare meg mer, da det er het unødvendig, syns jeg.
Jeg må helt ærlig si at det blir for pirkete å klage på måten jeg svarer på. Ihvertfal om dem ikke kan konkret fortelle meg hva det er som er feil..
Jovial
[QUOTE=Pål Laumann]Hele tråden bikker mot personangrep, og sier mer eller mindre at gode tips utenom spørsmålene er uønsket.

Oisann. Beklager så mye. For egen del var mine innlegg aldri ment som noe personangrep. Unnskyld Ronny-Andrè, om du oppfattet det slik!
Ta det helt med ro. Jeg er ikke av den hårsåre typen.. Er for mange av dem på akvaforum, så jeg må være et unntak...
Plussmedlem
Ronny-André
Bare for å kverrulere litt med "offtopic"'en deres: "Dere bør gjør mer research før dere svarer". Guppy er fortsatt en hardfør fisk. Kulturguppy, som dere mener, er ikke hardfør lengre. Jeg har selv 10 f1 guppy, fra brasil. Hardfør.

Beklager at bruken av navnet "guppy" kan ha ført til forvirring.
En prosentsats på det øvre 90-tall av omsatt Poecilia reticulata i Norge er kulturguppy i en eller annen form. At arten da blir omtalt som "guppy" og ikke "kulturguppy" kan derfor synes normal.

Hvis man derimot omtaler Poecilia reticulata med lokalitet eller som VF så blir det som regel spesifisert i trådene.

Beklager igjen for forvirringen
Ingen grunn til å beklage, skulle bare kverrulere. da jeg syns det blir litt kverrulering, mot meg
Egentlig synes jeg ikke svaret til Ronny-Andre i den nevnte tråden var så veldig dårlig. En akvarist som har et 375 liters akvarium spør om hvordan man dretter gibbiceps (som høyst sannsynlig er en kurant malle å drette i digre akvarier for dem som gidder). Til svar får han et forslag til fisk som kan drettes i 375 litern. Ikke akkurat hva det ble spurt om, men heller ikke villedende eller verdens undergang på noen måte.

Forøvrig er jeg enig med Pål om at linkingen til den nevnte tråd er uheldig siden det allerede var en reaksjon fra Nils i tråden. Å fortsette å irettesette en person er unødvendig og kan opfattes som personangrep.

Vi (meg selv inkludert) må alle prøve å være litt rundere i kantene når vi diskuterer på nett. Det finnes svært få mennesker her med onde hensikter, men vi kommuniserer på forskjellig måte og ting blir misforstått eller tolket feil.

Angående å svare helt konkret på et spørsmål... Av og til er et konkret svar mindre relevant enn et godt forslag. Det kommer an på hva det spørres om, hvem som spør og hvordan spørsmålet formuleres. Svært ofte er det beste svaret på et spørsmål et spørsmål til den som spør slik at den som skal svare skjønner mer av detaljene og sammenhengen.

Et lite eksempel
Plussmedlem
Ronny-André
Ingen grunn til å beklage, skulle bare kverrulere.

Mellom oss sagt...Egentlig så beklager jeg det ikke.

Ronny-André
da jeg syns det blir litt kverrulering, mot meg ;)

Hehe.., men vi er jo ikke hårsåre. Hverken du eller jeg.
Ancistrus-forslaget ditt var ikke så mye henge seg opp i heller.
Den linken jeg la ut var IKKE ment som noe personlig mot deg Ronny Andre, men som et eksempel siden en Moderator var inne i bildet.Som jeg skriver i starten så er det det å svare totalt Off Topic i en tråd der noen lurer på noe som jeg synes er en uting. Senere i tråden kan jo trådstarter selv spøre om evt annen fisk/planter/sniler/reker som er lettere eller bedre å satse på. Som jeg skrev i den tråden : om jeg lurer på hvordan epler smaker, så gir jeg blaffen i hvordan æljstek smaker.

Mvh Per
PS Føler du at det er pesonlig så gi meg beskjed og tråden vil bli fjernet
blondviking
Den linken jeg la ut var [B]IKKE[/B] ment som noe personlig mot deg Ronny Andre, men som et eksempel siden en Moderator var inne i bildet.Som jeg skriver i starten så er det det å svare totalt Off Topic i en tråd der noen lurer på noe som jeg synes er en uting. Senere i tråden kan jo trådstarter selv spøre om evt annen fisk/planter/sniler/reker som er lettere eller bedre å satse på. Som jeg skrev i den tråden : om jeg lurer på hvordan epler smaker, så gir jeg blaffen i hvordan æljstek smaker. Mvh Per PS Føler du at det er pesonlig så gi meg beskjed og tråden vil bli fjernet

Vel, la oss nå bare være enig, i at vi er uenig, så dropper vi saken.
Tråden trengs værken å bli stengt eller slettet. Er det noen som har mer å si, så syns jeg det er greit at de har muligheten til det.
Jeg selv hater å møte tråder som er stengt! hehe..
Loomis
[QUOTE=Ronny-André]Ingen grunn til å beklage, skulle bare kverrulere.

Mellom oss sagt...Egentlig så beklager jeg det ikke.

Ouh, naughty ;p..

Loomis
[QUOTE=Ronny-André]da jeg syns det blir litt kverrulering, mot meg ;)

Hehe.., men vi er jo ikke hårsåre. Hverken du eller jeg.
Ancistrus-forslaget ditt var ikke så mye henge seg opp i heller.

Thumbs up!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap