Passer sammen?? =d (side 2)

Inaktiv bruker
mona o
[QUOTE=Erik Silgjerd]Okey... da blir det vel javamose også da :) må bare få vannverdiene under kontroll før jeg kjøper mer fisk :))

Skal du virkelig ha mer fisk i et kar som allerede er stappfullt?
Du skriver at du har 5 mollyer. De blir ca 10 cm. Det er relativt stort og i en 54 liter vil 5 voksne mollyer fylle veldig opp.

Jeg syns ærlig talt du har nok fisk. Jeg skjønner egentlig ikke at enkelte folk syns det er fint heller, å se fisk gå så tett som sild i tønne.

Hadde jo tenkt å ha en annen type enn molly også da... men... så har jeg jo gullfisken min... Den er ca 2 1/2 år gammel. hvor lang levetid vil den ha i mitt akvarium?? Har spurt på flere forum men har ikke fått svar

Og...

Reker trenger jo ikke så stor plass... store blir de jo heller ikke.... =D
Ville ikke anbefalt å ha reker sammen med en gullfisk og molly. Da blir de jo fòr! Kjedelig å betale en del for krystallrekene og endte opp med at de blir spist opp. Skal du ha reker bør du ha masse gjemmeplasser(Bla javamose som blir nevnt her), men for å være ærlig tviler jeg på at det holder. Det blir nok en del svinn hvis du skal ha dem sammen med gullfisken og molly da dette er fisker som er kjent for å være store i "kjeften".
Inaktiv bruker
Joanna & Pål
Ville ikke anbefalt å ha reker sammen med en gullfisk og molly. Da blir de jo fòr! Kjedelig å betale en del for krystallrekene og endte opp med at de blir spist opp. Skal du ha reker bør du ha masse gjemmeplasser(Bla javamose som blir nevnt her), men for å være ærlig tviler jeg på at det holder. Det blir nok en del svinn hvis du skal ha dem sammen med gullfisken og molly da dette er fisker som er kjent for å være store i "kjeften".

Okey! no blir eg gal! har eg valgt absolutt de feile fisken å ha i et akvarie??
"reker blir spist"
"andre blir utkonkurert i matfatet"

Er gullfisk og molly så ille?? og vilke fisker passer egentlig sammen med dem?? ingen?? OG, HVOR LENGE LEVER EN GULLFISK I EN 54L??

=D
Inaktiv bruker
Erik Silgjerd
[QUOTE=Joanna & Pål]Ville ikke anbefalt å ha reker sammen med en gullfisk og molly. Da blir de jo fòr! Kjedelig å betale en del for krystallrekene og endte opp med at de blir spist opp. Skal du ha reker bør du ha masse gjemmeplasser(Bla javamose som blir nevnt her), men for å være ærlig tviler jeg på at det holder. Det blir nok en del svinn hvis du skal ha dem sammen med gullfisken og molly da dette er fisker som er kjent for å være store i "kjeften".

Okey! no blir eg gal! har eg valgt absolutt de feile fisken å ha i et akvarie??
"reker blir spist"
"andre blir utkonkurert i matfatet"

Er gullfisk og molly så ille?? og vilke fisker passer egentlig sammen med dem?? ingen?? OG, HVOR LENGE LEVER EN GULLFISK I EN 54L??

=D

Og hvis det e så ille å ha en slørhale i en 54l.. hva gjør jeg med den??

Og hvis det e så ille å ha en slørhale i en 54l.. hva gjør jeg med den??

Jeg ville enten skaffet større kar, eller gitt den vekk til noen som hadde større kar eller dam. Tror gullfisk kan bli oppimot 40 år i de rette omgivelsene. Hvor vanlig det er at de blir så gamle vet jeg ikke, men de kan iallefall bli veldig gamle.

Det som kan skje med fisk i for små kar er at fisken stopper å vokse, men innvollene fortsetter å vokse. Dette kalles "stunting" og du kan sikkert selv gjette hvordan det ender..
Inaktiv bruker
Maretard
[QUOTE] Og hvis det e så ille å ha en slørhale i en 54l.. hva gjør jeg med den??

Jeg ville enten skaffet større kar, eller gitt den vekk til noen som hadde større kar eller dam. Tror gullfisk kan bli oppimot 40 år i de rette omgivelsene. Hvor vanlig det er at de blir så gamle vet jeg ikke, men de kan iallefall bli veldig gamle.

Det som kan skje med fisk i for små kar er at fisken stopper å vokse, men innvollene fortsetter å vokse. Dette kalles "stunting" og du kan sikkert selv gjette hvordan det ender..

Shit.... og hvor lang tid vil det ta før dette går gale ( sånn ca )
Det finnes det ingen fasitsvar på. Det kan ta alt fra uker til flere måneder.
Inaktiv bruker
Joanna & Pål
Det finnes det ingen fasitsvar på. Det kan ta alt fra uker til flere måneder.

Ikke år?? Dette var litt rart siden den har levd 2 år i en bolle =/

(er jo blitt gla i gullfisken min ...)
Helt sikkert, som sagt: det finnes ikke noe fasitsvar.
Inaktiv bruker
Men det beste er da (for fisken skyld) å finne et bedre hjem til den??

eller??

Jeg vil jo ikke den skal dø sakte og smertefult, heller då??
Den burde hatt ett nytt hjem for lenge siden med mindre du har mulighet til å tilby den større plass.
Inaktiv bruker
Joanna & Pål
Den burde hatt ett nytt hjem for lenge siden med mindre du har mulighet til å tilby den større plass.

Er det da for seint å gi den et større hjem?? (jeg har ikke større plass ...)
Det kan jeg ikke svare på. Har du ikke plass må du gi dem til noen andre som kan tilby den den plassen den trenger.
Inaktiv bruker
Okei
Takk for all hjelp ivertfall!!
Inaktiv bruker
Okei.. la oss da si at jeg tok vekk slørhalen... da har jeg 5 molly (1 hann 4 hunner) i en 54l. En del planter, en rot og en hule.

Hvilke fisk går ann da?? Reker?? Moskito-rasbora(problemet er at den er Toppsjikt akkurat som molly, vil dette skape problemer??)??
Andre fisk??
Seilfinnemollyene dine er alt for store for ditt kar så karet ditt er fullt allerede. Du bør kvitte deg med seilfinnemollyene også, eller kjøpe ett større kar. De trenger langt større plass enn en 60-liter. De vil bare spise opp rekene og moskito-rasboraene hvis du har de sammen.
Jeg har slørhaler / gullfisk
Når jeg begynte med akvarium for ett halvt år siden hadde jeg 20-25 L akvarium. Jeg hadde veldig lyst på gullfisker/slørhaler, så etter jeg hadde startet akvariet dro jeg til dyrebutikken og kjøpte 4 stk. Og de skulle jeg ha i det lille akvariet !! Jeg visste ingenting da, att disse fiskene skulle ha større plass og at de ikke skulle bo i ett så lite akvarium, for mannen på dyrebutikken sa att fire gikk greit. etter fire måneder fikk jeg flytta dem over i ett 60 L, der de bor nå til att jeg har ordnet 160 L min. Så tror ikke gullfisken dør, iallefall ikke med det første. mine greide seg i det lille akvariet mitt, men jeg sier ikke at gullfisker skal bo i ett så lite akvarie, men jeg sier at de kan klare seg i en liten stund. Men det er lurt at du invisterer i ett større akvarium.

Men forresten, når 160 L min er klar for fisk, hvilke fisker passer sammen med slørhalene mine?
Hvis du skal ha gullfisk , så burde du ha et akvarium med bare gullfisker ..
Siden det er kaltvannsfisk , er det den eneste fisketypen (trorjeg) som skal ha kaldt vann.
+ gullfisk skal egentlig ha minst 200 l.
Inaktiv bruker
Charlotte ....
Hvis du skal ha gullfisk , så burde du ha et akvarium med bare gullfisker .. Siden det er kaltvannsfisk , er det den eneste fisketypen (trorjeg) som skal ha kaldt vann. + gullfisk skal egentlig ha minst 200 l.

Gullfisk er en kladtvannsfisk, ja... men tåler godt tempratur opp til 30 grader (bør holdes litt under)
Inaktiv bruker
Hei!

Jeg har to spørsmål =D :

Nå har jeg ikke gullfisk i 54l-eren min lenger. (Har 5 mollyer der + 7 eplesnegler)
Hvilke fisk anbefaler dere?? Vurderer sterkt "Otto" !!

OG

Den ene mollyen min (oransje) gjemmer seg nesten hele tiden bakerst i akvariet
Inni en plante Oppå den er den veldig rød synes jeg akkurat som den er solbrent! Hva er dette??

Takk for alle svar på forhånd!
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap