Patrick`s piraya`s verden!!! (side 2)
om du har et 440 liters akvarium til rådighet, så skaff deg det, følger det med bord ol,. så er jo det et stort pluss,..
filter er nødvendig, ganske kjapt, siden du skal begynne med å kjøre det inn,.
lys kan billigt kjøpes hos feks chlaes olson og biltema, og andre elektro rekvisita foretninger.
uansett ser det ut som at du får ta ting trinnvis,. en ting av gangen så blir det bra tilslutt,.
filter er nødvendig, ganske kjapt, siden du skal begynne med å kjøre det inn,.
lys kan billigt kjøpes hos feks chlaes olson og biltema, og andre elektro rekvisita foretninger.
uansett ser det ut som at du får ta ting trinnvis,. en ting av gangen så blir det bra tilslutt,.
Postet 06.12.09 kl 14:33
:)
takker flink du på AF men piraya ligger veldig mye i ro hvorfor vet du noe ? trenger det å være større stim for at de skal svømme?
ja tenkte meg å kjøpe nytt akvarie på mandag 440 kan ha piraya oppi der så kjøper jeg frontosa eller noe annet
ja tenkte meg å kjøpe nytt akvarie på mandag 440 kan ha piraya oppi der så kjøper jeg frontosa eller noe annet
Postet 06.12.09 kl 14:44
Endret: 06.12.09 kl 14:45
Piraya
det er helt normalt at de "står" i vannet,Det er ikke en aktiv svømmer som man skulle tro.men står ofte helt stille i vannmassene, til at noe faller i vannet den kan spise,.
så det trenger du ikke bekymre deg for.
Om du vil ha de til å se litt mere aktive ut, trengs det bare en god sirkulasjon i vannet,da står de ofte mere mot strømmen og beveger seg mere,.
Når du spør om antall piraya så er jo det en flokkfisk jo flere og bedre, men det som setter begrensninger er vel bare plassen og størrelsen på akvariet og fisken.
så det trenger du ikke bekymre deg for.
Om du vil ha de til å se litt mere aktive ut, trengs det bare en god sirkulasjon i vannet,da står de ofte mere mot strømmen og beveger seg mere,.
Når du spør om antall piraya så er jo det en flokkfisk jo flere og bedre, men det som setter begrensninger er vel bare plassen og størrelsen på akvariet og fisken.
Postet 06.12.09 kl 15:09
Postet 06.12.09 kl 15:18
Postet 06.12.09 kl 15:34
Skveten?
heii har hørt at vis du har for mye hjeme steder til fisken blir den skveten er det sant?
Postet 06.12.09 kl 16:47
Postet 06.12.09 kl 21:52
Akvarium 440 liter
der trenger du nok, et skikklig bord/reol det er mange mange 100 liter vann,+ sand stein etc,. som skal støttes opp,og det er svine tungt,. så du bør nok få deg noe som kan tåle og bære vekten av et så stort kar!
Postet 06.12.09 kl 22:05
Postet 06.12.09 kl 22:17
Postet 06.12.09 kl 22:19
Postet 06.12.09 kl 22:26
Postet 06.12.09 kl 22:29
Postet 06.12.09 kl 22:53
Postet 07.12.09 kl 00:01
Heii
heii lurer på hvorfor mine piraya ligger forsat under roten var i dag og kjøpte meg 12 piraya til så nå har jeg 17 piraya skulle ha 13 men fikk de på tilbud men så når alle de kom oppi så ville de forsat ikke svømme rundt... hadde piraya før de svømmte så bare det i et 160 L og ikke disse som er i 325 :/
Postet 07.12.09 kl 22:02
Piraya
bare gi dem tid,. de er nærvøse av seg i et stoort nytt akvarium,. bare sørg for at de får seg litt mat,. og putt gjerne noen tetra fisk i akvariet, det gjør ofte underverker,. gå da helst for tetraer med samme form og farge som dine piraya,. colombia tetra feks, eller lignende..
det at det er andre fisk i akvariet gjør at pirayaene blir litt mer aktive,samt at de føler seg mer trygge,.
men med tiden vil de andre fiskene muligens bli spist,.
det at det er andre fisk i akvariet gjør at pirayaene blir litt mer aktive,samt at de føler seg mer trygge,.
men med tiden vil de andre fiskene muligens bli spist,.
Postet 07.12.09 kl 22:39
Postet 07.12.09 kl 23:27
Heii
oki takker tar meg en tur og kjøper 20 stk holder det? men da jeg kjøpte de så gikk de oppi et ca 110 L med kun grus så de lå bare i et hjørne i butikke kan det være derfor ?
forer de med reker det liker no de veldig godt prøve med oxsehjerte en dag i uken
forer de med reker det liker no de veldig godt prøve med oxsehjerte en dag i uken
Postet 08.12.09 kl 12:22
Postet 08.12.09 kl 22:46
lurer på en ting,,, mine piraya er forsat litt redd har hatt de i en uke snart hvor langt tid skal det gå de ligger på bunden ikke svømmer men det er blitt bedre for nå er de ut men ikke svømmer før lå de bare trøkt under roten men er den en fordel å ha røter opp til vannflaten ? det bilde jeg har funnet var litt dårlig men noe lignende som det...
Postet 10.12.09 kl 23:47