Hvor mange neontetra kan jeg ha i en 35 liter? (side 2)

Kampfisk har det med å ta små snegler, men er ikke så gode å ha i selskapskar av det at de kan lettere bli syke om de må forholde seg til mange fisk, og kan ta slør eller bli skamfert om de er rundt mange av de typiske levendeføderne som holdes osv.

Men det er såklart forskjell på kampfisk lynnene , noen er forsiktige og "snuser" på andre beboere, noen er redde alt som rører seg, mens andre kan være klikkings og prøve å drepe alt som rører seg, inkludert deg, gjennom glasset, de er veldig individuelle.

Hadde snegler i hopetall før jeg fikk inn en koloni kampfisk hunner i ett større kar for en del år siden, de tok alt av de små sneglene som dukker opp i kara, var bare skallene igjen av sneglene som pleide være over alt. Og den ene kampfisk hannen min tok for seg hele karet sitt. Mens jeg hadde en annen hanne som ikke skadet noen form for liv, og som elsket å stryke seg mellom fingrer osv.

Individuelt

Men kanskje bedre å gå for en av de andre foreslåtte snillere typene da.

Gomp
Sa feil.. 50 cm x 25 cm x 35 cm er det.. Men det er da 35 liter?

Nei, det er 43 liter
For å regne ut literantallet på et akvarium, tar du og ganger cm målene med hverandre, og deler resultatet på 1000.
Slik:
50 x 25 x 35 = 43750 / 1000 = 43,750 eller mer nøyaktig 43 liter
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap