Sletting av annonser?? (side 2)

Janne
[QUOTE=Atle Abel Salvesen] Jeg blir langtifra rik på mine annonser, og gjør dette for å tilby mine ting til andre akvarister, som ikke har denne muligheten jeg har. .

Flisespikkeri dette! Dine ting?

Står jo i annonsen din at bambushulene kommer i fra Kina, og mosekulenen selger du i pk. a 10 stk.!?

149,- kr. pr. mnd har du sikkert råd til

Jeg er sikker på at han gjør det med en fortjeneste med timelønn langt under minstelønn i norge. Slik er det hvertfall for min egen del og jeg hadde aldri hatt råd til å betalt 150kr mnd for å selge selv.
Bjarne
[I]Akvaimport-Din reke/skalldyr og L-mallespesialist i Stavanger/Rogaland. Sjeldne og flotte L-maller,reker,stimfisker,planter.Billig akvarieutstyr. Kom å slå av en akvaprat! Alle ska få! Vi skaffer deg det du vil ha. Atle: 92862494 Tommy: 40237525 InformasjonSted: Brattåsveien 10a, 1etg Stavanger, Norway, 4016Telefon: 92862494 / 40237525man: 17:00 - 22:00[/I] Dette er hentet fra Facebooksiden deres. Det ser da virkelig ut som dere driver butikk da....

Det står også et denne IKKE er en aktiv side. Dette er et prosjekt som vi håper å få satt igang i 2010. Igjen inviterer jeg til dialog, og at man ikke tar ting for gitt.
Der er dere i såfall fryktelig utydelige. Dette finnes ikke under info. Og stjeler bilder gjør dere også...
Må bare legge inn noe..

hvis det er så at du bare importerer og selger nyttige ting (syntes nå jeg) med minimal fortjeneste så vil jo jeg si at du importerer og selger for å spre glede? Det er jo bare hyggelig av Atle å importere, for så å selge til en grei pris til oss!

Har ikke sett hele siden av saken, men så vidt jeg forstår så er dette da min mening
Atle sier at han ikke har startet firma ennå, det skal han i 2010. Da synes jeg han skal få lov til å ipmortere å selge det her uten å betale helt til 2010. Han er også plussmedlem, det koster jo og litt. det er bare bra for oss andre at han selger ting så billig!
Bjarne
Der er dere i såfall fryktelig utydelige. Dette finnes ikke under info. Og stjeler bilder gjør dere også...

Det er en TEST side Bjarne. Inaktiv. Vi har en drøm, som alle andre. Ikke noe registrert firma. Minner igjen om dialog. Burde dere ikke heller være fornøyde med et forum som brukes?
Men du som Moderator går mer etter meg nå, noe jeg ikke liker, enn å holde deg til hva tråden handler om, nemlig sletting av annonse og definisjon av Storselger\Forhandler.
Plussmedlem
Takk for alle innspel!

For å ha det heilt klart:
At annonsene til Atle blei sletta var ein feil som blei gjort og som vi har beklaga Atle for pr epost. Det skal ikkje vera eit tema i denne diskusjonen i det heile tatt.

Kor grensa skal gå mellom det som er kommersielt eller ikkje, er ein annan diskusjon. Grensa er i mange tilfelle vag, og vi må tildels bruka skjønn for å avgjera i kvart enkelt tilfelle.

Det er klart at plussmedlemer får større aksept for privatannonsar enn dei som ikkje bidrar i det heile tatt.

Medlemmer som har skrive på profilen sin at dei driv butikk og til og med har lenke til nettsida til butikken sin kan vel neppe klage så mykje på at det blir tolka dithen at dei faktisk driv butikk.

Selgerkategoriane er basert på prøvd-og-testa kategoriar på Finn.no, bortsett frå at der kostar det mykje meir å annonsere for bedrifter og storselgere. Der kostar det også for private, noko vi overhodet ikkje har planer om å innføre hos oss.
Koster det mer for storselgere og forhandlere på finn.no ?
Trodde det kosta 25kr for en annonse i 60dager der jeg?

Privat er privat. Bedrift er bedrift. Vanskelig? Nei, egentlig ikke, og når det gjelder det med "kunder" vet jeg om annonsører på AF som ser på de som kontakter h*n på rubrikk som, ja, KUNDER. Men fortsatt selges det som privatperson. Grensa går vel om det betales moms eller ikke på produktene inn trodde jeg.
den siden bjarne henviser til er til et firma som faktisk ikke er registrert enda,
ergo det kan sjekkes ut på www.brreg.no (søk å se om du finner noe som heter akvaimport). Men at du linker til noe slik på et offentlig forum, og legger ut informasjon uten å ha sjekka fakta er lavmål.Iallefall du som er moderator, ute i arbeidslivet fungerer det iallefall ikke slikt. en sjef for en selger , går ikke ut på gulvet å kjefter opp selgeren i full offentlighet foran andre kunder. Dette svartmaler selgeren slik , at mange faktisk ikke vil kjøpe av denne selgeren noe mere+ at hvorfor skal selgeren selge noe mere for den sjefen. Dette er et eksempel, for jeg er ikke så enormt glad i å bruke navn på ting å tang. Ting som dette burda blitt tatt per mail (pa bak rommet)

Holger Lockertsen
Selgerkategoriane er basert på prøvd-og-testa kategoriar på Finn.no, bortsett frå at der kostar det [I]mykje meir å annonsere for bedrifter og storselgere[/I]. Der kostar det også for private, noko vi overhodet ikkje har planer om å innføre hos oss.

Når det kommer til denne uttalelsen , så er det nettop derre med skille mellom storselger å bedrift, dette er veldig utydlig. Dette må AF gjøre noe med. For atle er per dags dato en PRIVAT som selger unna utstyr, æ har ikke noe i mot herre med å betal for ting. Men siden atle allerede, er pluss medlem. Burde ikke plussmedlemmer få noe fordeler med annonsering, siden de har BIDRAT til drift eventuelt hva man bidrar til. Er ikke dette noe man kan gjøre litt nytte av? ,siden du allerede får synligere annonser +++.
Fordelen med å ha en annonse på akvaforum , er at man når ut til en mere retningstyrt annonsering bedre egnet enn foreksempel finn. Helt personlig synes jeg forhandlere kan godt betale mere en en privat som prøver å tjene seg noen kroner, på å spre glede innenfor akvariums hobbyen.
TA et eksempel ... Olav får bestillt en plante til 15 kroner som du i butikken betaler over 70 kroner for, olav tar 25 kroner for planten for å komme seg innpå markedet ( som i utgangpunktet ikke er enkelt). Da sitter han igjen med 10 kroner, som han har i fortjeneste , olav oppretter seg en annonse som han vil ha extra synlig og betaler avgiften på 300 kroner per år. Olav får deretter beskjed om at alle hans annonser må han betale 125 kroner per annonse per måned. totalt 155 per måned. Med overskudde per plante olav selger. må han selger 15 planter for at han i det heletatt skal tenke på å få noen kroner igjen for strevet. Og da enda har jeg ikke tatt med alle pakkeutgifter ++++ som kommer inn i dette.....

Men til syvende å sist , det jeg skal fram til er at det bør ligge fram litt bedre grunnlag for hva som er storselger og bedrift. Og deretter tillrettelegge litt mere for dette, å dra en stor selger som et firma er feil. Det burde være redusert forskjell , mellom storselger å firma,

Da har æ sagt ka æ mein =)
Holger Lockertsen
Takk for alle innspel! [I]For å ha det heilt klart:[/I] At annonsene til Atle blei sletta var ein feil som blei gjort og som vi har beklaga Atle for pr epost. Det skal ikkje vera eit tema i denne diskusjonen i det heile tatt. Kor grensa skal gå mellom det som er kommersielt eller ikkje, er ein annan diskusjon. Grensa er i mange tilfelle vag, og vi må tildels bruka skjønn for å avgjera i kvart enkelt tilfelle. Det er klart at plussmedlemer får større aksept for privatannonsar enn dei som ikkje bidrar i det heile tatt. Medlemmer som har skrive på profilen sin at dei driv butikk og til og med har lenke til nettsida til butikken sin kan vel neppe klage så mykje på at det blir tolka dithen at dei faktisk driv butikk. Selgerkategoriane er basert på prøvd-og-testa kategoriar på Finn.no, bortsett frå at der kostar det [I]mykje meir å annonsere for bedrifter og storselgere[/I]. Der kostar det også for private, noko vi overhodet ikkje har planer om å innføre hos oss.

Mine annonser er også slettet, eg hadde tre annonser og de er slettet pga dette her. Håper eg kan ennå ha annonser her siden eg og Atle ikke har startet butikken ennå. Og alt er privat salg inntil videre. Eg synes det er frekt og useriøst å slette annonsene helt uten videre uten å få beskjed om at annonsene er slettet. Får bare en mail fra Af at eg må betale som storkunde/forhandler. Måtte sjekke sjøl at annonsene MINE er slettet.

Eg har ikke fått noe mail med beklagelser, og desutten har eg betalt for plussmedlemm.

Eg skal få de opp igjen og se om de blir slettet igjen..
....den siden bjarne henviser til er til et firma som faktisk ikke er registrert enda,ergo det kan sjekkes ut på www.brreg.no (søk å se om du finner noe som heter akvaimport). Men at du linker til noe slik på et offentlig forum, og legger ut informasjon uten å ha sjekka fakta er lavmål.Iallefall du som er moderator, ute i arbeidslivet fungerer det iallefall ikke slikt. en sjef for en selger , går ikke ut på gulvet å kjefter opp selgeren i full offentlighet foran andre kunder. Dette svartmaler selgeren slik , at mange faktisk ikke vil kjøpe av denne selgeren noe mere+ at hvorfor skal selgeren selge noe mere for den sjefen.....

Her var det endel ting du gjerne må utdype, for dette forstår jeg ikke....JEG er da ikke sjefen til evt. selgere i rubrikkavdelingen her på AF??

Jeg har heller ikke linket til noe, men vist til en offentlig nettside som forteller om butikken og hva som kan skaffes der (se faksimile fra FB). Om den (firmaet) er registrert eller ikke i Brønnøysund er da revnende likegyldig.

Bjarne
[I]....den siden bjarne henviser til er til et firma som faktisk ikke er registrert enda,ergo det kan sjekkes ut på www.brreg.no (søk å se om du finner noe som heter akvaimport). Men at du linker til noe slik på et offentlig forum, og legger ut informasjon uten å ha sjekka fakta er lavmål.Iallefall [B]du som er moderator, ute i arbeidslivet fungerer det iallefall ikke slikt. en sjef for en selger , går ikke ut på gulvet å kjefter opp selgeren i full offentlighet foran andre kunder. Dette svartmaler selgeren slik , at mange faktisk ikke vil kjøpe av denne selgeren noe mere+ at hvorfor skal selgeren selge noe mere for den sjefen[/B].....[/I] Her var det endel ting du gjerne må utdype, for dette forstår jeg ikke....JEG er da [B]ikke sjefen [/B]til evt. selgere i rubrikkavdelingen her på AF?? Jeg har heller ikke linket til noe, men vist til en offentlig nettside som forteller om butikken og hva som kan skaffes der (se faksimile fra FB). Om den (firmaet) er registrert eller ikke i Brønnøysund er da revnende likegyldig. :)

Fb siden for framtidige butikken eg og Atle skal åpne er ikke offisielt åpnet enda og er ikke i noe firma eller brønnøysundsregister. Me hadde tenkt å bare ha den åpent så folk kan melde seg på, og me kunne se kor stor interesse det var i Stavanger og omegn for akvariefisk og ting. Og åpne den neste vår 2010. Så eg mener dette her er uthenging i de grader og dårlig behandling. Så eg krever en unnskyldning og livstid GRATIS annonsering på Af!
Kan dere ta denne private diskusjonen via mail..
xslettetx

Hvorfor skal ikke annonsene deres bli slettet?

Dere driver import for salg! Om dere ennå ikke har registrert firmaet deres er vel komplett likegyldig. Eg har selv handlet importerte varer av deg, og visstnok skulle det komme en fiskesending i morra.?

Hvorfor skal amatører tilgodeses i forhold til butikker som driver renhårig med de utgiftene det medfører? Og å trekke frem Plussmedlemskap er direkte latterlig!
Å slippe til privatimportører gratis medfører vel unektelig sterk irritasjon fra seriøse annonsører? Og dermed muligens reduserte inntekter til AF.

Eg er fullt klar over at eg ikke burde involvere meg i denne tråden, men en slik frekkhet klarte etterhvert å lure meg frem...

P.S. Eg rakk å lese hva du skrev før slettingen, og eg sletter ikke mitt innlegg selv i hvert fall.
Hei,Donald!

Eg driver ikke import i det hele tatt,eg får kjøpt fiskene billigt hos en beskjent og selger videre med litt fortjeneste. Eg hadde tre annonser oppe og nå er de slettet.

Kanskje moderator gjengen burde stenge nesten alle annonsene her inne og krevd penger av alle de som selger mye eller har mange annonser som storselgere/forhandlere.

Og for siste gang så er eg ikke noe importør/forhandler og slutt å beskylde noe folk ikke er.

Blir irritert over folks antydninger/sjalusi/heksejakt/lynsjestemning.

Plussmedlem
Ok. Grensa er nådd. Resten av diskusjonen får vi ta på mail dersom det er naudsynt. Tråden er stengt.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap