Nitridac - fiskeklart akvarium på en, to, tre? (side 2)

Plussmedlem
Mange remedier som man ikke trenger å bruke penger på.
Bl.a. Nitridac.
Er det noe annet som dyrebutikken har dyttet på deg?

Hvorfor skal du ha GH+?

Det er greit med ammoniakk-test for en nybegynner.
Jeg bruker det ikke. Tror ikke det står i skapet mitt engang.
Nitrat måler jeg svært sjelden.

Min mening er at pH, ammoniakk og nitritt er de viktigste testene for en begynner med begrenset budsjett.
Dyrebutikken har ikke prøvd å pushe på meg noe. Nitridac'en kom vi innom da jeg spurte om innkjøringsperioden ville gå fortere dersom jeg overførte vann fra et allerede aktivt akvarium fra dyrebutikken. Husker ikke helt hva han svarte på det, men Nitridac ble nevnt som et greit alternativ ettersom å drasse med seg ei svær bøtte vann midt i sentrum virker litt døllt.
Ifølge ham, skulle det fungere med en gang. Men han hadde ikke lest bruksanvisningen, noe jeg gjorde, og fant ut at man skulle helle oppi en bestemt dose i forhold til antall liter hver dag i 7 dager før det skulle være ok.

denne tråden på Nettakvariet sies det at det skal fungere. Er selvsagt bare en berson som sier det da, men det er bedre enn ingenting.
Hvis du har et kar som allerede er innkjørt kan du bare gni den innkjørte svampen grundig mot den nye svampen, og vips har du et ferdig innkjørt kar Da burde du sette inn et par fisker innen et døgn, slik at bakteriene i filteret har noe å jobbe med. Jeg har alltid brukt denne metoden, på alle 7-8 karene ved oppstart og hvis et filter har sluttet å virke og jeg ikke vet hvor lenge det har stått uten gjennomstrømning.
I dag var nitrittnivået på null, omtrent. Skal måle igjen i morgen.
Ble nødt til å skifte vann i noen dager da måleren viste konstant 0,2 i nitritt. En uke etter jeg begynte med Nitridac kjøpte jeg to-tre reker. Så økte jeg med fler og fler. Nå har jeg ti reker. Fikk også to sandsnegler med som blindpassasjerer. Har to røtter og åtte planter hvorpå den ene fortsatt driver og dør hele tiden. Skal fjerne den før jeg reiser hjem i jula i tilfelle den tar kvelden for godt.

Jeg tror Nitridac er et misforstått produkt. Det funker hvis du bare holder deg til instruksjonene istedetfor å helle hele mølja ut i karet på en gang og forvente at det da skal være klart for fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap