Dm 800 pumpe.. hjelp! (side 2)

Loomis
[QUOTE=Tim]Neida, du trenger ikke bruke det, men du må da sette en svamp eller noe på innsuget så ikke fisk blir sugd inn i filteret.

Er det flere filter i dette karet? Ikke bare bunnfilter?

Edit: Ja, det er visst det - Independent top filter.
Men dette er neppe bra nok til 120 liter.

Det er ikke flere filter. Men det er kun innsuget som skjer via bunnplaten. Alt filtermaterialet ligger i lokket.


Filteret er ikke overdimensjonert akkurat, men ved å bytte ut kullbitene med skikkelig substrat bør det gå greit med litt lav belastning.


-Tim
ilion2
Har selv prøvd med svamp på enden av røret men gikk veldig fort tett. Har brukt orginalrøret tidligere med luftfilter svamp på enden. Var nesten ikke filtrening da så måtte finne på en ny metode så fant ut denne.



Dette høres rart ut. Jeg har selv svampå på enden av innsuget til min Eheim 2075. Denne drar vesentlig mer vann enn Resunfilteret. Hvilken svamp brukte du?

Selv bruker jeg en Aquaballsvamp som der 260 graders innsuget går gjennom svampen. Ingen problemer.


-Tim
ilion2
Har selv prøvd med svamp på enden av røret men gikk veldig fort tett. Har brukt orginalrøret tidligere med luftfilter svamp på enden. Var nesten ikke filtrening da så måtte finne på en ny metode så fant ut denne.


ja, det er det jeg og har gjort. Brukte litt filter nederst i røret, men problemet er at det går tett.
Det er filter i akvariumet. Det var innebygd i pumpen. Det eneste problemet er det røret som jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av. Men tror jeg skal prøve med røret, innebygd grusfilter. Men ser ikke heilt syn på å ta opp alt igjen fra akvariumet. Tror det kommer til å ta på fiskene
Plussmedlem
Eline Kristiansen
ja, det er det jeg og har gjort. Brukte litt filter nederst i røret, men problemet er at det går tett.

Hva slags filtermateriale? Hvit filtervatt?
Og stappet du kun filteret inn i røret?

Tim mener sikkert at du skal tre på (på utsiden av rørstussen) en større svamp av såkalt "blåsvamp" (Ikke like stor som jeg linker til )
Formet som noe slik.
Hallo
God morgen :P

Har prøvd grov svamp å den gikk tett.
Loomis
Tim mener sikkert at du skal tre på (på utsiden av rørstussen) en større svamp av såkalt "[URLBLOCK1]" (Ikke like stor som jeg linker til ;) ) Formet som noe [URLBLOCK2].



Akkurat det jeg mener. Klarer du å tette en f.eks aquaball svamp på kort tid så er noe riv ruskende galt. Bruker som sagt selv denne metoden i 170 literen, med Eheim 2075 og ingen problemer. Vasker svampen en gang i måneden eller sånn.


-Tim
Loomis
[QUOTE=Eline Kristiansen]ja, det er det jeg og har gjort. Brukte litt filter nederst i røret, men problemet er at det går tett.

Hva slags filtermateriale? Hvit filtervatt?
Og stappet du kun filteret inn i røret?QUOTE]

Ja, det var det jeg prøvde. hvit filtervatt, gikk tett
Plussmedlem
Eline Kristiansen
Ja, det var det jeg prøvde. hvit filtervatt, gikk tett

Vatt går tett med en gang. Du kan forsøke det Tim foreslår. Da går det sikkert bedre.
Deler av blåfilter kan du få kjøpt i dyrebutikken. Du kan også kjøpe noe lignende [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=50&produktid=1489&Navn=13. Filtermatr. JBL&HKatID=25]dette[/URL] eller [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=48&produktid=204&Navn=11. Filtermatr. Fluval&HKatID=25]dette[/URL] (uten hull i bunnen).
okey. Nå har eg kjøpt blå filter svamp så for se om det hjelper takk for alle svar
Det er 2 blanke plaster som skyves i hverandre for så å festes i bunnplata som nevnt over her og andre enden i innsuget på pumpa. Har selv 4 stykker. Men du må ikke finne på å bruke det orginalfilteret. Det i seg selv dreper fisken. Det er 1 tepose kull, 1 tepose rør og en dott filtervatt. Kjør utvendig ell ett nytt innvendig, typ fluval u4. Ellers må du fylle hele filterkassa med blåsvamp. Men det bråker jo som ett slagverk dette orginal rakklet da. Så fisken blir garantert døv om den ikke blir stresset ihjel
Tim
bunnplaten er en todelt plast plate du løfter ut å kaster så laaangt du klarer
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap