Hvilken fisk kan være med guppy?? (side 2)

Plussmedlem
ElinH har helt klart et poeng med at det er mange fisk på relativt liten plass. Tetraene vil dessuten ete yngelen som kommer.
så er det okei eller ikke :?
Hva med dette ??
neontetra x20
guppy x8
ansistus x3
sverddrager x5
Palettciklide x2
Min mening i kortversjon:

Fisketypene passer greit nok sammen, men det er for mange. Kutt enten ned på antall arter, eller hold deg til en trio (en hanne og to hunner) av hver art når det gjelder guppy, sverddrager og molly. Det hadde holdt lenge med 10 neontetra også. 100 liter er ikke så mye når alt kommer til alt.

EDIT:
Egenerfaring tilsier at guppyene kommer til å få halene barbert av palettene. Paletter er store, hissige fisk i en liten kropp.
Plussmedlem
Den forrige konfigurasjonen var bedre.Palettene bør ha hele karet alene.
hva med dette da :

neontetra x11
guppy x5
ansistus x3
sverddrager x3
Siamesisk algeeter x3
Det der var det beste forslaget jeg har sett så langt, med unntak av SAE. De blir ganske store og bør ha et større akvarium. Du har jo uansett ancistrusene som tar seg av evt. alger.
hva med dette :

fisk :

neontetra x11
guppy x6
ansistus x3
sverddrager x4

planter:

cabomba palaeformis x3
vanlig sverdplante x3
crinum calamistratum x3

reker:

sakura kirsebærreke X5
rød krystalreke x4
Ser bra ut. Jeg kan imidlertid ikke garantere for rekene du planlegger å ha. For en fisk er alt som passer i munnen det samme som mat. Og reker er en delikatesse.

Rekeyngel vil du ha en enorm dose med flaks (og et svært godt beplantet kar) for å få til å vokse opp, og selv voksne reker kan ligge tynt an. Guppy er obsertvert ta voksne kirsebærreker, selv om de ikke passer i munnen. De bare nappet beina av reka og spiste den bit for bit. Slik utryddet de omtrent en hel rekekoloni...
Mener du at det ikke er lurt å ha reker med disse artene ???
er dette et bra oppsett da :

neontetra x11
guppy x7
ansistus x3
sverddrager x4

planter:

cabomba palaeformis x3
vanlig sverdplante x3
crinum calamistratum x3

da blir det noe sånt takk for hjelpen elinH og dere andre sæfølgelig
menn har kommet med en ny ide (:

neontetra x11