- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Bubbles verden (side 2)
Bubbles verden (side 2)
Postet 24.02.10 kl 17:49
Endret: 24.02.10 kl 17:54
Postet 24.02.10 kl 17:55
Postet 24.02.10 kl 17:56
Postet 24.02.10 kl 19:11
Postet 25.02.10 kl 22:15
På tirsdag, kommer det kanskje til å flytte inn nye innbyggere i ShrimpHeaven. Vurderer for øyblikket å kjøpe inn noen krystall red/black reker for å få litt mere farge i karet. Men vi får se om det bare blir med planene eller ikke...
Kommer vell mest ann på hvilken pris jeg får de til av butikken. Han sa jeg kanskje kunne få 10stk for 350,-, og det er jo ikke så alt for gæli det. Iaff ikke, når de hadde dem på tilbud forrige uke til 49,-stk... men men time will show, som han blodstrupmoen sier det
Kommer vell mest ann på hvilken pris jeg får de til av butikken. Han sa jeg kanskje kunne få 10stk for 350,-, og det er jo ikke så alt for gæli det. Iaff ikke, når de hadde dem på tilbud forrige uke til 49,-stk... men men time will show, som han blodstrupmoen sier det
Postet 25.02.10 kl 22:20
Igår så skulle jeg skifte vann i rekekaret og så til min "forskrekkelse" at en av rekene var dø. Men de andre rekene likte det tydeligvis, for de hev seg over den som kanibaler....NAMNAM.... Den kan umulig ha vært død noe lenge, for fargene var fortsatt sterke og tydelige.
Så også at på den ene gravid reka, så hadde eggene blitt grønne. Skal de bli det? Har opplevd det en gang før å, at en reke hadde grønne egg, men da kastet hun de rundt omkring i akvariet. De andre rekene har gule egg, så synes det er litt merkelig at den ene har fått grønne.
Betyr det at eggene har råttnet da kanskje?
Ellers så ser det ut som rekene trives i sitt nye hjem i allefall.
Så også at på den ene gravid reka, så hadde eggene blitt grønne. Skal de bli det? Har opplevd det en gang før å, at en reke hadde grønne egg, men da kastet hun de rundt omkring i akvariet. De andre rekene har gule egg, så synes det er litt merkelig at den ene har fått grønne.
Betyr det at eggene har råttnet da kanskje?
Ellers så ser det ut som rekene trives i sitt nye hjem i allefall.
Postet 01.03.10 kl 13:13
Da begynner planene om å gjøre om 110L å nærme seg. Kjøpt inn Biltemasand igår, så blir det vell en tur på TAM på fredag for å se om de har noen røtter. Har også funnet ut at jeg vil bytte ut lysrørene, de jeg har er følgte med resun karet og er på 10000 kelvin ifølge andre brukere på forumet. Synes lyset er nokså sterkt og vil gå for et gulere/varmere lys. Har kun plass til to rør, så går det ann å ha et vanlig lys foran og et rødt lys bak? Har sett litt på lysrør på webzoo og aquamanias, men det står jo ikke hvor lange lysrørene er eller er det jeg som er blind?
Har også lyst på moonlight, men ser at folk sier en moonlight på 9W nesten er overkill i en 300L, så åssen moonligt må jeg gå for i en 110L? Må kjøpe en lyspære på 0,5W el noe jeg da....
Har også lyst på moonlight, men ser at folk sier en moonlight på 9W nesten er overkill i en 300L, så åssen moonligt må jeg gå for i en 110L? Må kjøpe en lyspære på 0,5W el noe jeg da....
Postet 10.03.10 kl 18:19
På tirsdagen uka her så fant jeg sommerfuglciklide egg, noe så artig Tok ikke mange dagene fra jeg ble kvitt odessabarbene til de la egg gitt, hele 3 dager. Har lest at sommerfugler blir irritert på fisk som svømmer mye rundt, så da bestemte jeg meg for å kvitte meg med barbene. Og det hjalp visst, for tre dager senere har de dannet par og lagt egg. Men eggene er ble spist opp frem til fredagen, så nå er det null egg igjen. Tar ikke det så tungt, for har lest at de trenger en 2-3 forsøk på å få det til. Så da er det bare å vente på neste egglegging
Må forresten kvitte meg med den ene sommerfugldama siden hun blir jaget av paret, noen som har lyst på sommerfugl dame?
Må forresten kvitte meg med den ene sommerfugldama siden hun blir jaget av paret, noen som har lyst på sommerfugl dame?
Postet 13.03.10 kl 13:58
Lenge siden det har kommet noen oppdaetring her nå gitt. Men men sånn går det når man er mitt oppe i eksamenstid, og nærmer seg slutten på en laaang utdanning.
Har gjort om storkaret, og vil komme med bilder og info fortløpende på det.
Har også en stund slitet med at rekebestanden ikke økte noe særlig. Hadde en mistanke på at det var filteret som var synderen, så stripset fast blåfilter foran innsugene. Nå idag kan jeg telle over 50 yngel, så tror jeg fant synderen
Har gjort om storkaret, og vil komme med bilder og info fortløpende på det.
Har også en stund slitet med at rekebestanden ikke økte noe særlig. Hadde en mistanke på at det var filteret som var synderen, så stripset fast blåfilter foran innsugene. Nå idag kan jeg telle over 50 yngel, så tror jeg fant synderen
Postet 29.04.10 kl 17:29
Oi Oi, helt glemt bort denne tråden her gitt....
Sliter for tiden noe ekstremt med alger i stor karet. Har absolutt alle algetyper, holder på å bli sprø her jeg sitter. Har skrubbet ned hele karet, fjernet alle blader som har vært infisert og sugd ut sanda som også har vært infisert. Så nå har jeg kokt i sammen en DIY co2 blanding og håper det skal hjelpe litt på problemet.... uff a meg hater alger....
Aldri slitt med det før, så synes det er litt rart at det plutselig skal blomstre noe så inni granskauen.....
Slenger med noen bilder av karet før det ble altfor alge infisert
Sliter for tiden noe ekstremt med alger i stor karet. Har absolutt alle algetyper, holder på å bli sprø her jeg sitter. Har skrubbet ned hele karet, fjernet alle blader som har vært infisert og sugd ut sanda som også har vært infisert. Så nå har jeg kokt i sammen en DIY co2 blanding og håper det skal hjelpe litt på problemet.... uff a meg hater alger....
Aldri slitt med det før, så synes det er litt rart at det plutselig skal blomstre noe så inni granskauen.....
Slenger med noen bilder av karet før det ble altfor alge infisert
Postet 02.06.10 kl 19:20
Endret: 02.06.10 kl 19:21
Postet 02.06.10 kl 19:25