Arowana og alligatorgjedde? (side 2)

Det går jo an å holde sånne "oddballs" når man har kar til å huse dem. Har sett meg ut noen sånne arter jeg kunne tenke meg å holde etterhvert. Men det får bli nå jeg har fått bygd drømmehuset, og fått i orden "kjellerstua" med utsikt til forskjellige dammer med kunstig landskap.. Da blir det vel et par rokker også.

Rokker er gøy..
Jeg har drevet med dette i en del år nå, og blir mer og mer hekta.
Inaktiv bruker
Hei igjenn, da var gjedda gitt bort, håper den får det bedre dit den skal. :P
men litt info om den jeg hadde vis noen lurte, den er litt lik den på bilde i fiske basen. men vet nu ikke om dette er en norsk varriant eller en fra florida????
Kjøpte den i drammen på en dyrebutikk, var vell to slike til der å, hun dama som solgte disse sa de var alligartorer men ikke hvilke type. :/

kan legge inn noen bilde av den som jeg tok rett før den ble hentet.

UØK
men litt info om den jeg hadde vis noen lurte, den er lik den på bilde i fiske basen. men vet nu ikke om dette er en norsk varriant eller en fra florida????

Tror du blander sammen norsk og engelsk populærnavn her. Den er nok nord-amerikansk.

Inaktiv bruker
Hakke
[QUOTE=UØK] men litt info om den jeg hadde vis noen lurte, den er lik den på bilde i fiske basen. men vet nu ikke om dette er en norsk varriant eller en fra florida????

Tror du blander sammen norsk og engelsk populærnavn her. Den er nok nord-amerikansk.

Hehe ja kansje det, vet desverre ikke noe om disse fiskenes navn. (derfor jeg satt mange "???" bak florida.)
Inaktiv bruker
Bildene.
Ikke så VELDIG brae bilder, men håper da noen av dere kan få se hvilken gjedde dette var for det lurer jeg også på. :O

bilde 1 og 2 er tatt før den ble "fisket" opp.
bilde 3 er av den rett før den ble hentet. ( Den ble litt missfarget da den havnet i posen dakar :/ )

mvh unn.
Hmm, ser ut som en type Florida Gar.
Ikke Alligator.
kann låve deg dette går bra har hatt dei sammen eg og aligatorgjedden tar kunn d hann får plass til i kjeften .. å tåler alt .. eg hadde dei i ein 660l akvarje ..aligatorgjedden daua til slutt når eg klarte å venne den til å spise døtt for , matet me feker i lake så tror d va d somm tog knekken på hann ..
typen gjedde du har vill eg tippe er ein spotted gar .. flekket bengjedde .. den vanlegste å få taki i norge blir bare såvitt over ein meter
hei anders, kor lenge mata du gjeddå me reker før an daua, jere d sama sjøl, e du sikker på at d va d c tog knekken på an
Har planer om å bygge et plywood akvarium på ca 900L, lurte bare på om dere tror det er passe stort for en silver arowana eller en Florida gar. Har hatt mange av disse før, men det har vanligvis vært i litt over 1000 liters tanker, svar så fort som mulig
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap