Påstand "Du trenger ikke vente 2-3 uker før du setter fisk i akvariet." (side 2)

Morten Jensen
Noe indikasjon bør det vel gi? Leger bruker jo strips..


Stripsene legene bruker og det vi akvarister bruker er to forskjellige typer strips.

det vet jeg fordi jeg er hjelpepleier og har testet mang en urinprøver med strips
Tror det var det det het, han jeg kjøpte det av ga meg en liten flaske, som skal rense vannet for klor og div. Skulle putte det i etter jeg hadde fylt opp akvariet, vente med å putte fisk i til dagen etter, 1-2 fisk.

Ja endelig, her kom det en verdensmster frem. Hvorfor skal jeg holde kjeft på det området. Moroa med ett akvarie er ikke å teste det i huet å ræva, det skal nytes! Bruk øynene i stedenfor!
3 praktbotia i 180 liter..... Ja du har jammen meg peiling på akvaristikk.



-Tim
Synes moderator skal slette denne tråden da den er misvisende for nye akvarister.
Nei, hva er så galt med at ting er misvisende? For et utrolig dumt spørsmål.
Det er den ikke! Den viser faktisk at man ikke trenger å vente så lenge som 3 uker! Det er opp til folket! Men begynn med 1-3 fisker!

Joanna & Pål
Nei, hva er så galt med at ting er misvisende? For et utrolig dumt spørsmål.




Snakket om hva som er galt med 3 botiar i 180 liter!
Det er langt fra alle som er kapable til å følge med nærmest på timebasis hvordan ting utvikler seg. Derfor vil en holding som du oppfordrer til føre til mer fiskedød for de fleste.

Og det at en fisk eventuelt overlever betyr ikke at den har det bra. Kunne du tenkt deg å sitte å puste eksosluft i 3 uker i strekk?

Morten Jensen
Snakket om hva som er galt med 3 botiar i 180 liter!


Fisk som blir 40cm i 180 liter.....sier seg selv.

-Tim
Er du klar over hvor store praktbotiaer blir? Har du noensinne sett en fullvoksen praktbotia? Var på auksjon, og fikk se en praktbotia som var ca. 30cm stor. Hvordan skal en fisk på den størrelsen røre seg i en 180-liter?
Plussmedlem
Morten Jensen
Poenger mitt er egentlig: Man trenger ikke vente 2-3-4 uker før man tilsetter 1-2-3 fisk? Folk trenger ikke være så hardnakket på akkurat det området.

Nei, man trenger ikke å gjøre det, men kan unngå mange problemer med å ta det litt med ro. Hvis man velger å sette inn fisk med en gang så bør (må) man ha dråpetester tilgjengelig.

Det finnes utallige tråder på AF som "Hjelp, fiskene mine dør, fiskene mine svømmer i overflaten. De har hatt det helt fint i siden vi kjøpte karet i forrige uke..." osv.

Vil du ikke dele med oss hvem som produserer vidundermiddelet Aquaclear?
Har prøvd å google det, men får ingen fornuftige treff...
Tim
Fisk som blir 40cm i 180 liter.....sier seg selv.


Ehh, blir den det over natta?
Så du har tenkt å kjøpe fisk som du bare skal ha en liten stund for så å gi den bort igjen?

Du tenker hvirkelig på fiskenes beste.


Er det Aquaclear tabletter du har brukt? De som skal rengjøre drikkevann?


-tim
Nei, men de vokser fort, det vil si om mindre enn ett år er de for store for ditt kar, og du blir nødt til å kvitte deg med dem. Til informasjon er det faktisk få som har plass til fisk på den størrelsen.
Etter å ha vært medlem her noen år, har man sett så utrolig mange rare innlegg fra nybegynnere.
Noen driter i rådene de får og mener de vet best selv, mens andre er litt smartere og lytter og lærer.
Jeg tror trådstarter i denne tråden er av førstnevnte kategori.

Det vanligste innlegget fra nybegynnere som har satt inn fisk for tidlig de første ukene er ting som
"Hjelp! Fiskene mine dør". Som for eksempel dette innlegget....
Joanna & Pål
Er du klar over hvor store praktbotiaer blir? Har du noensinne sett en [B]fullvoksen[/B] praktbotia? Var på auksjon, og fikk se en praktbotia som var ca. 30cm stor. Hvordan skal en fisk på den størrelsen røre seg i en 180-liter?


Min var 2 cm, ikke 40cm. Det tar mange år før de er så store. Å jeg er ganske sikker på at noen gjerne vil ha dem da de blir for store!
Morten Jensen
folk inne på disse akvarium-forumene skal leke verdensmestere hele tiden


... og du har akkurat joinet klubben, men gjort det på en litt annen måte. Du leker visst verdensmester i noe du ikke har peiling på og for å si det på godt norsk; du driter deg ut.

Synd for deg, men kanskje aller mest synd for fiskene dine, at du velger å blåse i vel erfarte og dokumenterte råd.
mona o
Etter å ha vært medlem her noen år, har man sett så utrolig mange rare innlegg fra nybegynnere. Noen driter i rådene de får og mener de vet best selv, mens andre er litt smartere og lytter og lærer. Jeg tror trådstarter i denne tråden er av førstnevnte kategori. Det vanligste innlegget fra nybegynnere som har satt inn fisk for tidlig de første ukene er ting som "Hjelp! Fiskene mine dør". Som for eksempel [URLBLOCK1]....


Hehehe, ventet på innlegg fra deg. De pøser på med masse fisk, derfor KAN de dø, enkelt og greit. Er det noen viteskapelige bevis på det du mener? At fisken dør hvis man setter de i etter 2-3 dager?

Tim
Så du har tenkt å kjøpe fisk som du bare skal ha en liten stund for så å gi den bort igjen?


Jeg synes de er fine, derfor vil jeg gjerne ha de. Hvem vet, kanskje jeg kjøper meg 300-400 liter etterhvert.
En 300-liter holder fortsatt ikke til en fisk som blir opptil 40cm stor..
DU vil virkelig ikke svare på dette med Aquaclear.

300l er fortsatt alt for lite til voksne praktbotia. Karet bør være minst 1.5m langt. Helst mer for å gi tilstrekkelig svømmerom. Praktbotia er aktive fisker.

Kan jo nevne at jeg vurderer praktbotia selv når jeg får meg større boplass, men ikke i et kar under 900l


-Tim
Dette er - som det ble påpekt tidlig i denne tråden - åpenbart et forumtroll. Å begi seg ut på en lang tirade med saklige argumenter blir som å kaste bensin på bålet.

De fleste nybegynnere som leser inne på dette forumet vil nok vurdere trådstarters faglige tyngde opp mot øvrige forumdeltakere.

Rådet vil derfor veies for lett og falle på sin egen urimelighet.

Etter min mening er det best om tråden ignoreres, til tross for innleggets provoserende karakter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap