- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Neon bebops undervannsverden (side 2)
Neon bebops undervannsverden (side 2)
Gleder meg til tåka forsvinner. Min teori er det underste substratet som minnet om tørr leire, noe som virker ganske opplagt at ville klusse til sånn i ettertid. Jeg får bare vente litt og bytte filtervatt som jeg har sammen med filteravmpen i pumpa ofte.
Vannskifte bør vel også være hyppige i en sånn tank, selv om det ikke er dyr i den på en stund?
Vannskifte bør vel også være hyppige i en sånn tank, selv om det ikke er dyr i den på en stund?
Postet 12.01.10 kl 19:33
I begge akvariene kjører jeg EasyCarbo 1 ml (litt mye i det lille?) daglig. I 17-literen har nå støvet lagt seg og vannet er krystallklart. Gleder meg sånn til det begynner å vokse til!!!
Håper det ekstra lyset jeg har satt på Aquaboxen og DIY-reflektoren gjør jobben
Får ta bedre bilder med bedre kamera og fjerne pumpa neste gang
Håper det ekstra lyset jeg har satt på Aquaboxen og DIY-reflektoren gjør jobben
Får ta bedre bilder med bedre kamera og fjerne pumpa neste gang
Postet 15.01.10 kl 20:28
Postet 15.01.10 kl 21:23
Postet 15.01.10 kl 21:34
Dagene går og jeg kan allerede se forskjell på Bakgrunnsplantene. Det dukket opp en god del damsnegler så jeg lånte jegersneglen fra det større akvariet dere ser først i tråden til å rydde litt opp. Mest fordi jeg er utålmodig, skal jeg inrømme - men den ser ut til å stortrives. Masse mat og ingen konkurranse!
Hvor lang tid tar det før man kan prøve noen reker? Johanna og Pål? Selge meg noen blå reker en dag? bør vel vente noen uker...
Hvor lang tid tar det før man kan prøve noen reker? Johanna og Pål? Selge meg noen blå reker en dag? bør vel vente noen uker...
Postet 19.01.10 kl 00:32
Postet 19.01.10 kl 13:40
Postet 20.01.10 kl 07:27
Postet 28.01.10 kl 16:08
Postet 28.01.10 kl 16:36
Postet 28.01.10 kl 22:10
Postet 29.01.10 kl 07:02
Da har jeg satt i gang et Tetra Optimat Co2-sett jeg fikk med meg fra helgens auksjon på 17-literen min. Håper og tror det bør gi resultater. Det fortsetter å vokse til, men ennå ikke nok til å være verdt et nytt bilde
Vurderer også en liten lampe til - f.eks en vanlig leselampe med halogenpære, i tillegg til 11 w plantelysrør som er nå. Hadde vært moro å fått ca en watt pr liter...
Vurderer også en liten lampe til - f.eks en vanlig leselampe med halogenpære, i tillegg til 11 w plantelysrør som er nå. Hadde vært moro å fått ca en watt pr liter...
Postet 03.02.10 kl 21:12
Postet 09.02.10 kl 12:00
Postet 11.02.10 kl 10:08
Postet 17.02.10 kl 10:06
Postet 17.02.10 kl 10:25
Postet 17.02.10 kl 11:26
Postet 01.03.10 kl 21:18
Tusen takk!
Blir inspirert av dette karet, selv om denne vant "VM" i fjor og jeg bare kan GLEMME å ligne noe særlig, så var det kult å se noe så bra som ikke var basert på heldekkende "gress"...
http://showcase.aquatic-gardeners.org/Img2008/View/211.jpg
Blir inspirert av dette karet, selv om denne vant "VM" i fjor og jeg bare kan GLEMME å ligne noe særlig, så var det kult å se noe så bra som ikke var basert på heldekkende "gress"...
http://showcase.aquatic-gardeners.org/Img2008/View/211.jpg
Postet 05.03.10 kl 01:16
Ah! Endelig en hel dag til å fikse i karene! 17 literen har nå stått og gått i ukesvis med co2 og hele pakke og har grodd seg full! Det skal omorganiseres i stor stol - og HC er kjøpt inn for å dekke området nærmest forgrunnen, og "gresset" skyves da bakover. Håper Stjernedanioene mine overlever inngrepet, da jeg ikke klarer å få de ut pga alle gjemmestedene...
Jeg kjøpte også en aquabox 17 liter til i går her på forumet, og den skal også planlegges.
I tillegg er kampfisken i det store karet byttet ut med et praktfullt Rød-dvergguramipar. Good times!
Jeg kjøpte også en aquabox 17 liter til i går her på forumet, og den skal også planlegges.
I tillegg er kampfisken i det store karet byttet ut med et praktfullt Rød-dvergguramipar. Good times!
Postet 28.03.10 kl 15:13