Mats henrik's lille akvarieverden. (side 2)

Bestilte igår 4 huler fra Aquamanias i størrelse liten. Målene på de var 13 cm dyp, 2,5 cm høy og 3 cm bred. Håper disse kommer fort! Nå gleder jeg meg som en unge til å få dem og gå skrittet videre, nemlig å skaffe fiskene!
Prosjekt peckoltia sp. l-134!
Fikk hulene jeg bestilte igår! Alle er hele og se så veldig flotte ut. Skal putte dem oppi idag, og venter på noen L-134! Plan for 14.02.10: Gjøre rent i alle kar untatt ett. Skal prøve å få lagt ut litt bilder ikveld!
Har akkurat gjort rent i 137 liter'n på soverommet, og det ble ganske bra. Har fortsatt ikke hørt noe om L-134' ene som jeg venter på. Butikken har vel ikke fått dem på listen ennå
Mats Henrik O. Hansen
Er det noen som leser/følger med på tråden min? I så fall blir jeg veldig glad for kommentarer og innspill!:)


Jeg titter innom, jeg Men man burde egentlig gi "lyd" fra seg eller legge igjen et spor
Godt å høre at noen titter innom Mona
Noen som vet hvordan jeg kan få bildene til å være store i selve innlegget, slik at man slipper å klikke dem opp?
Oppdatering!
Alt vel, men i oppforingskarene for malawiene har alt planteliv dødd ut;( Dermed er det jo bare stener der, noe som sikkert ikke gjør noe for fiskene da. Lurer på når jeg skal flytte på den ene "yngelgruppen" slik at jeg kan begynne å innrede karet til C. Adolfoi. Endlers guppyene mine formerer seg av en eller annen grunn ikke så hyppig lenger, men de trenger kanskje en pause Ancistrusene har det bra, ungene vokser, og mor begynner å bli rogntjukk igjen Nå venter jeg utålmodig på at jeg kan titte på mine egne L-134 som ikke er skaffet ennå
Mer bilder!

Bildene er av karet som inneholder VF Brochis Splendens. Det siste bildet kaller jeg "Jungel".
Mer bilder.

1- Oppforing av malawi. Plantene er en haug av dverg-sverdplanter.

2- Oppforing av malawi.

3- Oppforing av malawi.
Bilder.

1- guppykaret

2- Rineloricaria Parva ( i 137 l.)

3- Echinodorus Parviflorus ( i guppykaret) med en liten endlers-hann
Antall l-134 i 85 liter
Heisann

Fikk du noe svar om hvor mange L-134 som var ok i en 85 liter?

Er litt nyskjerrig da jeg selv har 10 stk i en 152 liter.
Jeg lurer på å flytte 3-4 over i en 85 liter jeg har i tillegg.

Hos meg er L-134 glad i å gjemme seg. Har 1 hule til hver + 3 store røtter hvor 1 også er hul. Med så mange huler så er det også plass til å gjemme seg mellom hulene så det er plenty med gjemmesteder.

De er skvettene og stikker inn i hulene/mellom hulene med en gang de ser noe i nærheten av akvariet.

Jeg driver og eksperimenterer litt med å legge mindre røtter langt fremme for å få dem mer frem. Det har hjulpet litt på å få dem frem. Har ikke lys på i akvariet heller.
Antall l-134 i 85 liter
Heisann

Fikk du noe svar om hvor mange L-134 som var ok i en 85 liter?

Er litt nyskjerrig da jeg selv har 10 stk i en 152 liter.
Jeg lurer på å flytte 3-4 over i en 85 liter jeg har i tillegg.

Hos meg er L-134 glad i å gjemme seg. Har 1 hule til hver + 3 store røtter hvor 1 også er hul. Med så mange huler så er det også plass til å gjemme seg mellom hulene så det er plenty med gjemmesteder.

De er skvettene og stikker inn i hulene/mellom hulene med en gang de ser noe i nærheten av akvariet.

Jeg driver og eksperimenterer litt med å legge mindre røtter langt fremme for å få dem mer frem. Det har hjulpet litt på å få dem frem. Har ikke lys på i akvariet heller.
Hei!

Ja, har fått svar på et annet forum planetcat.... ( vil ikke reklamere, dvs grunnen til ikke hele navnert) Der fikk jeg svar på at jeg kunne ha 4 stk. Lommeboka tåler ikke mer, så det er jo greit. Har to røtter og 4 huler oppi, det skal vel også finnes et bilde av karet i tråden dog kvaliteten kunne vært bedre. Butikken har ennå ikke fått fiskene, så jeg får vente tålmodig. Jeg har litt lys, men ikke på langt nær noe av det vanlige. Det er jo et kar som er i midten mav en reol med lamper i sidene som gir litt over midtkaret så det er ikke allverdens lys, men sånn typisk for elver f. eks der den vakre L-134 kommer fra.
Ancistrus as
Nå er det en uke siden det 4 kullet til ancistrusene mine klekket! Hunnen har slått den gamle rekorden, og nærmer seg å kunne legge 40 egg. Det er ihvertfall mellom 30-40 yngel der. De har begynt å forlate trygge pappa nå. Det er nå nesten gått 2 mnd siden de la egg sist, så det tok en måned mer enn forrige gang, men å må jeg snart ta fatt på flyttejobben.... så blir de solgt til en butikk antakeligvis. Venter fortsatt "tålmodig" på at butikken skal få inn L-134, så denne uken skal jeg prøve å få vite om de blir skaffet snart. har gjort rent i 2 venstre-kar nederst, høyre-midt/og øverst + 137 liter'n på soverommet.
veldig fin tråd
ha fått litt malle dilla selv jeg hehe har 11 L144 og er på vei til og anskaffe meg noen l200, håpet er og få oppdrett på begge artene, men har skjønt at det tar litt tid før l200 blir kjønns moden, så blir spennende og se hvordan det går!
Tusen takk anders86! L-malle dilla er noe som er lett å få, så det er godt det ikke bare er meg

OPPDATERING: Alt bra untatt massedød i 1 malawi-kar.... de ville ikke spise, svømte rart...., puttet oppi akvariesalt. Matlyst tilbake, vannet ble plutselig litt uklart, og 1,2,3... død og fordervelse. Venter fortsatt på L-134.... nå blir jeg utålmodig!!
Oppdatering!
Nå er det en stund siden jeg har skrevet her, så nå blir det oppdatering med bilder++! Torsdag forrige uke fjernet jeg MASSE tiger-vallisneriaer fra Brochis-karet! Det var helt gjengrodd, så fiskene kunne nesten ikke bevege seg! Det resulterte i at mat ble liggende og vannet ble veldig uklart. Har nå begynt å få det bra igjen, men det tar tid! Har veltet rundt på sanden og skiftet masse vann 2 ganger nå, men planlegger å gjøre det i morgen igjen, i håp om at vannet skal bli klart på ny. KOmmer til å fortsette med å gjøre dette regelmessig til vannet blir klart. Ancistrusene vokser og spiser godt og har det bra. L-134 skal bli spurt etter denne uken, så vi får se om butikken får fart på sakene da. Jeg må i allefall få dem i april! Puttet litt planter ( tiger-vallisneria) i karet som er planlagt som oppvekstkar for L-yngel, for nå er det 70+ i Ancistrus-karret! Puh! Har ihvertfall en butikk som var veldig interresert. Etter 2 store vannbytter hos Brochisene suste de rundt som torpedoer i 85' liter'n! De var i full prakt, så håper at jeg skal klare å få dem til å produsere snart PUttet noen tiger-vallisneriaer oppi yil Endlers-guppyene og, så jeg håper at de gror bra og sprer seg så det blir så mange planter at penselalge-pesten ikke får næring og dør ut. Planlegger og å snart samle alle M. Cyaneorhabdosene i ett oppvekstkar og prøve litt til å selge de. P. Socolofiene skal også legges ut for salg. Har nå satt opp et kar som skal inneholde 10 stk. C. Adolfoi, som skal bli leksgruppe, og karet er nå klart til å bli bebodd om noen uker. Etter at det var massedød i samme karet for 1 uke siden, har jeg satt varmen på fullt, og der skal den være i noen dager for å drepe evt. sykdomsbakterier. Håper den nye SUPRE(!) rota tåler det. Roten har perfekt form til søte Adolfoier!

Bilde 1- Ancistrus-yngel- mattid!

Bilde 2- Her ventes det på L-134!

Bilde 3- Her skal det bo 10 stk C. Adolfoi!
Enda mere bilder!
Bilde 1- Oppvekstkar ( skal skaffe rot når lommeboka er litt større)

Bilde 2- Ancistrus-kar, helhet

Bilde 3- Reolen
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap